Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0

  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    4+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

내용:

4명의 플레이어 피규어 – 이 아이들은 여러분이 상상할 수 있는 이름을 가진 아이들입니다.
1 놀이판은 38개의 공간으로 나누어진 다채로운 꽃들이 많은 초원을 상징합니다.
동물 타일 28개.
숫자 1, 2, 3을 가진 1 6면 주사위.

게임의 목표 및 게임 아이디어:

아이들이 몰의 꽃밭에서 놀고 있습니다. 유쾌한 웃음소리에 호기심이 생긴 다른 동물들은 꽃밭으로 다가가기 시작하자 차례로 초대되어 함께 한다. 하지만, 그 초원은 작고, 아이들은 가능한 한 많은 동물들이 자리를 잡을 수 있도록, 혹은 어쩌면 28마리 모두를 얻을 수 있도록 그 위에 공간을 분배하는 가장 좋은 방법이 무엇인지 고민해야 합니다!

설정:


플레이 보드에 플레이어 수치를 무작위로 배포합니다(2개, 3개 또는 4개, 플레이어당 하나씩).
몰이 있는 타일을 모서리 공간 중 하나에 놓고 나머지 타일은 보드 옆을 향하거나 아래를 향합니다.


참고: 첫 번째 입문 게임에서는 20개의 동물 타일로 플레이하는 것이 좋습니다. 나머지 타일들은 박스에 다시 넣어지고 게임에 사용되지 않는다.

게임플레이:


막내가 시작합니다. 주사위를 굴린 후, 그들은 초원 그리드의 숫자만큼 조각을 움직인다. 그들은 그리드의 모든 방향으로 움직일 수 있지만, 앞으로만 움직일 수 있습니다. 즉, 중간에 방향을 바꾸거나 돌릴 수 없습니다.
플레이어 형상이 새로운 공간(점유하지 않음)에 착지하면, 자유롭게 동물 타일을 선택하여 플레이어가 이동할 때 떠난 공간(첫 번째 롤, 플레이어가 시작한 공간 등)에 배치한다.
테이블을 돌면서, 각 선수들은 그들의 차례에 같은 일을 하며, 점점 더 많은 동물 타일을 보드 위에 가져다 놓는다.
이동하는 동안 다른 플레이어의 피스와 점유된 공간 모두 뛰어넘을 수 있지만, 주사위에 굴린 총량과 일치하도록 공간이 이동함에 따라 계속 계산된다.
게임이 진행되면서 타일을 놓을 수 있는 공간은 점점 더 부족해지고, 다른 선수의 몸매 옆에 착지할 수 없습니다!
플레이어가 자신의 차례에 타일을 배치할 수 없는 경우 자신의 모습이 아닌 다른 플레이어의 모습을 이동할 수 있습니다. 그러나 그렇게 하기 위해서는 먼저 그 인물의 주인에게 허락을 구해야 한다.
아이들은 동물 타일을 어디에 놓는 것이 가장 좋을지에 대해 서로 토론하고 조언을 할 수 있습니다. 그럼에도 불구하고, 결정은 항상 현재 현역 선수의 손에 달려 있다.


주로 선수들이 자신의 몸을 움직일 수 없을 때 다른 선수의 몸매를 움직일 수 있도록 허락을 구하도록 하는 규정을 통해 아이들이 공정하고 정중하게 경기하도록 동기를 부여하고, 이는 결국 모든 선수에게 단체로 이익이 된다.

게임 종료:

만약 플레이어들이 모든 동물 타일을 내려놓는다면, 그들이 승리합니다. 만약 그들이 그렇게 하지 못한다면, 그들은 지는 것이다.

다음 게임의 경우, 마지막 게임의 승패에 따라 입문 게임에 사용된 20개의 타일에서 1개의 타일을 더하거나 빼십시오. 예를 들어, 20타일을 사용한 도입부 게임을 잃어버렸다면 다음 번에 19타일을 사용하고, 그 게임이 이긴다면 20타일을 다시 시도하고, 도입부 게임을 이긴다면 다음 번에 21타일을 사용하고 28개의 동물 타일을 한꺼번에 사용할 수 있습니다.

—설명서의 설명(설명)
Contents:

4 Player figures – these are children, whose names you can imagine yourselves.
1 Playing board, which represents a meadow with lots of colourful flowers, divided in 38 spaces.
28 Animal tiles.
1 six sided dice with the numbers 1, 2 and 3 (each number twice).

Goal of the game and game idea:

The children are playing at the flower meadow of the Mole. Other animals grow curious of their cheerful laughter and, as they begin to approach the flower meadow, are invited one after the other to join them. The meadow is small, though, and the children must consider which is the best way to distribute the space on it so that as many animals as possible can get a spot, or maybe even all 28!

