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Masada: Epic Last Stand in the Desert (2018)
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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: 1+-1+ 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

마사다: 사막의 에픽 라스트 스탠드는 서기 73년에 로마인들이 마사다의 역사적인 포위 공격을 다룬 간단한 솔리테어 시뮬레이션이다. 본래의 포위의 역동성과 특징을 잘 보여 주어 사건이 사실적으로 전개되는 것을 볼 수 있게 함으로써 더 잘 이해할 수 있도록 하는 것이 목적이다. 게임 시스템은 포위를 재현하고 게이머들이 해결점을 향해 펼쳐지는 사건을 지켜보면서 거대한 로마의 경사로가 요새 고원에 점점 가까워지는 것을 복제한다.운명이요

게임 플레이
마사다는 서기 73년 마사다의 서사시 공성전에 관한 게임입니다. 로마인으로서 당신은 가능한 한 적시에 이기려고 노력하고 있습니다. 게임 시스템이 포위를 재생합니다. 이벤트 단계와 액션 단계가 있어 플레이 순서가 간단하다. 이 두 단계는 모두 주사위를 굴려 로마가 이룬 것 또는 그 시점까지의 게임 이벤트가 턴 다이롤에 어떤 영향을 미치는지 보는 것을 포함한다.

행동 단계에서 로마인들은 경사로를 설치하기를 바라고 있다. 경사로를 설치한다는 건 제10군단이 요새 공격을 할 수 있는 고원에 가까워지고 있다는 뜻이야 또한 Defender Response Table에서 결과를 얻을 수도 있습니다. 간단한 계산입니다. 현재 공급 지수와 주사위 2개의 합을 더하여 현재 배치된 램프 수와 비교합니다. Defender의 총합이 높을 경우 결과는 아무런 영향이 없습니다. 단, 더 낮으면... 다른 주사위를 굴려서 현재 방어군의 사기 지수와 비교해 결과를 얻으십시오.조치 단계가 끝나면, 당신은 그 차례를 마칩니다.

역사적으로 로마인들이 이 마지막 저항을 파괴하기 위해 헌신했기 때문에 이 게임에 턴 제한이 없다는 것을 주목하는 것은 흥미롭다. 16번째 램프를 배치하자 공성 램프가 완성되고 전투가 벌어진다.

먼저 수비수들이 집단 자살하는지(역사적 결과) 아니면 죽을 때까지의 싸움이 있는지부터 살펴봐야 한다. 전투 단계는 최대 19회까지 지속될 수 있다. 로만 롤이 6개일 때마다 수비수가 없어지고 로만 롤이 먼저 굴러간다. 결과가 구현되기 전에 양쪽이 굴러갈 기회를 얻는 동시전은 없다.

이 시스템은 고원에서 증가하는 로마 군단의 수를 깔끔하게 처리한다. 이것은 로마가 최종 결전을 위해 19개의 전투 롤을 굴린다는 것을 의미한다. 생존한 수비수는 6개씩 다이롤을 하나씩 굴리면 전투 라운드가 전진합니다. 6라운드를 돌 때마다 수비수는 살아남아 로마 승점이 1점 낮아진다.
Masada: Epic Last Stand in the Desert is a simple solitaire simulation covering the historic siege of Masada by the Romans in 73 A.D. Its purpose is to show the dynamics and characteristics of the original siege, allowing one to see events unfold in a realistic manner, and thus, understand them better. The game system replicates the siege with the gamer watching events unfold toward resolution as the giant Roman ramp grows ever closer to the fortress plateau...and destiny.

GAME PLAY
Masada is a game on the epic siege of Masada in 73 A.D. You as the Roman are trying to win as timely as possible. The game system replays the siege. The sequence of play is simple as it has an events phase and an action phase. Both these phases involve rolling dice to see what the Roman accomplished or how game events up to that point impact the turns die rolls.

In the Action Phase, the Roman is hoping that they get to place a ramp. Placing a ramp means the X Legion is getting closer to the plateau where they can assault the redoubt. What can also happen is the result ends up with you rolling on the Defenders Response Table. It's a series of simple calculations - add together the current Supply Index and the sum of 2 dice, comparing it to the current number of ramps placed. If the Defenders total is higher the result is simply no effect. HOWEVER if it is lower - urk...roll another die and compare that to the current Defender's morale Index to get your results.Upon conclusion of the action phase, you end that turn.

It is interesting to note there is no turn limit in the game as historically the Romans were committed to destroying this last resistance. Upon placing the 16th Ramp, the siege ramp is now completed and combat now happens.

First though you roll to see if the defenders commit mass suicide (the historic result) or if there is a fight to the death. The combat phase can last up to 19 combat rounds. Each Roman roll of 6 eliminates a defender, and Romans roll first. There is no simultaneous combat where each side gets a chance to roll before results are implemented.

The system neatly handles the increasing Roman legionnaire presence on the plateau as each turn the Roman combat value increases by one to a maximum of 19. This means the Roman would roll 19 combat rolls for the final combat round. The surviving defenders roll with each die roll of 6 moves the Combat rounds forward. Each 6 combat rounds the defenders survive results in the Roman Victory Points being lowered by 1.

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