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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.25 / 5

게임 소개

1940년 프랑스의 충격적인 패배는 태국이 수십 년 전에 잃었던 영토를 되찾을 수 있는 특별한 기회를 만들었다. 비시 프랑스가 반환을 거부하자, 1941년 1월 파시스트 지도자 쁠랙 피분송크람은 전격적인 공격을 시작했다. 전투는 18일 후에 중단되었고, 일본의 중재로 태국은 잃어버린 지방을 되찾았다.

이 모호한 갈등은 디자이너 존 고르코프스키’s The Lost Regions의 주제이다. 이 게임은 간단하고 작으며 혼자 할 수 있는 게임으로, 새로운 워게이머와 그로거드와 함께 저녁에 플레이할 수 있다. 그것은 종종 전통적인 메커니즘을 사용하지만, 그들을 다시 신선하게 만드는 반전과 뉘앙스를 가지고 있습니다. 예를 들어, 승산비로 도달하기 위해 전투력을 비교하지만, 이 비율은 CRT의 기둥이 아닌 다이롤 수식어를 통해 표현되므로 주어진 전투가 어떻게 전개될지에 대한 불확실성이 더 커진다.

공격 중인 태국군은 육군, 포병, 공군을 이용하여 세 개의 분리된 추진선을 따라 방어한다. 프랑스군은 집중력이 높고 내부선을 따라 방어하는 장점이 있다. 그들은 언제 후퇴해야 하는지 그리고 언제 타이 플레이어가 모든 육분의 일을 위해 싸우게 해야 하는지 알아야 합니다.

-게시자의 설명
The shocking defeat of France in 1940 created a unique opportunity for Thailand to regain territory it had lost decades before. When Vichy France refused to give it back, fascist leader Plaek Phibunsongkhram launched a blitzkrieg attack in January 1941. The fighting stopped eighteen days later, and with Japanese mediation, Thailand won back her lost provinces.

This obscure conflict is the subject of designer John Gorkowski’s The Lost Provinces. This is a simple, small, and soloable game that can be played in an evening with new wargamers and grognards alike. It often utilizes traditional mechanisms but with twists and nuances that make them fresh again. For example, combat strengths are compared, to arrive at odds ratios, but those ratios are expressed via a die roll modifier rather than a column on a CRT, which results in greater uncertainty about how a given battle might turn out.

The attacking Thai forces use army, artillery, and air power to bear in along three separate thrust lines. The French forces are more concentrated and have the advantage of defending along interior lines. They’ll have to know when to retreat and when to make the Thai Player fight for every hex.

-description from publisher

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