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BGG랭킹
BGG전체 : 3748
FAMILYGAMES : 1104
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.86 / 5
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디자이너
Orlando Sá
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아티스트
Luís Levy Lima
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인원
게임 소개
포르투갈 북부의 상징적인 도시인 포르토는 포트와인과 역사적 중심지가 가진 아름다움으로 전 세계에 널리 알려져 있습니다.
<포르토>는 카드 플레이를 기반으로 빠르게 진행되며 경쟁하는 타일 놓기 게임입니다. 자신의 차례가 되면 플레이어는 카드를 뽑거나 바닥에 만듭니다. 카드를 뽑을 경우, 뽑은 카드의 총 값은 3을 초과할 수 없습니다. (카드의 값은 1~3입니다.)
바닥을 만들 때는 반드시 손에서 카드 두 장을 사용해야 합니다. 카드 중 하나는 정확히 몇 층을 지을 것인지, 다른 하나는 동일한 층의 색상을 결정합니다. 따라서, 손에 3장의 카드가 있다면 건설할 수 있는 경우의 수가 6가지이며 그보다 카드가 더 많다면 그에 따라 경우의 수가 더욱 늘어납니다! 지어진 건물은 점수를 얻을 수 있는 가능성을 제공하지만 어느 플레이어의 것도 아니므로 상대방에게도 가능성을 제공합니다. 다른 플레이어가 완성할 수 있는 빌딩을 시작할 수도 있는데, 이 게임을 매우 상호작용이 활발한 게임으로 만드는 것은 바로 이러한 위험 관리 부분입니다.
층을 쌓고, 집을 완성하거나 가장 중요한 공간에 건설하여 보너스 점수를 얻고, 중요한 순간에 건물을 짓고 콤보를 연결하여 효율적인 차례를 만들어 공공 계약을 이행하고, 개인 계약을 순서대로 준수하도록 도시를 형성하세요, 이 모든 것은 게임이 끝날 때 결과가 최대화되는 방향으로 이끌어야 합니다. 그러나 무엇보다도 다른 플레이어가 게임판에 열어준 기회를 활용해야 합니다. <포르토>에서 놓친 기회는 새로운 가능성으로 이어질 것입니다.
일정 수의 건물이 완성된 라운드가 끝나면 게임이 종료되고 가장 많은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
—디자이너의 설명
<포르토>는 카드 플레이를 기반으로 빠르게 진행되며 경쟁하는 타일 놓기 게임입니다. 자신의 차례가 되면 플레이어는 카드를 뽑거나 바닥에 만듭니다. 카드를 뽑을 경우, 뽑은 카드의 총 값은 3을 초과할 수 없습니다. (카드의 값은 1~3입니다.)
바닥을 만들 때는 반드시 손에서 카드 두 장을 사용해야 합니다. 카드 중 하나는 정확히 몇 층을 지을 것인지, 다른 하나는 동일한 층의 색상을 결정합니다. 따라서, 손에 3장의 카드가 있다면 건설할 수 있는 경우의 수가 6가지이며 그보다 카드가 더 많다면 그에 따라 경우의 수가 더욱 늘어납니다! 지어진 건물은 점수를 얻을 수 있는 가능성을 제공하지만 어느 플레이어의 것도 아니므로 상대방에게도 가능성을 제공합니다. 다른 플레이어가 완성할 수 있는 빌딩을 시작할 수도 있는데, 이 게임을 매우 상호작용이 활발한 게임으로 만드는 것은 바로 이러한 위험 관리 부분입니다.
층을 쌓고, 집을 완성하거나 가장 중요한 공간에 건설하여 보너스 점수를 얻고, 중요한 순간에 건물을 짓고 콤보를 연결하여 효율적인 차례를 만들어 공공 계약을 이행하고, 개인 계약을 순서대로 준수하도록 도시를 형성하세요, 이 모든 것은 게임이 끝날 때 결과가 최대화되는 방향으로 이끌어야 합니다. 그러나 무엇보다도 다른 플레이어가 게임판에 열어준 기회를 활용해야 합니다. <포르토>에서 놓친 기회는 새로운 가능성으로 이어질 것입니다.
일정 수의 건물이 완성된 라운드가 끝나면 게임이 종료되고 가장 많은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
—디자이너의 설명
Porto, the iconic city in the north of Portugal, is known worldwide for Port wine and the beauty of its historical center.
Porto is a fast-playing, competitive tile-laying game driven by card play. On your turn, you either draw cards or build floors. If you draw cards, the total value of the drawn cards cannot exceed 3. (Cards have values between 1 and 3.)
If you build floors, you MUST play two cards from your hand. The number of one of the cards determines exactly how many floors you will build, and the color of the other card determines the color of those same floors. Thus, with only three cards in hand, you have six different possibilities for building; with more cards, your options increase even more! Building gives you the possibility of scoring points but also opens new possibilities for your opponents because buildings do not belong to any player. You might start a building that can be completed by other players, and it is this risk management that makes Porto a very interactive game in which paying attention to the moves of your opponents is crucial.
Build floors, gain bonus points by completing houses or by constructing in the most crucial spaces, fulfill public contracts by building at crucial moments and by chaining combos to make a very profitable turn, shape the city so that it complies with your private contracts in order to maximize them at the end of the game, but above all, capitalize on opportunities opened by your opponents on the board. That said, in Porto any missed opportunity will lead to a new array of possibilities.
The game end is triggered at the end of the round in which a certain number of buildings have been completed. The player with the most points wins.
—description from designer
Porto is a fast-playing, competitive tile-laying game driven by card play. On your turn, you either draw cards or build floors. If you draw cards, the total value of the drawn cards cannot exceed 3. (Cards have values between 1 and 3.)
If you build floors, you MUST play two cards from your hand. The number of one of the cards determines exactly how many floors you will build, and the color of the other card determines the color of those same floors. Thus, with only three cards in hand, you have six different possibilities for building; with more cards, your options increase even more! Building gives you the possibility of scoring points but also opens new possibilities for your opponents because buildings do not belong to any player. You might start a building that can be completed by other players, and it is this risk management that makes Porto a very interactive game in which paying attention to the moves of your opponents is crucial.
Build floors, gain bonus points by completing houses or by constructing in the most crucial spaces, fulfill public contracts by building at crucial moments and by chaining combos to make a very profitable turn, shape the city so that it complies with your private contracts in order to maximize them at the end of the game, but above all, capitalize on opportunities opened by your opponents on the board. That said, in Porto any missed opportunity will lead to a new array of possibilities.
The game end is triggered at the end of the round in which a certain number of buildings have been completed. The player with the most points wins.
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