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BGG랭킹
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ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jim Cater
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아티스트
-
인원
게임 소개
트리니티(Trinity)는 뉴질랜드의 추상 전략 게임이다. 경기는 기록 보관을 위해 가로축에 a-d, 세로축에 1-4로 표시된 4x4 정사각형 격자 형태로 진행된다.
조각은 검은색과 흰색이 동일한 세 종류가 있습니다. 첫 번째는 ORBS인데, ORBS는 가운데에 빨간색, 노란색, 녹색 또는 파란색이 있는 원형 조각입니다. 두 번째 유형의 피스는 ARCS로, 오브와 일치하는 색의 줄무늬를 가지고 있다. 그 호들은 연장 120도이므로, 3개의 호가 하나의 오브를 둘러싸고 있다. HALOS는 세 번째 피스 타입이며 흰색 또는 검은색입니다. 그것들은 오브와 호 외부에 맞는 고리입니다. 플라스틱으로 만들어진 4개의 오브, 4개의 호, 6개의 헤일로가 있다.
orb는 1열과 4열에 해당 orb와 일치하는 색상 호로 설정됩니다. 플레이는 각 플레이어가 가로, 세로, 대각선 방향으로 한 칸씩 움직인다. 아크의 일치하는 색이 이동되어야 한다. 아크는 다른 법정 광장으로 이동할 수 있습니다.
가장 쉬운 방법은 3개의 호가 있는 반대편 오브를 가두는 것이다(아크-윈. 만약 당신이 상대편 오브를 복싱해서 그가 유효한 움직임을 보이지 않도록 할 수 있다면, 당신은 오브-윈을 얻은 것입니다. 마지막으로, 만약 당신이 당신의 4개의 조각을 당신의 색깔의 4개의 헤일로 안에서 움직일 수 있다면, 당신은 헤일로 우승을 완성한 것입니다. 무승부는 반복적인 움직임으로 인한 교착 상태나 플레이어 합의를 통한 옵션이다.
헤일로(halo)는 3개의 호를 움직여 완전한 고리를 이루게 함으로써 얻어지는 것이다. 그런 다음 호는 호와 같은 줄무늬 색의 반대편 조각을 공격합니다.
게임 룰은 A6 크기의 16페이지짜리 룰북에 수록되어 있다. 전략을 연습하기 위한 윈도우 PC용 CD도 있다.
조각은 검은색과 흰색이 동일한 세 종류가 있습니다. 첫 번째는 ORBS인데, ORBS는 가운데에 빨간색, 노란색, 녹색 또는 파란색이 있는 원형 조각입니다. 두 번째 유형의 피스는 ARCS로, 오브와 일치하는 색의 줄무늬를 가지고 있다. 그 호들은 연장 120도이므로, 3개의 호가 하나의 오브를 둘러싸고 있다. HALOS는 세 번째 피스 타입이며 흰색 또는 검은색입니다. 그것들은 오브와 호 외부에 맞는 고리입니다. 플라스틱으로 만들어진 4개의 오브, 4개의 호, 6개의 헤일로가 있다.
orb는 1열과 4열에 해당 orb와 일치하는 색상 호로 설정됩니다. 플레이는 각 플레이어가 가로, 세로, 대각선 방향으로 한 칸씩 움직인다. 아크의 일치하는 색이 이동되어야 한다. 아크는 다른 법정 광장으로 이동할 수 있습니다.
가장 쉬운 방법은 3개의 호가 있는 반대편 오브를 가두는 것이다(아크-윈. 만약 당신이 상대편 오브를 복싱해서 그가 유효한 움직임을 보이지 않도록 할 수 있다면, 당신은 오브-윈을 얻은 것입니다. 마지막으로, 만약 당신이 당신의 4개의 조각을 당신의 색깔의 4개의 헤일로 안에서 움직일 수 있다면, 당신은 헤일로 우승을 완성한 것입니다. 무승부는 반복적인 움직임으로 인한 교착 상태나 플레이어 합의를 통한 옵션이다.
헤일로(halo)는 3개의 호를 움직여 완전한 고리를 이루게 함으로써 얻어지는 것이다. 그런 다음 호는 호와 같은 줄무늬 색의 반대편 조각을 공격합니다.
게임 룰은 A6 크기의 16페이지짜리 룰북에 수록되어 있다. 전략을 연습하기 위한 윈도우 PC용 CD도 있다.
Trinity is a New Zealand designed and published abstract strategy game for 2 players. The game is played on a 4 by 4 square grid, which is marked a-d on the horizontal axis and 1-4 on the vertical axis for record keeping.
There are three types of pieces, which are identical for black and white. First are the ORBS, which are circular pieces with red, yellow, green or blue in the center. The second type of pieces are ARCS, which have a stripe of color matching those of the orbs. The arcs are 120 degrees in extension, so three arcs fit around an orb. HALOS are the third piece type, and are either white or black. They are rings which fit outside the orbs and arcs. There are four orbs, four arcs and six halos of each color, made of plastic.
The orbs are set up on the 1 and 4 rows with the matching color arcs with those orbs. Play consists of each player moving one orb one square horizontally, vertically or diagonally. The matching color of arc MUST be then moved. Arcs can move to any other legal square on the board.
The easiest way to win is to trap an opposing orb with three arcs of any color around it (an Arc-win). If you can box in your opponents orbs so that he has no valid moves, then you have gained an Orb-win. Finally, if you can move your four pieces inside four halos of your own color you have completed a halo win. A draw is an option through player agreement or stalemate from repeated moves.
A halo is "earned" by moving three of your arcs so that they form a complete ring, with no orbs inside it. The arcs then attack the opposing pieces of the same strip color as the arcs.
The game rules come in a 16-page A6 sized rule book. There is also a CD for Windows PCs to practice strategies.
There are three types of pieces, which are identical for black and white. First are the ORBS, which are circular pieces with red, yellow, green or blue in the center. The second type of pieces are ARCS, which have a stripe of color matching those of the orbs. The arcs are 120 degrees in extension, so three arcs fit around an orb. HALOS are the third piece type, and are either white or black. They are rings which fit outside the orbs and arcs. There are four orbs, four arcs and six halos of each color, made of plastic.
The orbs are set up on the 1 and 4 rows with the matching color arcs with those orbs. Play consists of each player moving one orb one square horizontally, vertically or diagonally. The matching color of arc MUST be then moved. Arcs can move to any other legal square on the board.
The easiest way to win is to trap an opposing orb with three arcs of any color around it (an Arc-win). If you can box in your opponents orbs so that he has no valid moves, then you have gained an Orb-win. Finally, if you can move your four pieces inside four halos of your own color you have completed a halo win. A draw is an option through player agreement or stalemate from repeated moves.
A halo is "earned" by moving three of your arcs so that they form a complete ring, with no orbs inside it. The arcs then attack the opposing pieces of the same strip color as the arcs.
The game rules come in a 16-page A6 sized rule book. There is also a CD for Windows PCs to practice strategies.
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