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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
James Ernest, Phil Foglio
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아티스트
Phil Foglio, Kaja Foglio
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인원
게임 소개
천재 소녀: 워크스(Works)는 여러 개의 독립형 카드 덱으로 구성된 비수집 카드 게임이다. 이러한 덱 중 하나로 게임을 플레이할 수 있으며, 더 긴 게임이나 더 많은 플레이어가 있는 게임을 위해 덱의 일부 또는 모두를 단일 덱으로 결합할 수도 있습니다. 각각의 데크에는 많은 독특한 카드가 들어있지만 게임플레이는 모든 경우에 동일하다.
각 플레이어는 5장의 카드 패를 받고 12장의 카드가 패치워크 패턴으로 거꾸로 펼쳐집니다. 각 카드에는 포인트 값과 특별 지침뿐만 아니라 양쪽에 색칠된 기호들이 있다. 당신의 차례에, 당신은 하나의 얼굴을 아래로 향하게 한 다음, 180º의 어떤 얼굴 카드든 돌려라. 회전 후, 회전된 카드의 가장자리에 있는 기호가 하나 이상의 주변 카드의 기호와 일치하면 가장 일치하는 기호가 있는 카드를 인용합니다. "팝"카드는 도움이 되든 해가 되든 카드에 적힌 지시를 따라야 한다는 것을 의미하며, 그런 다음(보통) 점수 더미에 카드를 더해야 합니다. 손에 들고 있는 카드는 터진 카드를 대체하기 위해 사용된다. 한 선수가 70/50/40/30점, 2/3/4/4점, 4점 이상 획득할 때까지 경기를 치른다.
울펜바흐 성에는 두 개의 독특한 카드 그룹이 있다: 여섯 명의 JäGermonster와 일곱 명의 Dingbot. Jägers는 말썽꾸러기입니다. 모두 철갑병이고, 철갑병 한 명을 터뜨리니까, 한 명을 터뜨리면 다 잡을 수도 있어요! 그러나 그들의 두 번째 효과가 항상 그렇게 대단한 것은 아니다. 그들은 "를 포함한다.다른 플레이어에게 당신의 점수 더미에서 카드를 뽑게 하세요", "다른 플레이어가 당신의 손에서 카드 세 장을 뽑게 하세요.이 카드를 다른 선수의 득점 더미에 넣으세요.
딩봇들은 뭉치는 것을 좋아한다; 그들은 소녀 지니어스 원작의 밈모스들과 같다: Circus 덱 &mdash로 돌아온 The Works는 Mimmoths만큼 재능이 있지는 않습니다. 대부분은 "라고 말합니다.비록 딩봇 프라임이 밈모스만큼 강하고 모든 딩봇을 잡을 수 있지만, 하나의 딩봇을 다른 플레이어의 점수 더미에서 당신의 인용문으로 옮기세요.
각 플레이어는 5장의 카드 패를 받고 12장의 카드가 패치워크 패턴으로 거꾸로 펼쳐집니다. 각 카드에는 포인트 값과 특별 지침뿐만 아니라 양쪽에 색칠된 기호들이 있다. 당신의 차례에, 당신은 하나의 얼굴을 아래로 향하게 한 다음, 180º의 어떤 얼굴 카드든 돌려라. 회전 후, 회전된 카드의 가장자리에 있는 기호가 하나 이상의 주변 카드의 기호와 일치하면 가장 일치하는 기호가 있는 카드를 인용합니다. "팝"카드는 도움이 되든 해가 되든 카드에 적힌 지시를 따라야 한다는 것을 의미하며, 그런 다음(보통) 점수 더미에 카드를 더해야 합니다. 손에 들고 있는 카드는 터진 카드를 대체하기 위해 사용된다. 한 선수가 70/50/40/30점, 2/3/4/4점, 4점 이상 획득할 때까지 경기를 치른다.
