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8Hearts and Minds: Vietnam 1965-1975 (Third Edition) (2019) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
45-360 분
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연령
15+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.86 / 5
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디자이너
John Poniske
-
아티스트
Knut Grünitz
-
인원
게임 소개
"마음과 마음: 베트남 1965-1975 (제3판)"은 매우 복잡한 분쟁에 대한 복잡한 접근법이다. 미국이 베트남에서 철수하는 시나리오, 전체 캠페인 시나리오, 높은 솔리테어 능력 등 8가지 시나리오로 미국의 동남아 개입을 소개한다. 플레이어들은 그들이 원하는 전쟁의 어떤 해에 시작하고 전쟁이 일어난 다른 해까지 싸울 수 있는 능력을 높이 평가한다. 이 게임은 게릴라전, 분파 차별화, 정치적 혼란, 그리고 노련한 이점을 포함하는 역학을 이용한 포괄적인 역사적 접근을 제공한다. 이 디자인은 이미 성공적인 교육 도구로 사용되고 있습니다.
이것은 낮은 카운터 밀도와 훨씬 단순화된 전투 시스템을 가진 카드 기반의 영역 기반 설계이다. 각 시나리오는 1년을 나타내며 플레이어는 전쟁의 어느 해에서나 시작하여 전쟁의 말년에 끝날 수 있는 유연성을 가지고 있다. 플레이어는 연합군(미국, ARVN, 캄보디아, 라오스)과 공산군(NVA, VC, 캄보디아, 라오스) 중 하나를 선택하여 게릴라전을 치른다. VC 단위는 단순 단위이거나 강화 단위이거나 단순히 잘못된 정보일 수 있습니다. 거짓 정보라고 판단되면, 플레이어들은 중국군을 발견하는 것부터 존 웨인과 밥 호프가 출연하는 USO 쇼의 도착까지 관련된 이벤트 테이블에 올라갑니다.
이 판은 3개의 카드 덱, 즉 빨간색 덱(공산주의자), 파란색 덱(동맹), 검은색 덱(교체 가능)의 사용을 포함한다. 매 경기 전에, 블랙 데크의 절반은 각각의 빨간색과 파란색 데크에 섞여서 매번 다른 게임을 한다. 카드는 지출되거나 은행으로 송금될 수 있는 RP(리소스 포인트)의 양, 과거 상황, 게임 효과를 나타냅니다. 일부 카드는 연도에 따라 다릅니다. 각 레드 덱과 블루 덱에는 각 플레이어가 선택할 수 있는 여러 장의 캠페인 카드가 있으며, 이는 사전에 정해진 영역에서만 능력 향상을 가능하게 한다.
그 게임은 정치적 파장을 무시하지 않는다. 카드 이벤트는 미국의 대규모 시위와 더 중요하게는 남베트남 정부의 불안정성을 포함한다. 연합군 선수는 더 많은 화력을 통제하지만 미국과 남베트남의 사상자 사이에서 줄타기를 해야 한다. 미군 사상자가 너무 많으면 공산당의 사기가 급격히 상승한다. ARVN 사상자가 너무 많으면 공산당에 큰 전략적 이점을 주는 쿠데타가 일어날 것이다. 캄보디아와 라오스에 있는 동안, 모든 정부군의 파괴는 그 정부들의 몰락을 의미한다. 경기 내내 양측은 &ldquo를 위해 싸웠다.각 지방에 있는 하트 앤 마인즈입니다. 정치적 통제는 VC 영향력의 가용성과 확장을 결정합니다.
하츠 앤 마인즈, 제3판은 간단한 승리 조건으로 플레이어들에게 더 쉽게 규칙집을 따라갈 수 있는 기능을 제공합니다. 또한 테스트된 솔리테어 규칙과 별도의 솔리테어 플레이어 보조, 게임에 필요한 모든 차트를 포함하는 프리미엄 마운트 맵, 풀사이즈 포커 퀄리티 카드 덱, 표준 플레이 주사위, 파벌 유닛에 대한 새로운 예술적 접근법 등이 포함되어 있다.