Setup:


Distribute the player figures randomly on the playing board (2, 3 or 4 pieces, one per player).
Place the tile with the Mole on one of the corner spaces, and the rest of the tiles face up or face down beside the board.


Note: it is suggested to play with 20 animal tiles on the first, introductory game. The rest of the tiles are then put back in the box and are not used in that game.

Gameplay:


The youngest kid begins. After rolling the dice, they move they player piece as many spaces on the meadow grid as the number rolled. They are allowed to move on any direction on the grid, but only forwards. That is, they can't turn or change direction midway.
If the player figure lands on a new space (not occupied), an animal tile is freely chosen and placed on the space the player just left when moving (on the first roll, the space from which the player started, and so on).
Going around the table, each player then does the same on their turn, bringing more and more animal tiles onto the board.
While moving, both other player pieces and occupied spaces can be jumped over, but they still count as spaces moved towards matching the total rolled on the dice.
As the game goes on, the available space for placing tiles becomes more and more scarce, and one can't land beside another player's figure!
If a player can't place a tile on their turn, they can move another player's figure instead of their own. To do so, though, they must ask the figure's owner for permission first.
The children are allowed to discuss and give advice to each other regarding where to best place the animal tiles. Nevertheless, the decision is always on the hands of the currently active player.


Mainly through the rule that makes the players ask for permission to move another player's figure in case that they can't move their own, children are motivated to play fairly and respectfully, which ends up being of benefit to all players as a group.

End of the Game:

If the players manage to lay down all the animal tiles, they win. If they don't manage to do so, they lose.

For subsequent games, add or subtract one tile from the 20 tiles used in the introductory game, depending on whether you won or lost the last game respectively. For example, if the introductory game played using 20 tiles is lost, try with 19 tiles next time; if that game is won, try with 20 tiles again – if the introductory game is won, try with 21 tiles next time and work your way up to using all 28 animal tiles at once.

—description from the manual (translated)

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 요즘 코보게 배송 포장 잘 안해주시는군요..
    • Lv.52

      상후니

    • 10

    • 638

    • 2024-06-20

  • [자유] 쇼핑몰 분할에 대해 공지 한번 부탁드립니다
    • Lv.1

      노말커피

    • 17

    • 888

    • 2024-06-24

  • [자유] 다이브다이스 쇼핑몰에서 물건이 점점 내려가는데...
    • Lv.42

      gear71

    • 24

    • 1194

    • 2024-06-23

  • [창작] [만화] 현실 개미인 내가 게임에선 대주주가 되는 만화
    • Lv.28

      [개굴이]

    • 7

    • 409

    • 2024-05-13

  • [창작] [만화] 파주 보드게임 모임에 납치된 만화
    • Lv.39

      다소

    • 9

    • 278

    • 2024-06-18

  • [자유] 창고개방전 주문하셨는데 <피코코>가 배송되고 있더라도 걱정 마세요~
    • 관리자

      신나요

    • 16

    • 2433

    • 2024-06-12

  • [창작] [만화] 파주 슈필 후기
    • Lv.44

      채소밭

    • 10

    • 431

    • 2024-05-31

  • [자유] 합의 없는 보드게임 구입의 결과 (Feat, 창고개방전)
    • 관리자

      JADE

    • 12

    • 1991

    • 2024-05-28

  • [자유] 파주 슈필 크루 참가 후기
    • Lv.16

      cepy

    • 11

    • 607

    • 2024-05-28

  • [자유] Dear 코보게&직원분들
    • Lv.4

      짜장78

    • 18

    • 819

    • 2024-05-28

  • [자유] 가을 같은 맑은 날씨네요 (커뮤 관리자의 창고개방전 이야기)
    • 관리자

      신나요

    • 12

    • 610

    • 2024-05-28

  • [자유] 창고개방전부터 파주슈필까지 코보게 직원분들 정말 고생 많으셨습니다.
    • Lv.11

      jjadong

    • 11

    • 621

    • 2024-05-27

  • [벚꽃 결투] 도착
    • Lv.22

      minerva

    • 14

    • 593

    • 2024-05-27

  • [자유] 갑자기 왠 코보게 앱이 나오면서...
    • Lv.3

      주님의아다리

    • 12

    • 1863

    • 2024-05-22

  • [자유] 파주 슈필 가이오트 이동 루틴과 가이오트 홀 이용 안내
    • Lv.28

      가이오트

    • 14

    • 1239

    • 2024-05-21

게임명 검색
Mypage Close My News