-
BGG랭킹
BGG전체 : 2856
STRATEGY : 1300
FAMILYGAMES : 873 -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.66 / 5
-
디자이너
Günter Burkhardt
-
아티스트
Franz Vohwinkel
-
인원
게임 소개
쿠퍼케셀 주식회사(쿠퍼 주전자, 혹은 마녀에 관한 이야기이기 때문에, 우리는 마녀나 마법사가 마법의 물약을 위한 재료를 쇼핑하는 것을 상상한다. 토큰이 카드 배열(잉그리디언트)의 둘레로 이동하면 정지한 행 또는 열에서 토큰을 선택할 수 있습니다. 당신이 선택하는 카드의 숫자는 당신이 다음 차례에 얼마나 많은 공간을 이동시키는지에 달려 있다. 일치하는 네 가지 재료 세트를 수집하려고 하고 특정 재료 중 하나만 있으면 벌점을 받습니다. 득점 규칙은 선수들이 원하면 더 복잡하게 만들 수 있지만, 대부분의 기본 규칙은 만족스럽다. 카드 더미에서 마지막으로 집어 올린 재료만 볼 수 있기 때문에 약간의 추억이 수반됩니다.
게임 요약
모서리를 뺀 6x6 격자 모양의 성분 카드(숫자 1-4, 성분 종류 14개, 각각 5가지 색상으로 2개, 검은색과 흰색)를 만듭니다. 두 플레이어의 폰을 반대쪽 모서리에 놓습니다. 각 플레이어는 그들 앞에 있는 임의의 카드를 받는다. 고급 게임의 경우, 플레이어는 조건(예: 한 컬러에 두 재료의 카드 3장 이상, 다른 플레이어보다 4s 적은 카드 등)을 충족할 경우 2개의 레시피 카드 = 보너스 포인트를 획득합니다.
차례에 따라 카드 스택에 표시된 숫자만큼 그리드 주위에 시계 방향으로 이동한 다음 해당 행에 있는 카드를 스택 위에 놓습니다(스택을 통해 절대 볼 수 없음). 모서리에 착륙하면 아무것도 얻을 수 없습니다. 뽑기 데크의 맨 위 카드를 빈 곳에 놓으세요. 요술 모자/완장 아이콘이 있는 카드를 그린 경우 두 번째 턴(최대 2회전 연속)을 하십시오. 폭발하는 아이콘이 있는 카드가 있으면 다른 플레이어가 자신의 카드를 추첨 덱 아래에 놓습니다(덱이 비어 있으면 게임에서 카드를 꺼내십시오).
행이 비어 있으면 게임이 종료됩니다. 그런 다음 성분 종류에 따라 카드를 분류하고 각 유형의 개수에 따라 점수를 매깁니다.
- 1 = 부정적인 점
- 2 = 0
- 3 = 합
- 4 = 합계 + 5 (즉, 15 VP)
- 그리고 나서, 만약 당신만의 색깔이라면, 두 배의 값을 하라.
- 최종 게임 레시피에서 보너스 점수를 획득합니다.
최다 점수 획득!
게임 요약
모서리를 뺀 6x6 격자 모양의 성분 카드(숫자 1-4, 성분 종류 14개, 각각 5가지 색상으로 2개, 검은색과 흰색)를 만듭니다. 두 플레이어의 폰을 반대쪽 모서리에 놓습니다. 각 플레이어는 그들 앞에 있는 임의의 카드를 받는다. 고급 게임의 경우, 플레이어는 조건(예: 한 컬러에 두 재료의 카드 3장 이상, 다른 플레이어보다 4s 적은 카드 등)을 충족할 경우 2개의 레시피 카드 = 보너스 포인트를 획득합니다.
