-
BGG랭킹
BGG전체 : 1474
STRATEGY : 775
-
-
인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-75 분
-
연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.83 / 5
-
디자이너
Daryl Chow, Daniel Rocchi
-
아티스트
Josh Cappel, Dominik Mayer
-
인원
게임 소개
유로파, 목성의 위성. 지각 깊은 곳에는, 바다가 외계 해양 생물들로 가득 차 있다. 조개류, 식물, 산호, 절지동물, 심지어 이상한 물고기와 더 큰 바다 생물들이 숨겨진 바다의 광범위한 상호 연결된 그물에 살고 있다. 화산 활동이 만연하여 광물이 풍부한 바다를 따뜻하게 하고 에너지 수확을 위한 좋은 환경을 조성한다.
지표에서 가까운 가장 큰 동굴은 The Pocket이라고 알려져 있습니다. 이곳은 스태빌라이저의 초기 팀들이 무기한 생존할 수 있는 장기적인 공동체를 설립하기 위한 목적으로 그들의 첫 번째 전초 기지를 세운 곳이다. 아쿠아 파밍이 잘 되어 있고, 음식과 다른 잡동사니들이 효율적으로 모여 있다. 더 포켓에는 광물과 결정체가 많이 매장되어 있어 채굴 및 가공이 가능해 강력하고 다용도적인 건축자재를 현지에서 생산할 수 있다.
식민지 주민은 임계값이 열리면 일정한 간격으로 문 앞에 도착합니다. 도착지는 4가지 일반적인 유형으로 나뉜다: (달의 변화하는 표면과 바다 밑의 미로를 탐사하는 임무를 맡은), (식민지를 운영하는 데 필요한 기계와 구조를 개발하고 운영하는), (적대적인 바다 생물, 원치 않는 침입자, 그리고 다른 식민지로부터 식민지를 지키는) 그리고 스테워.ds(전략 및 협상을 담당하는 업체).
군집 개발은 대부분 얼음 아래에서 이루어지는데, 이곳은 모든 달의 자원들이 집중되어 있는 곳이기 때문에 이 노력이 가장 잘 투입되는 곳이다. 표면에 가까이 있기 위해, 대부분의 군체 구조물은 얼음 지각의 아래쪽에 달라붙어 지어진다. 해저 전초기지가 잘 구축되고 번창하기 시작하면 지표면 구조물이 지어질 것이다. 건설과 자원 수집 외에도, 식민지들은 이 새로운 환경을 탐험하기 위해 많은 노력을 기울인다. 화산 작용과 광물이 많은 물은 장거리 탐사를 신뢰할 수 없게 만들기 때문에 깊이를 헤아리기 위해서는 물리적 탐사가 필요하다.
포켓이 탐사되고 확장됨에 따라, 확립된 식민지들은 얼음 아래에서 몇 가지 특이한 발견을 해왔다. 참호 깊은 곳에서는 인간이 아닌 다른 유물이 발견되기 시작했습니다. 어두운 바다에는 많은 비밀이 숨겨져 있습니다. 용병 부대가 가끔 바다 표면과 해저에 나타나 어떻게 해서든 임계값에 침투하여 달에서 알 수 없는 임무를 수행한다. 이러한 측면은 걱정스럽지만 식민지를 주요 목표에서 벗어나게 할 수는 없다.
아르테미스 프로젝트의 초기 단계이다. 이곳에서의 생명체의 발판은 확보되었지만, 유로파가 진정한 보금자리가 될 수 있는 지점에 도달하기 위해서는 경쟁 식민지들의 끈질긴 노력이 필요할 것이다.
아르테미스 프로젝트는 주사위 배치 및 엔진 제작 게임으로, 다른 플레이어들과 함께 지구와 싸울 수 있습니다. 주사위를 굴려 다른 개척자들을 좌절시키기 위해 전략적으로 배치하세요. 에너지와 광물을 수확한다. 건물을 입찰하다. 함께 탐험에 참여해 보상을 받으십시오. 노동자를 훈련하다. 당신의 노력은 살아남기에 충분할까요?
