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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Philip J. Viverito
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아티스트
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인원
게임 소개
Holy Hack - Hack by the Book (1996년, Black Falcon 출판물)은 " 중 하나이다.핵" 미니어처 규칙이 정해져 있지만, 이 규칙은 특히 성경 시대의 고대 전쟁을 다룬다. 규칙은 25mm 또는 15mm 미니어처를 위한 것이며, 다른 미니어처 규칙 세트(DBA, DBM, WRG 7번째 에디션, WARRIOR 등)와 공통적으로 사용되는 기본 시스템을 권장하지만, 플레이어가 현재 사용하는 모든 기존 기본 시스템(미니어처 소유자를 위한 중요한 고려 사항)을 사용할 수 있습니다.t)…하다
이 규칙은 미니어처 구성, 가능한 다양한 구성, 지도자와 사기의 중요성을 다룬다. 유닛은 턴 시퀀스가 시작될 때 주문 치트(상대방을 혼란스럽게 하는 빈칸)를 발급받으며, 해당 턴의 특정 행동에 유닛을 커밋한다. 주문이 동시에 공개됩니다. 이 규칙은 돌격, 이동, 미사일 발사, 그리고 근접전을 포함한다. 미사일과 근거리 전투 모두 수식어가 달린 피해 표를 사용하여 사상자를 계산하며, 이는 퍼센트로 환산된다. 백분율 주사위(2 x D10)는 백분율 분수 "히트"를 결정하는 데 사용된다.
비록 규칙은 사상자 제거 시스템을 사용하지만, 한쪽이 미사일이나 근거리 라운드당 3자릿수를 잃을 수 있다. 사기는 경기에 강한 영향을 미치는데, 상대에게 더 많은 사기 테스트를 강요할 수 있는 쪽이 승리하는 경우가 많다.
규칙에는 오려내거나 복사할 수 있는 오더 킷/상태 표시지가 함께 제공됩니다(다른 색종이를 사용하면 주문 또는 단위 상태를 한 눈에 더 구분할 수 있다. 이것은 워리어보다 더 복잡한 미니어처 규칙이 아닙니다. 고대 및 중세 전쟁을 위한 미니어처 워게임 규칙 3000BC부터 1485AD까지 있지만, 새로운 플레이어에게는 약간 관여될 수 있습니다.
이 규칙은 미니어처 구성, 가능한 다양한 구성, 지도자와 사기의 중요성을 다룬다. 유닛은 턴 시퀀스가 시작될 때 주문 치트(상대방을 혼란스럽게 하는 빈칸)를 발급받으며, 해당 턴의 특정 행동에 유닛을 커밋한다. 주문이 동시에 공개됩니다. 이 규칙은 돌격, 이동, 미사일 발사, 그리고 근접전을 포함한다. 미사일과 근거리 전투 모두 수식어가 달린 피해 표를 사용하여 사상자를 계산하며, 이는 퍼센트로 환산된다. 백분율 주사위(2 x D10)는 백분율 분수 "히트"를 결정하는 데 사용된다.
비록 규칙은 사상자 제거 시스템을 사용하지만, 한쪽이 미사일이나 근거리 라운드당 3자릿수를 잃을 수 있다. 사기는 경기에 강한 영향을 미치는데, 상대에게 더 많은 사기 테스트를 강요할 수 있는 쪽이 승리하는 경우가 많다.
규칙에는 오려내거나 복사할 수 있는 오더 킷/상태 표시지가 함께 제공됩니다(다른 색종이를 사용하면 주문 또는 단위 상태를 한 눈에 더 구분할 수 있다. 이것은 워리어보다 더 복잡한 미니어처 규칙이 아닙니다. 고대 및 중세 전쟁을 위한 미니어처 워게임 규칙 3000BC부터 1485AD까지 있지만, 새로운 플레이어에게는 약간 관여될 수 있습니다.
Holy Hack - Hacking by the Book (1996, Black Falcon Publications) is one of the "Hack" miniatures rules set, but this rules set specifically covers ancient warfare in the Biblical period. The rules are for either 25mm or 15mm miniatures, and while it recommends a basing system that is common with several other miniature rules sets (such as DBA, DBM, WRG 7th Edition, and WARRIOR), it allows for the use of any existing basing system the players currently use (an important consideration for miniature owners looking into a new rules set).
The rules cover the organization of miniatures into units, the variety of formations possible, and the importance of leaders and morale. Units are issued order chits (or blanks to confuse the opponent) at the beginning of the turn sequence, which commits units to specific actions for that turn. Orders are revealed simultaneously. The rules cover charges, movement, missile fire, and melee. Both missile and melee combat use damage tables with modifiers to determine casualties, which are converted into a percentage. Percentage dice (2 x D10's) are used to determine if a percentage fraction "hits" or not.
Although the rules use a casualty removal system, the most a side can lose is 3 figures per missile or melee round. Morale has a strong influence in the game, and the side that can force more morale tests upon his opponent will often win the game.
The rules come with a sheet of order chits/status markers, which can either be cut out or photocopied (using different colored paper can help to further distinguish the orders or unit status at a glance). This is not as complex a set of miniature rules as compared to Warrior: Miniature Wargame Rules for Ancient and Medieval Warfare 3000BC to 1485AD, but it can get a bit involved for new players.
The rules cover the organization of miniatures into units, the variety of formations possible, and the importance of leaders and morale. Units are issued order chits (or blanks to confuse the opponent) at the beginning of the turn sequence, which commits units to specific actions for that turn. Orders are revealed simultaneously. The rules cover charges, movement, missile fire, and melee. Both missile and melee combat use damage tables with modifiers to determine casualties, which are converted into a percentage. Percentage dice (2 x D10's) are used to determine if a percentage fraction "hits" or not.
Although the rules use a casualty removal system, the most a side can lose is 3 figures per missile or melee round. Morale has a strong influence in the game, and the side that can force more morale tests upon his opponent will often win the game.
The rules come with a sheet of order chits/status markers, which can either be cut out or photocopied (using different colored paper can help to further distinguish the orders or unit status at a glance). This is not as complex a set of miniature rules as compared to Warrior: Miniature Wargame Rules for Ancient and Medieval Warfare 3000BC to 1485AD, but it can get a bit involved for new players.
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