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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
James Ernest, Phil Foglio
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아티스트
Phil Foglio, Kaja Foglio
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인원
게임 소개
천재 소녀: 워크스(Works)는 여러 개의 독립형 카드 덱으로 구성된 비수집 카드 게임이다. 이러한 덱 중 하나로 게임을 플레이할 수 있으며, 더 긴 게임이나 더 많은 플레이어가 있는 게임을 위해 덱의 일부 또는 모두를 단일 덱으로 결합할 수도 있습니다. 각각의 데크에는 많은 독특한 카드가 들어있지만 게임플레이는 모든 경우에 동일하다.
각 플레이어는 5장의 카드 패를 받고 12장의 카드가 패치워크 패턴으로 거꾸로 펼쳐집니다. 각 카드에는 포인트 값과 특별 지침뿐만 아니라 양쪽에 색칠된 기호들이 있다. 당신의 차례에, 당신은 하나의 얼굴을 아래로 향하게 한 다음, 180º의 어떤 얼굴 카드든 돌려라. 회전 후, 회전된 카드의 가장자리에 있는 기호가 하나 이상의 주변 카드의 기호와 일치하면 가장 일치하는 기호가 있는 카드를 인용합니다. "팝"카드는 도움이 되든 해가 되든 카드에 적힌 지시를 따라야 한다는 것을 의미하며, 그런 다음(보통) 점수 더미에 카드를 더해야 합니다. 손에 들고 있는 카드는 터진 카드를 대체하기 위해 사용된다. 한 선수가 70/50/40/30점, 2/3/4/4점, 4점 이상 획득할 때까지 경기를 치른다.
헤테로딘 성 갑판에는 아가타가 헤테로딘 성에서 활동하던 시대와 메카니즘스버그에서 활동하던 시절의 주제와 인물들이 전시되어 있다. 이 갑판에는 두 가지 주요 카드 블록이 있습니다: 죄수들과 미니언들. 헤테로딘 성은 거대한 반의식적인 감옥이고, 이야기의 많은 등장인물들이 그곳에 갇혀 있다. 그래서 성이 말하길, "네 명의 죄수가 지금 네 명이라면 네가 이기는 거야.하지만 그 중 네 개를 모으는 것은 때때로 꽤 고통스러울 수 있습니다. 어떤 것들은 당신이 그것들을 터뜨릴 때 게시판을 망치고 당신의 계획을 망치기도 합니다. 다른 사람들은 당신의 손과 점수 더미를 가지고 장난을 칩니다.
이 데크에 있는 9개의 미니언들은 좋은 효과와 나쁜 효과를 동시에 가지고 있으며, 다른 카드들은 미니언들을 지원한다.
각 플레이어는 5장의 카드 패를 받고 12장의 카드가 패치워크 패턴으로 거꾸로 펼쳐집니다. 각 카드에는 포인트 값과 특별 지침뿐만 아니라 양쪽에 색칠된 기호들이 있다. 당신의 차례에, 당신은 하나의 얼굴을 아래로 향하게 한 다음, 180º의 어떤 얼굴 카드든 돌려라. 회전 후, 회전된 카드의 가장자리에 있는 기호가 하나 이상의 주변 카드의 기호와 일치하면 가장 일치하는 기호가 있는 카드를 인용합니다. "팝"카드는 도움이 되든 해가 되든 카드에 적힌 지시를 따라야 한다는 것을 의미하며, 그런 다음(보통) 점수 더미에 카드를 더해야 합니다. 손에 들고 있는 카드는 터진 카드를 대체하기 위해 사용된다. 한 선수가 70/50/40/30점, 2/3/4/4점, 4점 이상 획득할 때까지 경기를 치른다.
헤테로딘 성 갑판에는 아가타가 헤테로딘 성에서 활동하던 시대와 메카니즘스버그에서 활동하던 시절의 주제와 인물들이 전시되어 있다. 이 갑판에는 두 가지 주요 카드 블록이 있습니다: 죄수들과 미니언들. 헤테로딘 성은 거대한 반의식적인 감옥이고, 이야기의 많은 등장인물들이 그곳에 갇혀 있다. 그래서 성이 말하길, "네 명의 죄수가 지금 네 명이라면 네가 이기는 거야.하지만 그 중 네 개를 모으는 것은 때때로 꽤 고통스러울 수 있습니다. 어떤 것들은 당신이 그것들을 터뜨릴 때 게시판을 망치고 당신의 계획을 망치기도 합니다. 다른 사람들은 당신의 손과 점수 더미를 가지고 장난을 칩니다.
이 데크에 있는 9개의 미니언들은 좋은 효과와 나쁜 효과를 동시에 가지고 있으며, 다른 카드들은 미니언들을 지원한다.
Girl Genius: The Works is a non-collectible card game that consists of several standalone decks of cards. You can play the game with any one of those decks, while also being able to combine some or all of those decks into a single deck for a longer game or a game with more players. Each deck contains many unique cards, but the gameplay is the same in all cases.
Each player gets a five-card hand and twelve cards are laid out face-down in a patchwork pattern. Each card has colored symbols along each side, as well as a point value and special instructions. On your turn, you reveal one face-down card, then spin any face-up card 180º. After spinning, if any of the symbols on the edges of the spun card match the symbols on one or more of the surrounding cards, you "pop" the card(s) with the most matching symbols. "Popping" a card means that you must follow the instructions on the card (whether helpful or harmful), then (usually) add it to your score pile. Cards in your hand are used to replace any popped cards. The game is played until one player has 70/50/40/30 points with two/three/four/more than four players.
The Castle Heterodyne deck includes themes and characters from Agatha's time in Castle Heterodyne, and her early days in Mechanicsburg. There are two major blocks of cards in this deck: Prisoners and Minions. Castle Heterodyne is a huge semi-conscious prison, and many of the characters in the story are stuck there. Thus, the Castle says, "If you have four Prisoners in your Score Pile right now, you win." But accumulating four of them can sometimes be pretty painful. Some of them mess up the board when you pop them, screwing up your plans. Others mess with your hand and Score Pile.
The nine Minions in this deck have both good effects and bad, with other cards providing support for Minions.
Each player gets a five-card hand and twelve cards are laid out face-down in a patchwork pattern. Each card has colored symbols along each side, as well as a point value and special instructions. On your turn, you reveal one face-down card, then spin any face-up card 180º. After spinning, if any of the symbols on the edges of the spun card match the symbols on one or more of the surrounding cards, you "pop" the card(s) with the most matching symbols. "Popping" a card means that you must follow the instructions on the card (whether helpful or harmful), then (usually) add it to your score pile. Cards in your hand are used to replace any popped cards. The game is played until one player has 70/50/40/30 points with two/three/four/more than four players.
The Castle Heterodyne deck includes themes and characters from Agatha's time in Castle Heterodyne, and her early days in Mechanicsburg. There are two major blocks of cards in this deck: Prisoners and Minions. Castle Heterodyne is a huge semi-conscious prison, and many of the characters in the story are stuck there. Thus, the Castle says, "If you have four Prisoners in your Score Pile right now, you win." But accumulating four of them can sometimes be pretty painful. Some of them mess up the board when you pop them, screwing up your plans. Others mess with your hand and Score Pile.
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