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BGG랭킹
BGG전체 : 11213
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jamie Gray, Dann May, Lewis Shaw, Robb Smigielski
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아티스트
Dann May, Lewis Shaw, Robb Smigielski
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인원
게임 소개
더 긱(The Gig)은 롭 스미겔스키와 제이미 그레이가 만든 주사위 제도 재즈 즉흥 게임이다. 이 게임은 플레이어들이 함께 작업하여 스포트라이트를 받으며 여러 재생 가능한 노래 중 하나를 완성하고, 독립적으로 롤 앤 라이터 미니 퍼즐로 솔로곡을 제작해야 한다.
선수들은 5개의 악기 카드 중 하나로 리더쉽을 얻기 위해 경쟁하는 것으로 각 차례를 시작한다. (1-5로 표시된 숫자가 더 높으면 더 빨리 행동할 수 있다.) 플레이어는 신중하게 선택해야 합니다. 한 번 연주한 악기 카드는 5개가 모두 사용될 때까지 버려지고, 다른 플레이어와 같은 숫자를 연주하면 청중 열정이 고갈되어 결국 플레이어가 노래를 계속하여 몇 점을 획득할 수 있는지에 영향을 미칩니다.
플레이어는 순서대로 주사위를 뽑으며, 첫 번째 플레이어는 '리더'(추가 점수를 얻을 수 있음)가 되고 마지막 플레이어는 '백업'(다음 라운드에서만 사용할 수 있는 주사위를 뽑을 수 있음)이 된다. 차례가 되면 주사위를 뽑을 수 있다: 특히, a) 주사위 하나를 가져다가 색깔이나 값을 바꾸거나, b) 그대로 두 개를 가져가거나, c) 주사위 세 개를 가방에 넣고 다시 그려서 사용할 수 있다.
노래에 맞춰 주사위를 치면 플레이어는 노래 고유의 퍼즐에 맞춰 주사위를 배치해야 한다. 노래에 맞춰 주사위를 치면 현재 관객 열광 수준에 해당하는 점수를 얻을 수 있으며, 주사위가 플레이어의 악기와 일치할 경우 게임 종료 시 노래의 '지역 통제' 점수에서 플레이어 점유율을 높일 수 있다. 시간이 지남에 따라 플레이어들은 서로 연결되는 더 작고 간단한 퍼즐의 롤 앤 라이트 보드 위에 솔로들을 만들 수도 있다. 각각의 작은 퍼즐이 완성되면, 플레이어들은 관객 열광에 힘을 실어줄 뿐만 아니라 정해진 수의 포인트로 그것들을 제출할 수 있다.
노래가 완성되고 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리하면 게임이 종료된다.
선수들은 5개의 악기 카드 중 하나로 리더쉽을 얻기 위해 경쟁하는 것으로 각 차례를 시작한다. (1-5로 표시된 숫자가 더 높으면 더 빨리 행동할 수 있다.) 플레이어는 신중하게 선택해야 합니다. 한 번 연주한 악기 카드는 5개가 모두 사용될 때까지 버려지고, 다른 플레이어와 같은 숫자를 연주하면 청중 열정이 고갈되어 결국 플레이어가 노래를 계속하여 몇 점을 획득할 수 있는지에 영향을 미칩니다.
플레이어는 순서대로 주사위를 뽑으며, 첫 번째 플레이어는 '리더'(추가 점수를 얻을 수 있음)가 되고 마지막 플레이어는 '백업'(다음 라운드에서만 사용할 수 있는 주사위를 뽑을 수 있음)이 된다. 차례가 되면 주사위를 뽑을 수 있다: 특히, a) 주사위 하나를 가져다가 색깔이나 값을 바꾸거나, b) 그대로 두 개를 가져가거나, c) 주사위 세 개를 가방에 넣고 다시 그려서 사용할 수 있다.
노래에 맞춰 주사위를 치면 플레이어는 노래 고유의 퍼즐에 맞춰 주사위를 배치해야 한다. 노래에 맞춰 주사위를 치면 현재 관객 열광 수준에 해당하는 점수를 얻을 수 있으며, 주사위가 플레이어의 악기와 일치할 경우 게임 종료 시 노래의 '지역 통제' 점수에서 플레이어 점유율을 높일 수 있다. 시간이 지남에 따라 플레이어들은 서로 연결되는 더 작고 간단한 퍼즐의 롤 앤 라이트 보드 위에 솔로들을 만들 수도 있다. 각각의 작은 퍼즐이 완성되면, 플레이어들은 관객 열광에 힘을 실어줄 뿐만 아니라 정해진 수의 포인트로 그것들을 제출할 수 있다.
노래가 완성되고 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리하면 게임이 종료된다.
The Gig is a dice drafting jazz improv game by Robb Smigielski and Jamie Gray, in which players must work together - whilst vying for the spotlight themselves - to complete one of several playable songs, whilst independently crafting their own solos in a roll-and-write mini-puzzle!
Players start each turn by bidding for leadership with one of their five instrument cards (labelled 1-5, higher numbers allowing them to act sooner.) Players must choose carefully - each of their instrument cards, once played, will remain discarded until all five have been used, and playing the same number as another player will deplete the Audience Enthusiasm that in turn affects how many points players can score from continuing the song.
Players then draft dice in order, with the first player becoming 'The Leader' (able to gain extra points) and the last player becoming 'The Backup' (who can draft dice that will otherwise only be available next round.) On their turn, players can draft dice: notably, they may a) take one die and change the color or value, b) take two as they are, or c) return three dice to the bag, re-draw them, and use those.
When playing dice to the song, players must place dice in keeping with the songs unique puzzle. Playing dice to the song will gain the player points equal to the current Audience Enthusiasm level, and if the die matches the player's instrument, will boost their share of the 'area control' scoring of the song at the end of the game. Over time, players can also build their solos, on a roll-and-write board of smaller, simpler puzzles that interconnect with one another. When each small puzzle is completed, players can hand them in for a set number of points, as well as a boost to the Audience Enthusiasm.
The game ends when the song is complete and the player with the most points wins.
Players start each turn by bidding for leadership with one of their five instrument cards (labelled 1-5, higher numbers allowing them to act sooner.) Players must choose carefully - each of their instrument cards, once played, will remain discarded until all five have been used, and playing the same number as another player will deplete the Audience Enthusiasm that in turn affects how many points players can score from continuing the song.
Players then draft dice in order, with the first player becoming 'The Leader' (able to gain extra points) and the last player becoming 'The Backup' (who can draft dice that will otherwise only be available next round.) On their turn, players can draft dice: notably, they may a) take one die and change the color or value, b) take two as they are, or c) return three dice to the bag, re-draw them, and use those.
When playing dice to the song, players must place dice in keeping with the songs unique puzzle. Playing dice to the song will gain the player points equal to the current Audience Enthusiasm level, and if the die matches the player's instrument, will boost their share of the 'area control' scoring of the song at the end of the game. Over time, players can also build their solos, on a roll-and-write board of smaller, simpler puzzles that interconnect with one another. When each small puzzle is completed, players can hand them in for a set number of points, as well as a boost to the Audience Enthusiasm.
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