지표에서 가까운 가장 큰 동굴은 The Pocket이라고 알려져 있습니다. 이곳은 스태빌라이저의 초기 팀들이 무기한 생존할 수 있는 장기적인 공동체를 설립하기 위한 목적으로 그들의 첫 번째 전초 기지를 세운 곳이다. 아쿠아 파밍이 잘 되어 있고, 음식과 다른 잡동사니들이 효율적으로 모여 있다. 더 포켓에는 광물과 결정체가 많이 매장되어 있어 채굴 및 가공이 가능해 강력하고 다용도적인 건축자재를 현지에서 생산할 수 있다.
식민지 주민은 임계값이 열리면 일정한 간격으로 문 앞에 도착합니다. 도착지는 4가지 일반적인 유형으로 나뉜다: (달의 변화하는 표면과 바다 밑의 미로를 탐사하는 임무를 맡은), (식민지를 운영하는 데 필요한 기계와 구조를 개발하고 운영하는), (적대적인 바다 생물, 원치 않는 침입자, 그리고 다른 식민지로부터 식민지를 지키는) 그리고 스테워.ds(전략 및 협상을 담당하는 업체).
군집 개발은 대부분 얼음 아래에서 이루어지는데, 이곳은 모든 달의 자원들이 집중되어 있는 곳이기 때문에 이 노력이 가장 잘 투입되는 곳이다. 표면에 가까이 있기 위해, 대부분의 군체 구조물은 얼음 지각의 아래쪽에 달라붙어 지어진다. 해저 전초기지가 잘 구축되고 번창하기 시작하면 지표면 구조물이 지어질 것이다. 건설과 자원 수집 외에도, 식민지들은 이 새로운 환경을 탐험하기 위해 많은 노력을 기울인다. 화산 작용과 광물이 많은 물은 장거리 탐사를 신뢰할 수 없게 만들기 때문에 깊이를 헤아리기 위해서는 물리적 탐사가 필요하다.
포켓이 탐사되고 확장됨에 따라, 확립된 식민지들은 얼음 아래에서 몇 가지 특이한 발견을 해왔다. 참호 깊은 곳에서는 인간이 아닌 다른 유물이 발견되기 시작했습니다. 어두운 바다에는 많은 비밀이 숨겨져 있습니다. 용병 부대가 가끔 바다 표면과 해저에 나타나 어떻게 해서든 임계값에 침투하여 달에서 알 수 없는 임무를 수행한다. 이러한 측면은 걱정스럽지만 식민지를 주요 목표에서 벗어나게 할 수는 없다.
아르테미스 프로젝트의 초기 단계이다. 이곳에서의 생명체의 발판은 확보되었지만, 유로파가 진정한 보금자리가 될 수 있는 지점에 도달하기 위해서는 경쟁 식민지들의 끈질긴 노력이 필요할 것이다.
아르테미스 프로젝트는 주사위 배치 및 엔진 제작 게임으로, 다른 플레이어들과 함께 지구와 싸울 수 있습니다. 주사위를 굴려 다른 개척자들을 좌절시키기 위해 전략적으로 배치하세요. 에너지와 광물을 수확한다. 건물을 입찰하다. 함께 탐험에 참여해 보상을 받으십시오. 노동자를 훈련하다. 당신의 노력은 살아남기에 충분할까요?
Europa, Jupiter's moon. Deep beneath the crust, the oceans are teeming with alien sea life. Shellfish, plants, corals, arthropods, even strange fish and larger sea creatures populate a wide-ranging interconnected web of hidden seas. Volcanism is rampant, warming the mineral-rich waters and creating excellent conditions for energy-harvesting.