제품 정보
복잡성: 낮음에서 중간(10명 중 4명)
카드놀이의 적합성: 중간에서 높음(10명 중 7명)
시간 척도: 각 시나리오는 1년을 나타냅니다. 캠페인 게임은 8년에서 10년 동안 진행된다.
지도 축척: 이 지도는 여러 지방으로 나뉘며, 주요 도시와 미국의 주요 기지를 나타낸다.
단위 규모: 단위는 추상적이며 미국, ARVN, NVA, VC, 캄보디아 및 라오스를 나타냅니다.
플레이어: 투 플레이어 게임(솔리테어 친화적)
재생 시간: 시나리오당 45분 이하
디자이너: 존 포니스케
오리지널 개발자: Stan Hilinski
솔리테어 개발자: 데이비드 웨스먼
구성 요소:
24페이지 분량의 규칙/교과서
카드놀이 선수 지원
카운터 시트 3개(3/4” 카운터)
22” x 33” 탑재된 지도
80개의 표준 플레이 카드(레드 27/블루 27/블루 28)
6면 주사위 2개(빨간색 1개/파란색 1개)
상자 및 뚜껑 세트 1개
-출판사 웹사이트에서
이것은 낮은 카운터 밀도와 훨씬 단순화된 전투 시스템을 가진 카드 기반의 영역 기반 설계이다. 각 시나리오는 1년을 나타내며 플레이어는 전쟁의 어느 해에서나 시작하여 전쟁의 말년에 끝날 수 있는 유연성을 가지고 있다. 플레이어는 연합군(미국, ARVN, 캄보디아, 라오스)과 공산군(NVA, VC, 캄보디아, 라오스) 중 하나를 선택하여 게릴라전을 치른다. VC 단위는 단순 단위이거나 강화 단위이거나 단순히 잘못된 정보일 수 있습니다. 거짓 정보라고 판단되면, 플레이어들은 중국군을 발견하는 것부터 존 웨인과 밥 호프가 출연하는 USO 쇼의 도착까지 관련된 이벤트 테이블에 올라갑니다.
이 판은 3개의 카드 덱, 즉 빨간색 덱(공산주의자), 파란색 덱(동맹), 검은색 덱(교체 가능)의 사용을 포함한다. 매 경기 전에, 블랙 데크의 절반은 각각의 빨간색과 파란색 데크에 섞여서 매번 다른 게임을 한다. 카드는 지출되거나 은행으로 송금될 수 있는 RP(리소스 포인트)의 양, 과거 상황, 게임 효과를 나타냅니다. 일부 카드는 연도에 따라 다릅니다. 각 레드 덱과 블루 덱에는 각 플레이어가 선택할 수 있는 여러 장의 캠페인 카드가 있으며, 이는 사전에 정해진 영역에서만 능력 향상을 가능하게 한다.
그 게임은 정치적 파장을 무시하지 않는다. 카드 이벤트는 미국의 대규모 시위와 더 중요하게는 남베트남 정부의 불안정성을 포함한다. 연합군 선수는 더 많은 화력을 통제하지만 미국과 남베트남의 사상자 사이에서 줄타기를 해야 한다. 미군 사상자가 너무 많으면 공산당의 사기가 급격히 상승한다. ARVN 사상자가 너무 많으면 공산당에 큰 전략적 이점을 주는 쿠데타가 일어날 것이다. 캄보디아와 라오스에 있는 동안, 모든 정부군의 파괴는 그 정부들의 몰락을 의미한다. 경기 내내 양측은 &ldquo를 위해 싸웠다.각 지방에 있는 하트 앤 마인즈입니다. 정치적 통제는 VC 영향력의 가용성과 확장을 결정합니다.
