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BGG랭킹
BGG전체 : 19040
WARGAMES : 3574
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.10 / 5
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디자이너
Tom Walczyk
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아티스트
Redmond A. Simonsen, Horace Vernet
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인원
게임 소개
1806년 10월의 쌍둥이 전투를 묘사한 SPI Compendium
A의 작은 미니 게임에 대해 프랑수아 샤르통이 작성한 짧은 리뷰에서 추론한 것으로, 약 100개의 카운터(사실 조금 덜), 절반의 정규 크기 지도, 일련의 오프맵 이동 상자로 연결된 두 개의 전장을 나타낸다. 게임은 배우는 데 약 10분, 게임을 하는 데 약 1~2시간이 소요되어 높은 솔리테어 플레이 능력입니다. 규칙은 최대한 간단합니다. 장치에는 종료할 수 없는 제어 구역이 있습니다. 적 ZOC에서는 전투가 필수입니다. 전투 후 유닛이 전진할 수 있습니다. ZOC를 통한 퇴각은 금지되어 있으므로 적을 포위하여 제거해야 합니다. 포병들은 2개의 육각형을 발사할 수 있다. 기병 부대는 보병 부대가 더 빠르고 약할 뿐이죠. 두 가지 시나리오가 있습니다. 역사적인 그림은 예나의 나폴레옹과 아우어슈타트의 다부트가 다른 프로이센인들보다 수가 많다. 승리하기 위해서는 게임이 끝날 때 최대한 많은 적 유닛을 제거해야 합니다(따라서 적의 사기를 떨어뜨립니다). 두 번째 시나리오는 모든 프로이센인들이 결전을 위해 예나로 보내졌다고 가정한다. 다부트는 프러시아의 측면/후방에 보강으로 투입될 것이지만, 경기가 끝날 때 쯤에 투입될 것이다. 균형을 잘 잡아야지 프랑스 놈들한테 약간 유리하겠지
One은 나폴레옹 앳 워 쿼드리게임에 포함된 4개의 게임에 포함되어 있습니다. 이 세트의 게임은 나폴레옹 워털루 시스템을 기반으로 합니다.
A의 작은 미니 게임에 대해 프랑수아 샤르통이 작성한 짧은 리뷰에서 추론한 것으로, 약 100개의 카운터(사실 조금 덜), 절반의 정규 크기 지도, 일련의 오프맵 이동 상자로 연결된 두 개의 전장을 나타낸다. 게임은 배우는 데 약 10분, 게임을 하는 데 약 1~2시간이 소요되어 높은 솔리테어 플레이 능력입니다. 규칙은 최대한 간단합니다. 장치에는 종료할 수 없는 제어 구역이 있습니다. 적 ZOC에서는 전투가 필수입니다. 전투 후 유닛이 전진할 수 있습니다. ZOC를 통한 퇴각은 금지되어 있으므로 적을 포위하여 제거해야 합니다. 포병들은 2개의 육각형을 발사할 수 있다. 기병 부대는 보병 부대가 더 빠르고 약할 뿐이죠. 두 가지 시나리오가 있습니다. 역사적인 그림은 예나의 나폴레옹과 아우어슈타트의 다부트가 다른 프로이센인들보다 수가 많다. 승리하기 위해서는 게임이 끝날 때 최대한 많은 적 유닛을 제거해야 합니다(따라서 적의 사기를 떨어뜨립니다). 두 번째 시나리오는 모든 프로이센인들이 결전을 위해 예나로 보내졌다고 가정한다. 다부트는 프러시아의 측면/후방에 보강으로 투입될 것이지만, 경기가 끝날 때 쯤에 투입될 것이다. 균형을 잘 잡아야지 프랑스 놈들한테 약간 유리하겠지
One은 나폴레옹 앳 워 쿼드리게임에 포함된 4개의 게임에 포함되어 있습니다. 이 세트의 게임은 나폴레옹 워털루 시스템을 기반으로 합니다.
Extrapolated from a short review written by Francois Charton for the SPI Compendium
A small mini-game picturing the twin battles of October 1806, about 100 counters (a little less in fact), one half regular size map, representing the two battlefields, connected by a series of off-map movement boxes. Game takes about 10 minutes to learn and 1-2 hours to play, high solitaire playability. The rules are as simple as possible. Units have Zones of control, which cannot be exited. When in enemy ZOC, combat is mandatory. Units may advance after combat. Retreats through ZOCs are forbidden, so you need to surround the enemy to eliminate him. Artillery may fire two hexes away (and not suffer from adverse results). Cavalry units are just faster and weaker infantry units . There are two scenarios. The historical one pictures Napoleon in Jena, outnumbering the Prussians, and Davout in Auerstadt, outnumbered by other Prussians. ). To win, you have to eliminate as many enemy units as possible at the end of the game (thus demoralizing the enemy). The second "what-if" scenario assumes that all the Prussians have been sent to Jena, for the decisive battle. Davout will enter as reinforcement, on the flank/back of the Prussians, but in the end of the game. Play balance to be pretty good, perhaps slightly favoring the French.
One on four games included in the Napoleon At War QuadriGame. The games in this set are based on the Napoleon At Waterloo system.
A small mini-game picturing the twin battles of October 1806, about 100 counters (a little less in fact), one half regular size map, representing the two battlefields, connected by a series of off-map movement boxes. Game takes about 10 minutes to learn and 1-2 hours to play, high solitaire playability. The rules are as simple as possible. Units have Zones of control, which cannot be exited. When in enemy ZOC, combat is mandatory. Units may advance after combat. Retreats through ZOCs are forbidden, so you need to surround the enemy to eliminate him. Artillery may fire two hexes away (and not suffer from adverse results). Cavalry units are just faster and weaker infantry units . There are two scenarios. The historical one pictures Napoleon in Jena, outnumbering the Prussians, and Davout in Auerstadt, outnumbered by other Prussians. ). To win, you have to eliminate as many enemy units as possible at the end of the game (thus demoralizing the enemy). The second "what-if" scenario assumes that all the Prussians have been sent to Jena, for the decisive battle. Davout will enter as reinforcement, on the flank/back of the Prussians, but in the end of the game. Play balance to be pretty good, perhaps slightly favoring the French.
One on four games included in the Napoleon At War QuadriGame. The games in this set are based on the Napoleon At Waterloo system.
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