The largest cavern close to the surface is known as The Pocket. This is where the initial teams of Stabilizers built their first outposts, with the intent to establish long-term communities capable of surviving indefinitely. Aqua-farming is well established; food and other sundries are efficiently gathered. The Pocket has many deposits of minerals and crystals that can be mined and processed to create strong and versatile construction materials locally.
Colonists arrive at the Doorstep at regular intervals when the Threshold is opened. The arrivals are of four general types: Pioneers (who are tasked with exploring the changing surface of the moon and the labyrinth of seas beneath), Engineers (who develop and operate the machinery and structures needed to run the colonies), Marines (who defend the colonies from hostile sea life, unwanted intruders, and other colonies), and Stewards (overseers responsible for strategy and negotiation).
Colony development mostly occurs beneath the ice; this is where all of the moon’s resources are concentrated, so this is where the effort is best spent. To keep close to the surface, most colony structures are built clinging onto the underside of the ice crust. Surface structures will be built only once an undersea outpost is well established and beginning to thrive. In addition to construction and resource-gathering, colonies spend a lot of effort on exploring this new environment. The volcanic action and mineral-heavy waters make long-range scanning unreliable, so physical exploration is required to plumb the depths.
As the Pocket is explored and expanded, the established colonies have been making some unusual discoveries beneath the ice. Deep in the trenches, artifacts of non-human origin are starting to be found. The dark seas hide many secrets. Squads of mercenaries occasionally appear on the surface and beneath the sea, penetrating the Threshold somehow to carry out an unknown mission on the moon. These aspects are worrisome but can’t distract the colonies from their main goals.
It is still early in the Artemis project. A foothold on life here has been gained, but it will take tenacious effort from the competing colonies to reach the point where Europa is truly viable as a home.
The Artemis Project is a dice (dis)placement and engine building game that has you fighting the planet as well as the other players. Roll your dice and place them tactically to thwart the other colonists. Harvest energy and minerals. Bid for buildings. Work together to go on Expeditions to earn rewards. Train workers. Will your efforts be enough to survive?
The largest cavern close to the surface is known as The Pocket. This is where the initial teams of Stabilizers built their first outposts, with the intent to establish long-term communities capable of surviving indefinitely. Aqua-farming is well established; food and other sundries are efficiently gathered. The Pocket has many deposits of minerals and crystals that can be mined and processed to create strong and versatile construction materials locally.
Colonists arrive at the Doorstep at regular intervals when the Threshold is opened. The arrivals are of four general types: Pioneers (who are tasked with exploring the changing surface of the moon and the labyrinth of seas beneath), Engineers (who develop and operate the machinery and structures needed to run the colonies), Marines (who defend the colonies from hostile sea life, unwanted intruders, and other colonies), and Stewards (overseers responsible for strategy and negotiation).
Colony development mostly occurs beneath the ice; this is where all of the moon’s resources are concentrated, so this is where the effort is best spent. To keep close to the surface, most colony structures are built clinging onto the underside of the ice crust. Surface structures will be built only once an undersea outpost is well established and beginning to thrive. In addition to construction and resource-gathering, colonies spend a lot of effort on exploring this new environment. The volcanic action and mineral-heavy waters make long-range scanning unreliable, so physical exploration is required to plumb the depths.
As the Pocket is explored and expanded, the established colonies have been making some unusual discoveries beneath the ice. Deep in the trenches, artifacts of non-human origin are starting to be found. The dark seas hide many secrets. Squads of mercenaries occasionally appear on the surface and beneath the sea, penetrating the Threshold somehow to carry out an unknown mission on the moon. These aspects are worrisome but can’t distract the colonies from their main goals.
It is still early in the Artemis project. A foothold on life here has been gained, but it will take tenacious effort from the competing colonies to reach the point where Europa is truly viable as a home.
The Artemis Project is a dice (dis)placement and engine building game that has you fighting the planet as well as the other players. Roll your dice and place them tactically to thwart the other colonists. Harvest energy and minerals. Bid for buildings. Work together to go on Expeditions to earn rewards. Train workers. Will your efforts be enough to survive?
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18