하츠 앤 마인즈, 제3판은 간단한 승리 조건으로 플레이어들에게 더 쉽게 규칙집을 따라갈 수 있는 기능을 제공합니다. 또한 테스트된 솔리테어 규칙과 별도의 솔리테어 플레이어 보조, 게임에 필요한 모든 차트를 포함하는 프리미엄 마운트 맵, 풀사이즈 포커 퀄리티 카드 덱, 표준 플레이 주사위, 파벌 유닛에 대한 새로운 예술적 접근법 등이 포함되어 있다.
제품 정보
복잡성: 낮음에서 중간(10명 중 4명)
카드놀이의 적합성: 중간에서 높음(10명 중 7명)
시간 척도: 각 시나리오는 1년을 나타냅니다. 캠페인 게임은 8년에서 10년 동안 진행된다.
지도 축척: 이 지도는 여러 지방으로 나뉘며, 주요 도시와 미국의 주요 기지를 나타낸다.
단위 규모: 단위는 추상적이며 미국, ARVN, NVA, VC, 캄보디아 및 라오스를 나타냅니다.
플레이어: 투 플레이어 게임(솔리테어 친화적)
재생 시간: 시나리오당 45분 이하
디자이너: 존 포니스케
오리지널 개발자: Stan Hilinski
솔리테어 개발자: 데이비드 웨스먼
구성 요소:
24페이지 분량의 규칙/교과서
카드놀이 선수 지원
카운터 시트 3개(3/4” 카운터)
22” x 33” 탑재된 지도
80개의 표준 플레이 카드(레드 27/블루 27/블루 28)
6면 주사위 2개(빨간색 1개/파란색 1개)
상자 및 뚜껑 세트 1개
-출판사 웹사이트에서
"Hearts and Minds: Vietnam 1965-1975 (Third Edition)" is an uncomplicated approach to a very complicated conflict. Eight scenarios introduce players to U.S. involvement in Southeast Asia including a scenario after the US withdrew from Vietnam, a full campaign scenario as well as high solitaire capability. Players appreciate the ability to start in any year of the war they wish and fight to the end of any other year of the war. The game provides a comprehensive historical approach using mechanics that include guerrilla warfare, faction differentiation, political turmoil, and veteran advantages. This design has already been used as a successful teaching tool.
This is a card-driven, area-based design with low counter density and a much simplified combat system. Each scenario represents a year and players have the flexibility of starting in any year of the war and ending in any later year of the war. Players choose either the Allies (US, ARVN, Cambodian and Laotian) or Communist (NVA, VC, Cambodian and Laotian) Players engage in guerrilla warfare – VC units remain hidden until engaged. VC units may be simple units or reinforced units or simply false information. When determined to be false information, players roll on the Bush Events Table which involve events from discovering Chinese troops to the arrival of USO shows featuring John Wayne and Bob Hope.
This edition involves the use of three card decks, A red deck (communist), a blue deck (Allied) and a black deck (interchangeable). Prior to every game, half of the black deck is shuffled into each of the red and blue decks ensuring a different game every time. Cards indicate the amount of RPs (Resource Points) that may be spent or banked, a historic situation, and its game effects. Certain cards are year specific. Within each Red and Blue Deck are a number of Campaign cards that may be chosen by each player allowing increased abilities but only in a predetermined area.
The game does not ignore political ramifications. Card events cover mass protests in the U.S. and more significantly the instability of the South Vietnamese government. The Allied player controls more firepower but must walk a tightrope between U.S. and ARVN (South Vietnamese) casualties. Too many U.S. casualties leads to a rapid rise in Communist morale. Too many ARVN casualties will result in a coup which has major strategic advantages for the Communist Player. While in Cambodia and Laos, the destruction of all government forces means the fall of those governments. Throughout the game both sides jockey for the “Hearts and Minds” in each province. Political Control determines the availability and expansion of VC influence.
