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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-100 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Samuele Tabellini Ferrari, Vieri Masseini
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아티스트
Ivan Coli, Samuele Tabellini Ferrari
-
인원
게임 소개
1920년 시카고는 범죄조직들이 도시를 지배하고 마을에서 가장 강력한 조직이 되기 위해 경쟁하던 시카고의 미국 금지 시대에 대한 몰입감 넘치는 게임이다.
시카고 1920은 선수들 간의 상호 작용률이 높고, 에일레알이 낮고, 위상 턴이 가변적인 중급 유로 게임이다.
차례가 진행되는 동안 플레이어들은 독특한 기계로 최대 6개의 다른 범죄 행위를 하게 된다.() 파워를 높이고 점수를 올리기 위해.
플레이어가 결정되고 단계별로 공유되기 때문에 동작 순서는 매 턴마다 바뀝니다. 어떤 조처를 하기로 결정하면서, 선수들 많은 행동과 공무원들이 얼마나 효율적 연주될 사람들 사이에 그들의 균형을 찾는 것이 필요할 것이다.
승리 경로는 여러 개이며 부분적으로 숨겨져 있고 상호 연결되어 있기 때문에 게임 진행에 따라 전략을 조정해야 하는 경우가 많습니다.
재생 가능률과 학습 곡선은 매우 많은 플레이어 의존도와 작은 우연적 변수로 인해 놀랍고 재미있다.
게임의 끝은 선수가 결정하는 것이 아니라 선수가 부분적으로 예측할 수 있다.
잘 포효하는 20대 불확실성을 대변하는 이 게임은 가장 강력한 범죄조직이 승자로 설정될 때 게임의 엔드 턴에 작은 변동성을 주는 특별한 메커니즘을 가지고 있다.
-디자이너의 설명
시카고 1920은 선수들 간의 상호 작용률이 높고, 에일레알이 낮고, 위상 턴이 가변적인 중급 유로 게임이다.
차례가 진행되는 동안 플레이어들은 독특한 기계로 최대 6개의 다른 범죄 행위를 하게 된다.() 파워를 높이고 점수를 올리기 위해.
플레이어가 결정되고 단계별로 공유되기 때문에 동작 순서는 매 턴마다 바뀝니다. 어떤 조처를 하기로 결정하면서, 선수들 많은 행동과 공무원들이 얼마나 효율적 연주될 사람들 사이에 그들의 균형을 찾는 것이 필요할 것이다.
승리 경로는 여러 개이며 부분적으로 숨겨져 있고 상호 연결되어 있기 때문에 게임 진행에 따라 전략을 조정해야 하는 경우가 많습니다.
재생 가능률과 학습 곡선은 매우 많은 플레이어 의존도와 작은 우연적 변수로 인해 놀랍고 재미있다.
게임의 끝은 선수가 결정하는 것이 아니라 선수가 부분적으로 예측할 수 있다.
잘 포효하는 20대 불확실성을 대변하는 이 게임은 가장 강력한 범죄조직이 승자로 설정될 때 게임의 엔드 턴에 작은 변동성을 주는 특별한 메커니즘을 가지고 있다.
-디자이너의 설명
Chicago 1920 is an immersive game about the American prohibition era in Chicago where criminal gangs ruled they city and were competing to be the most powerful organization in town.
Chicago 1920 is a medium weight euro-game with high interaction rate among players, low aleatory, and a variable phase turn.
During a turn, players will take up to 6 different criminal actions with unique mechanics (allowing them to earn money, recruit men, do illicit smuggling, bribe politicians and more..) in order to increase their power and score points.
Action sequence changes every turn because is player determined and shared step by step. In deciding what action to play, players will need to find their balance between how many actions and how efficient they are to be played.
Victory paths are multiple, partially hidden and interconnected, you are often pushed to adapt your strategy with the game progress.
Replayability rate and learning curve is remarkable and fun because very much player-dependant and with small aleatory variables.
Game's end is not player determined but can be partially predicted by players.
Representing well roaring twenties uncertainty, the game has a special mechanism that gives a small variability in game's end turn when most powerful criminal organization will be set as winner.
-description from designer
Chicago 1920 is a medium weight euro-game with high interaction rate among players, low aleatory, and a variable phase turn.
During a turn, players will take up to 6 different criminal actions with unique mechanics (allowing them to earn money, recruit men, do illicit smuggling, bribe politicians and more..) in order to increase their power and score points.
Action sequence changes every turn because is player determined and shared step by step. In deciding what action to play, players will need to find their balance between how many actions and how efficient they are to be played.
Victory paths are multiple, partially hidden and interconnected, you are often pushed to adapt your strategy with the game progress.
Replayability rate and learning curve is remarkable and fun because very much player-dependant and with small aleatory variables.
Game's end is not player determined but can be partially predicted by players.
Representing well roaring twenties uncertainty, the game has a special mechanism that gives a small variability in game's end turn when most powerful criminal organization will be set as winner.
-description from designer
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