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WARGAMES : 2972
6.6A Fatal Attraction: The Gallipoli Campaign (2007) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.86 / 5
-
디자이너
Paul Rohrbaugh
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아티스트
Craig Grando
-
인원
게임 소개
출판사의 블러브:
치명적인 매력: 갈리폴리 전역은 1915년 연합군이 터키를 상대로 벌인 공세의 전쟁 시뮬레이션이다.
처음엔 처칠의 아이디어였어 그는 "구식 "노급 전함 "을 유용하게 사용하고 이스탄불 근해에서 힘을 과시하는 방법이 터키를 전쟁으로부터 즉각적인 정권교체를 초래하고 터키를 전쟁에서 철수시킬 것이라고 말했다. 보병이 거의 필요하지 않다고 생각되었다.
결국 연합군이 철수하면서 양측의 사상자 수는 50만 명을 넘어섰다.
그럼에도 불구하고, 큰 해상 공격은 거의 성공적이었다. 연합군은 전쟁이 끝날 때까지 다르다넬 산맥에 대한 돌파구가 얼마나 가까이 다가왔는지 알지 못했다. 그것은 성공이 한 번만 더 밀어붙이면 한 번 더 공격적으로 움직일 수 있었던 많은 에피소드들 중 첫 번째였다.실패가 강화되고 반복되던 여러 번과는 대조적으로
갈리폴리는 호주와 뉴질랜드 사람들에게 신성한 것으로 여겨집니다. 마치 자기들 소유인 것처럼요 영국은 ANZAC가 전체 병력의 10% 미만을 차지했으며, 사상자의 10% 미만을 차지했다고 지적했다. (하지만 이렇게 말하면 시드니에서 싸울 수 있어요!)
'치명적인 매력'은 이 비극과 기회의 캠페인에 생명을 불어넣습니다. 카운터는 여단, 포대, 배를 나타내며, 선수들은 공급 부족, 명령/통제 어려움, 무작위 사건 등 양측이 직면한 어려움에 대해 더 잘 이해할 수 있는 기회를 얻는다.
치명적인 매력으로, 당신은 냄새와 파리를 제외하고 갈리폴리를 이해하는 데 필요한 모든 것을 찾을 수 있습니다.
어게인스트 더 오즈 매거진 #20, 2007년 8월호에 게재됨
게임 규모:
턴: 1주일
지도: 영역
부대: 보병 연대/브릿지, 포병 포대 및 개별 함정
게임 인벤토리:
22" X 34" 지도 시트 하나
카운터시트 1개(280 1/2&인용; 카운터)
12페이지 게임 규칙서 1권
차트 및 표 4페이지
복잡성 - 중간
카드놀이 적합성 - 낮음
재생 시간 - 최대 6시간
치명적인 매력: 갈리폴리 전역은 1915년 연합군이 터키를 상대로 벌인 공세의 전쟁 시뮬레이션이다.
처음엔 처칠의 아이디어였어 그는 "구식 "노급 전함 "을 유용하게 사용하고 이스탄불 근해에서 힘을 과시하는 방법이 터키를 전쟁으로부터 즉각적인 정권교체를 초래하고 터키를 전쟁에서 철수시킬 것이라고 말했다. 보병이 거의 필요하지 않다고 생각되었다.
결국 연합군이 철수하면서 양측의 사상자 수는 50만 명을 넘어섰다.
그럼에도 불구하고, 큰 해상 공격은 거의 성공적이었다. 연합군은 전쟁이 끝날 때까지 다르다넬 산맥에 대한 돌파구가 얼마나 가까이 다가왔는지 알지 못했다. 그것은 성공이 한 번만 더 밀어붙이면 한 번 더 공격적으로 움직일 수 있었던 많은 에피소드들 중 첫 번째였다.실패가 강화되고 반복되던 여러 번과는 대조적으로
갈리폴리는 호주와 뉴질랜드 사람들에게 신성한 것으로 여겨집니다. 마치 자기들 소유인 것처럼요 영국은 ANZAC가 전체 병력의 10% 미만을 차지했으며, 사상자의 10% 미만을 차지했다고 지적했다. (하지만 이렇게 말하면 시드니에서 싸울 수 있어요!)
'치명적인 매력'은 이 비극과 기회의 캠페인에 생명을 불어넣습니다. 카운터는 여단, 포대, 배를 나타내며, 선수들은 공급 부족, 명령/통제 어려움, 무작위 사건 등 양측이 직면한 어려움에 대해 더 잘 이해할 수 있는 기회를 얻는다.