차례에 따라 카드 스택에 표시된 숫자만큼 그리드 주위에 시계 방향으로 이동한 다음 해당 행에 있는 카드를 스택 위에 놓습니다(스택을 통해 절대 볼 수 없음). 모서리에 착륙하면 아무것도 얻을 수 없습니다. 뽑기 데크의 맨 위 카드를 빈 곳에 놓으세요. 요술 모자/완장 아이콘이 있는 카드를 그린 경우 두 번째 턴(최대 2회전 연속)을 하십시오. 폭발하는 아이콘이 있는 카드가 있으면 다른 플레이어가 자신의 카드를 추첨 덱 아래에 놓습니다(덱이 비어 있으면 게임에서 카드를 꺼내십시오).
행이 비어 있으면 게임이 종료됩니다. 그런 다음 성분 종류에 따라 카드를 분류하고 각 유형의 개수에 따라 점수를 매깁니다.
- 1 = 부정적인 점
- 2 = 0
- 3 = 합
- 4 = 합계 + 5 (즉, 15 VP)
- 그리고 나서, 만약 당신만의 색깔이라면, 두 배의 값을 하라.
- 최종 게임 레시피에서 보너스 점수를 획득합니다.
최다 점수 획득!
In Kupferkessel Co. (Copper Kettle, or since it's about witches, Copper Cauldron Co.) we imagine witches or wizards shopping for ingredients for their magic potions. Your token moves around the perimeter of an array of cards (ingredients) and you pick one from the row or column where you stop. The number on the card you pick dictates how many spaces you move on your next turn. You try to collect sets of four matching ingredients and get penalty points if you have only one of a particular ingredient. The scoring rules can be made more complicated if the players desire, but for most the basic rules are satisfying. A touch of memory is involved since you can see only the last ingredient you picked up on your stack of cards.
Game Summary
Create a 6x6 grid of ingredient cards (numbered 1-4, 14 ingredient types; 2 each in 5 colors, and the player colors black and white) minus the corners. Place the 2 player pawns on opposite corners. Each player gets a random card (not of their color) in front of them. For the advanced game, players also get 2 recipe cards = bonus points at end of game if you meet the conditions (e.g., at least 3 cards of both ingredients in a color; fewer 4s than the other player, etc.).
On your turn, move clockwise as many spaces around the grid as the number showing on your card stack, then take a card in that row and place on top of your stack (may never look through your stack) -- if land on corner, get nothing. Place the top card from the draw deck in the empty spot. If you drew a card with a magic hat/wand icon, take a second turn (max 2 consecutive turns). If you got a card with an exploding icon, the other player places their top card on the bottom of the draw deck (if deck empty, remove card from game instead).
The game ends when any row is empty. Then sort your cards by ingredient type and score according to number of each type:
- 1 = negative points
- 2 = 0
- 3 = sum
- 4 = sum + 5 (i.e., 15 VP)
- then, if in your own color, double the value
- score any bonus points from end-game recipes.
Most points wins!
Game Summary
Create a 6x6 grid of ingredient cards (numbered 1-4, 14 ingredient types; 2 each in 5 colors, and the player colors black and white) minus the corners. Place the 2 player pawns on opposite corners. Each player gets a random card (not of their color) in front of them. For the advanced game, players also get 2 recipe cards = bonus points at end of game if you meet the conditions (e.g., at least 3 cards of both ingredients in a color; fewer 4s than the other player, etc.).
On your turn, move clockwise as many spaces around the grid as the number showing on your card stack, then take a card in that row and place on top of your stack (may never look through your stack) -- if land on corner, get nothing. Place the top card from the draw deck in the empty spot. If you drew a card with a magic hat/wand icon, take a second turn (max 2 consecutive turns). If you got a card with an exploding icon, the other player places their top card on the bottom of the draw deck (if deck empty, remove card from game instead).
The game ends when any row is empty. Then sort your cards by ingredient type and score according to number of each type:
- 1 = negative points
- 2 = 0
- 3 = sum
- 4 = sum + 5 (i.e., 15 VP)
- then, if in your own color, double the value
- score any bonus points from end-game recipes.
Most points wins!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
368
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18