Hearts and Minds, Third Edition offers players an easier to follow rulebook with simpler victory conditions. Also included: tested solitaire rules and a separate solitaire player aide; a premium mounted map that includes all of the charts necessary to play the game; full-sized poker quality card deck; standard playing dice and a new artistic approach to factional units.
Product Information
Complexity: Low to Medium (4 out of 10)
Solitaire suitability: Medium to high (7 out of 10)
Time Scale: Each scenario represents one year. The campaign game covers 8-10 years.
Map Scale: The Map is divided into provincial areas, indicating major cities and US major bases
Unit Scale: Units are abstract and represent US, ARVN, NVA, VC, Cambodian and Laotian
Players: Two Player game (Solitaire friendly)
Playing Time: 45 minutes or less per scenario
Designer: John Poniske
Original Developer: Stan Hilinski
Solitaire Developer: David Wessman
Components:
24 page rule/scenario book
Solitaire Player Aid
Three Counter sheets (3/4” Counters)
22” x 33” Mounted Map
80 Standard Playing Cards (27 Red/27 Blue/ 28 black)
Two 6-sided dice (1 Red/1Blue)
One box and lid set
-from the publisher's website
This is a card-driven, area-based design with low counter density and a much simplified combat system. Each scenario represents a year and players have the flexibility of starting in any year of the war and ending in any later year of the war. Players choose either the Allies (US, ARVN, Cambodian and Laotian) or Communist (NVA, VC, Cambodian and Laotian) Players engage in guerrilla warfare – VC units remain hidden until engaged. VC units may be simple units or reinforced units or simply false information. When determined to be false information, players roll on the Bush Events Table which involve events from discovering Chinese troops to the arrival of USO shows featuring John Wayne and Bob Hope.
This edition involves the use of three card decks, A red deck (communist), a blue deck (Allied) and a black deck (interchangeable). Prior to every game, half of the black deck is shuffled into each of the red and blue decks ensuring a different game every time. Cards indicate the amount of RPs (Resource Points) that may be spent or banked, a historic situation, and its game effects. Certain cards are year specific. Within each Red and Blue Deck are a number of Campaign cards that may be chosen by each player allowing increased abilities but only in a predetermined area.
The game does not ignore political ramifications. Card events cover mass protests in the U.S. and more significantly the instability of the South Vietnamese government. The Allied player controls more firepower but must walk a tightrope between U.S. and ARVN (South Vietnamese) casualties. Too many U.S. casualties leads to a rapid rise in Communist morale. Too many ARVN casualties will result in a coup which has major strategic advantages for the Communist Player. While in Cambodia and Laos, the destruction of all government forces means the fall of those governments. Throughout the game both sides jockey for the “Hearts and Minds” in each province. Political Control determines the availability and expansion of VC influence.
Hearts and Minds, Third Edition offers players an easier to follow rulebook with simpler victory conditions. Also included: tested solitaire rules and a separate solitaire player aide; a premium mounted map that includes all of the charts necessary to play the game; full-sized poker quality card deck; standard playing dice and a new artistic approach to factional units.
Product Information
Complexity: Low to Medium (4 out of 10)
Solitaire suitability: Medium to high (7 out of 10)
Time Scale: Each scenario represents one year. The campaign game covers 8-10 years.
Map Scale: The Map is divided into provincial areas, indicating major cities and US major bases
Unit Scale: Units are abstract and represent US, ARVN, NVA, VC, Cambodian and Laotian
Players: Two Player game (Solitaire friendly)
Playing Time: 45 minutes or less per scenario
Designer: John Poniske
Original Developer: Stan Hilinski
Solitaire Developer: David Wessman
Components:
24 page rule/scenario book
Solitaire Player Aid
Three Counter sheets (3/4” Counters)
22” x 33” Mounted Map
80 Standard Playing Cards (27 Red/27 Blue/ 28 black)
Two 6-sided dice (1 Red/1Blue)
One box and lid set
-from the publisher's website
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