치명적인 매력으로, 당신은 냄새와 파리를 제외하고 갈리폴리를 이해하는 데 필요한 모든 것을 찾을 수 있습니다.
어게인스트 더 오즈 매거진 #20, 2007년 8월호에 게재됨
게임 규모:
턴: 1주일
지도: 영역
부대: 보병 연대/브릿지, 포병 포대 및 개별 함정
게임 인벤토리:
22" X 34" 지도 시트 하나
카운터시트 1개(280 1/2&인용; 카운터)
12페이지 게임 규칙서 1권
차트 및 표 4페이지
복잡성 - 중간
카드놀이 적합성 - 낮음
재생 시간 - 최대 6시간
Publisher's blurb:
A Fatal Attraction: the Gallipoli Campaign, is a wargame simulation of the 1915 Allied French and Commonwealth forces) offensive against Turkey.
In the beginning, it was Churchill's idea... a way of putting the old "pre-dreadnoughts" to useful service and making a show of strength in the waters off Istanbul which would, he said, cause immediate regime-change and take Turkey out of the war. It was thought very little infantry would be needed.
In the end, when the last Allied troops evacuated, the casualty count for both sides topped half-a-million. (And Churchill lost his job.)
And yet, the big naval attack had almost succeeded. The Allies would not know until after the war ended how close they had come to achieving their breakthrough on the Dardanelles. It was the first of many "what might have been" episodes, where success was just one more push, one more aggressive movement away...in contrast to many times when failure was reinforced and repeated.
Gallipoli is held as something sacred by the Australians and New Zealanders... as though they own it. The British would point out that the ANZACs made up less than 10% of the overall force and suffered less than 10% of the casualties. (But you can still get into a fight in Sydney if you talk like this!)
A Fatal Attraction brings this campaign of tragedy and opportunity to life. The counters represent brigades, batteries, and ships, and players have the chance to do better than their historical counterparts, while gaining a greater appreciation for the difficulties faced by both sides, including supply shortages, command/control difficulties, and random events.
With A Fatal Attraction, you'll find everything you need to understand Gallipoli except the smell and the flies.
Published in Against the Odds magazine #20, August 2007
Game Scale:
Turn: 1 week
Map: Area
Unit: Infantry Regiments/Brigades, Artillery Batteries and individual ships
Game Inventory:
One 22" X 34" mapsheet
One countersheet (280 1/2" counters)
One 12 page Game Rulebook
Four pages of chart & tables
Complexity - Medium
Solitaire suitability - Low
Playing time - Up to 6 hours
A Fatal Attraction: the Gallipoli Campaign, is a wargame simulation of the 1915 Allied French and Commonwealth forces) offensive against Turkey.
In the beginning, it was Churchill's idea... a way of putting the old "pre-dreadnoughts" to useful service and making a show of strength in the waters off Istanbul which would, he said, cause immediate regime-change and take Turkey out of the war. It was thought very little infantry would be needed.
In the end, when the last Allied troops evacuated, the casualty count for both sides topped half-a-million. (And Churchill lost his job.)
And yet, the big naval attack had almost succeeded. The Allies would not know until after the war ended how close they had come to achieving their breakthrough on the Dardanelles. It was the first of many "what might have been" episodes, where success was just one more push, one more aggressive movement away...in contrast to many times when failure was reinforced and repeated.
Gallipoli is held as something sacred by the Australians and New Zealanders... as though they own it. The British would point out that the ANZACs made up less than 10% of the overall force and suffered less than 10% of the casualties. (But you can still get into a fight in Sydney if you talk like this!)
A Fatal Attraction brings this campaign of tragedy and opportunity to life. The counters represent brigades, batteries, and ships, and players have the chance to do better than their historical counterparts, while gaining a greater appreciation for the difficulties faced by both sides, including supply shortages, command/control difficulties, and random events.
With A Fatal Attraction, you'll find everything you need to understand Gallipoli except the smell and the flies.
Published in Against the Odds magazine #20, August 2007
Game Scale:
Turn: 1 week
Map: Area
Unit: Infantry Regiments/Brigades, Artillery Batteries and individual ships
Game Inventory:
One 22" X 34" mapsheet
One countersheet (280 1/2" counters)
One 12 page Game Rulebook
Four pages of chart & tables
Complexity - Medium
Solitaire suitability - Low
Playing time - Up to 6 hours
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