-
BGG랭킹
BGG전체 : 9256
STRATEGY : 2410
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
80-80 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.41 / 5
-
디자이너
Stefan Dorra
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Zoch:
스페인 중심부의 살라망카 지방에서는 활동이 활발하다. 지금은 16세기 중반이고 젊고 야심찬 귀족 가문들은 그들의 성 주변의 건조한 배후지를 개간하고, 밭과 숲과 호수를 짓고 있다. 하나씩, 하나씩, 하나씩, 그들의 보유량은 증가한다. 농부들은 밭을 일구고, 특히 성공한 지역에서는 승려들이 그들의 영향력 있는 회랑을 찾았다. 하지만 모든 일은 귀족들이 지켜보는 가운데 벌어지죠 음모가 발각되고, 세금 징수원들이 토지 소유주들을 속이고, 너무 자주 메뚜기 전염병들에 의해 땅의 전체 지역이 손실된다. 냉철한 머리를 가진 자만이 살라만카 공작이 될 것이다.
손에 들고 있는 카드를 영리하게 사용함으로써 플레이어는 특정 행동을 수행할 수 있는 능력뿐만 아니라 배치를 위한 타일(건물, 풍경, 특권)을 얻는다. 얻은 타일은 게임 보드의 전략적으로 중요한 공간에 배치됩니다. 플레이어들은 건물 위에 소유권 표시를 할 수도 있다. 조경용 기와를 적절한 건물과 인접한 곳에 교묘하게 배치함으로써, 이중고를 가져올 수 있는 귀중한 지역이 형성될 수 있다. 카드 게임을 통해 얻을 수 있는 동작을 통해 플레이어들은 흑사병 돌을 보드 위로 가져와서 상대방의 타일을 막을 수 있다. 승자는 경기 막판 더블론이 가장 많은 선수다.
스페인 중심부의 살라망카 지방에서는 활동이 활발하다. 지금은 16세기 중반이고 젊고 야심찬 귀족 가문들은 그들의 성 주변의 건조한 배후지를 개간하고, 밭과 숲과 호수를 짓고 있다. 하나씩, 하나씩, 하나씩, 그들의 보유량은 증가한다. 농부들은 밭을 일구고, 특히 성공한 지역에서는 승려들이 그들의 영향력 있는 회랑을 찾았다. 하지만 모든 일은 귀족들이 지켜보는 가운데 벌어지죠 음모가 발각되고, 세금 징수원들이 토지 소유주들을 속이고, 너무 자주 메뚜기 전염병들에 의해 땅의 전체 지역이 손실된다. 냉철한 머리를 가진 자만이 살라만카 공작이 될 것이다.
손에 들고 있는 카드를 영리하게 사용함으로써 플레이어는 특정 행동을 수행할 수 있는 능력뿐만 아니라 배치를 위한 타일(건물, 풍경, 특권)을 얻는다. 얻은 타일은 게임 보드의 전략적으로 중요한 공간에 배치됩니다. 플레이어들은 건물 위에 소유권 표시를 할 수도 있다. 조경용 기와를 적절한 건물과 인접한 곳에 교묘하게 배치함으로써, 이중고를 가져올 수 있는 귀중한 지역이 형성될 수 있다. 카드 게임을 통해 얻을 수 있는 동작을 통해 플레이어들은 흑사병 돌을 보드 위로 가져와서 상대방의 타일을 막을 수 있다. 승자는 경기 막판 더블론이 가장 많은 선수다.
from Zoch:
In the province of Salamanca, in the heart of Spain, there is plenty of activity. It is the middle of the 16th Century and young, ambitious noble families are reclaiming the dry hinterlands, building fields, forests, and lakes around their castles. Piece by piece - parcel by parcel - their holdings increase. Farmers work the fields, and in especially successful areas, monks found their influential cloisters. But everything happens under the watchful eyes of the nobility. Intrigues are hatched, tax collectors fleece the landowners, and far too often entire tracts of land are lost to locust plagues. Only he who keeps a cool head will become the Duke of Salamanca.
Through clever use of cards in hand, players obtain tiles for placement (buildings, landscapes, privileges) as well as the ability to carry out certain actions. The tiles obtained are placed on tactically important spaces on the game board. Players can also place ownership markers onto buildings. By cleverly placing landscape tiles adjacent to the proper buildings, valuable regions can be formed that will bring in doubloons. Through the actions that can be gained by playing cards, players can bring plague stones (among other things) onto the board, and thereby block their opponents' tiles. The winner is the player with the most doubloons at the end of the game.
In the province of Salamanca, in the heart of Spain, there is plenty of activity. It is the middle of the 16th Century and young, ambitious noble families are reclaiming the dry hinterlands, building fields, forests, and lakes around their castles. Piece by piece - parcel by parcel - their holdings increase. Farmers work the fields, and in especially successful areas, monks found their influential cloisters. But everything happens under the watchful eyes of the nobility. Intrigues are hatched, tax collectors fleece the landowners, and far too often entire tracts of land are lost to locust plagues. Only he who keeps a cool head will become the Duke of Salamanca.
Through clever use of cards in hand, players obtain tiles for placement (buildings, landscapes, privileges) as well as the ability to carry out certain actions. The tiles obtained are placed on tactically important spaces on the game board. Players can also place ownership markers onto buildings. By cleverly placing landscape tiles adjacent to the proper buildings, valuable regions can be formed that will bring in doubloons. Through the actions that can be gained by playing cards, players can bring plague stones (among other things) onto the board, and thereby block their opponents' tiles. The winner is the player with the most doubloons at the end of the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
368
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18