울펜바흐 성에는 두 개의 독특한 카드 그룹이 있다: 여섯 명의 JäGermonster와 일곱 명의 Dingbot. Jägers는 말썽꾸러기입니다. 모두 철갑병이고, 철갑병 한 명을 터뜨리니까, 한 명을 터뜨리면 다 잡을 수도 있어요! 그러나 그들의 두 번째 효과가 항상 그렇게 대단한 것은 아니다. 그들은 "를 포함한다.다른 플레이어에게 당신의 점수 더미에서 카드를 뽑게 하세요", "다른 플레이어가 당신의 손에서 카드 세 장을 뽑게 하세요.이 카드를 다른 선수의 득점 더미에 넣으세요.
딩봇들은 뭉치는 것을 좋아한다; 그들은 소녀 지니어스 원작의 밈모스들과 같다: Circus 덱 &mdash로 돌아온 The Works는 Mimmoths만큼 재능이 있지는 않습니다. 대부분은 "라고 말합니다.비록 딩봇 프라임이 밈모스만큼 강하고 모든 딩봇을 잡을 수 있지만, 하나의 딩봇을 다른 플레이어의 점수 더미에서 당신의 인용문으로 옮기세요.
Girl Genius: The Works is a non-collectible card game that consists of several standalone decks of cards. You can play the game with any one of those decks, while also being able to combine some or all of those decks into a single deck for a longer game or a game with more players. Each deck contains many unique cards, but the gameplay is the same in all cases.
Each player gets a five-card hand and twelve cards are laid out face-down in a patchwork pattern. Each card has colored symbols along each side, as well as a point value and special instructions. On your turn, you reveal one face-down card, then spin any face-up card 180º. After spinning, if any of the symbols on the edges of the spun card match the symbols on one or more of the surrounding cards, you "pop" the card(s) with the most matching symbols. "Popping" a card means that you must follow the instructions on the card (whether helpful or harmful), then (usually) add it to your score pile. Cards in your hand are used to replace any popped cards. The game is played until one player has 70/50/40/30 points with two/three/four/more than four players.
The Castle Wulfenbach deck has two large groups of unique cards: six Jägermonsters and seven Dingbots. The Jägers are troublemakers: They are all Soldiers, and they all pop one Soldier, so if you pop one of them, you just might get them all! But their second effects are not always so great: They include "Let another player draw a card from your score pile", "Let another player draw three cards from your hand", and "Put this card in another player's score pile."
The Dingbots like to clump together — they are like the Mimmoths from the original edition of Girl Genius: The Works, who are returning in the Circus deck — but they're not quite as talented as the Mimmoths. Most of them say "Move one Dingbot from another player's score pile into yours", although Dingbot Prime is as strong as a Mimmoth and able to grab them all.
Each player gets a five-card hand and twelve cards are laid out face-down in a patchwork pattern. Each card has colored symbols along each side, as well as a point value and special instructions. On your turn, you reveal one face-down card, then spin any face-up card 180º. After spinning, if any of the symbols on the edges of the spun card match the symbols on one or more of the surrounding cards, you "pop" the card(s) with the most matching symbols. "Popping" a card means that you must follow the instructions on the card (whether helpful or harmful), then (usually) add it to your score pile. Cards in your hand are used to replace any popped cards. The game is played until one player has 70/50/40/30 points with two/three/four/more than four players.
The Castle Wulfenbach deck has two large groups of unique cards: six Jägermonsters and seven Dingbots. The Jägers are troublemakers: They are all Soldiers, and they all pop one Soldier, so if you pop one of them, you just might get them all! But their second effects are not always so great: They include "Let another player draw a card from your score pile", "Let another player draw three cards from your hand", and "Put this card in another player's score pile."
The Dingbots like to clump together — they are like the Mimmoths from the original edition of Girl Genius: The Works, who are returning in the Circus deck — but they're not quite as talented as the Mimmoths. Most of them say "Move one Dingbot from another player's score pile into yours", although Dingbot Prime is as strong as a Mimmoth and able to grab them all.
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