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BGG랭킹
BGG전체 : 3007
WARGAMES : 82
8.4Stalingrad '42: Southern Russia, June-December, 1942 (2019) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-480 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.51 / 5
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디자이너
Mark Simonitch
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
스탈린그라드 42(Stalinrad ‘42)는 1942년 추축국이 스탈린그라드와 코카서스를 공격하기 위해 전개한 디비전급 게임이다. 역사적으로, 이 서사시적인 투쟁은 6개월 동안 지속되었고 추축국 군대가 볼가 산맥과 코카서스 산맥에 도달하는 것을 보았다. 그러나 소련의 저항은 거세졌고, 최후의 승리는 스탈린그라드와 코카서스에서 독일군을 피했다. 이어진 11월 소련군의 공세는 독일 국방군 제6군을 스탈린그라드에 가두어 제2차 세계 대전의 추축국 운명의 시작을 알렸다.
Stalingrad ’42는 우크라이나의 거의 모든 규칙과 같은 척도를 사용한다. 시스템을 개선하고 캠페인의 중요한 특징을 보여주기 위해 많은 수정이 이루어졌다. 새로운 규칙에는 지도자, 정예 기갑 사단, 계획된 작전, 숨겨진 소련의 증강, 육군/전선 공격 지원이 포함된다.
이 게임은 4개의 맵과 낮은 단위 밀도로 캠페인에 대한 웅장한 뷰를 제공하며, 여기서 공격 방향과 이동에 대한 결정이 향후 전략 계획을 추진하거나 축소하는 데 지속적인 영향을 미칩니다. 그 효과는 이야기가 전개되는 것을 보고 여러분의 힘과 계획에 점점 더 감정적으로 관여하는 것을 알아차리는 것과 같습니다. 결국 승패를 떠나 스탈린그라드 42의 선수들은 서사적인 게임 경험을 즐길 것이다.
MAP 스케일: 1 헥스 = 10 마일
시간 척도: 1회전 = 3-7일
플레이어 수: 2-4
유닛 스케일: 소규모 군단/구분군/군단/군단/군단
구성 요소들
지도 4개(정규 크기 2개, 작은 발자국 2개 48" x 43.5")
카운터 시트 3장(576 9/16” 재생 조각)
시나리오 카드 5개
2개의 (동일한) 보조 카드
1 규칙 책자
1 플레이북, 디자인 노트 및 기록 노트 예제가 포함된 플레이북
시나리오
• 캠페인 게임 : 6월 28일~12월 31일(36회전)
• Fall Blau: 6월 28일 - 7월 28일 (8회전, 1회 풀사이즈 지도)
• 코카서스 캠페인: 8월 2일 - 11월 11일 (18회전, 소형지도 2개)
• 천왕성 작전: 11월 12일 - 12월 31일 (9회전, 실물 크기 지도 2개)
특징들
• 쉬운 게임
• 정확한 전투 순서
• 자세한 게임 맵
• 규칙: 기습전, 예비군, 공격계획, 해상운동, 지도자, 도시 전투, 북캅카스 의용군, 그리고 숨겨진 소련군 구축.
플레이 개요 순서
A. 날씨 단계
B. 축 플레이어 회전
1. 초기 단계
2. 이동 단계
3. 전투 단계
4. 회복 단계
5. 공급 단계
C. 소비에트 선수 턴
(축 플레이어 턴과 동일)
D. 승리 결정 단계
Stalingrad ’42는 우크라이나의 거의 모든 규칙과 같은 척도를 사용한다. 시스템을 개선하고 캠페인의 중요한 특징을 보여주기 위해 많은 수정이 이루어졌다. 새로운 규칙에는 지도자, 정예 기갑 사단, 계획된 작전, 숨겨진 소련의 증강, 육군/전선 공격 지원이 포함된다.
이 게임은 4개의 맵과 낮은 단위 밀도로 캠페인에 대한 웅장한 뷰를 제공하며, 여기서 공격 방향과 이동에 대한 결정이 향후 전략 계획을 추진하거나 축소하는 데 지속적인 영향을 미칩니다. 그 효과는 이야기가 전개되는 것을 보고 여러분의 힘과 계획에 점점 더 감정적으로 관여하는 것을 알아차리는 것과 같습니다. 결국 승패를 떠나 스탈린그라드 42의 선수들은 서사적인 게임 경험을 즐길 것이다.
MAP 스케일: 1 헥스 = 10 마일
시간 척도: 1회전 = 3-7일
플레이어 수: 2-4
유닛 스케일: 소규모 군단/구분군/군단/군단/군단
구성 요소들
지도 4개(정규 크기 2개, 작은 발자국 2개 48" x 43.5")
카운터 시트 3장(576 9/16” 재생 조각)
시나리오 카드 5개
2개의 (동일한) 보조 카드
1 규칙 책자
1 플레이북, 디자인 노트 및 기록 노트 예제가 포함된 플레이북
시나리오
• 캠페인 게임 : 6월 28일~12월 31일(36회전)
• Fall Blau: 6월 28일 - 7월 28일 (8회전, 1회 풀사이즈 지도)
• 코카서스 캠페인: 8월 2일 - 11월 11일 (18회전, 소형지도 2개)
• 천왕성 작전: 11월 12일 - 12월 31일 (9회전, 실물 크기 지도 2개)
특징들
• 쉬운 게임
• 정확한 전투 순서
• 자세한 게임 맵
• 규칙: 기습전, 예비군, 공격계획, 해상운동, 지도자, 도시 전투, 북캅카스 의용군, 그리고 숨겨진 소련군 구축.
플레이 개요 순서
A. 날씨 단계
B. 축 플레이어 회전
1. 초기 단계
2. 이동 단계
3. 전투 단계
4. 회복 단계
5. 공급 단계
C. 소비에트 선수 턴
(축 플레이어 턴과 동일)
D. 승리 결정 단계
Stalingrad ‘42 is a division-level game on the Axis 1942 summer offensive towards Stalingrad and the Caucasus. Historically, this epic struggle lasted for 6 months and saw the Axis armies reach the Volga and the Caucasus Mountains. But Soviet resistance stiffened and final victory eluded the German army at Stalingrad and in the Caucasus. The ensuing November Soviet offensive trapped the Wehrmacht’s largest army (the 6th) at Stalingrad and marked the beginning of the end for Axis fortunes in World War II.
Stalingrad ’42 uses the same scale and nearly all the rules of Ukraine '43. Many modifications have been made to improve the system and to show crucial features of the campaign. New rules include leaders, elite panzer divisions, planned operations, hidden Soviet buildup, and Army/Front offensive support.
With four maps and low unit density, the game delivers a grand view of the campaign, where decisions about movement and direction of attack have lasting effects that propel or curtail your future strategic plans. The effect is like watching a story unfold and noticing a growing emotional involvement with your forces and plans. In the end, whether in victory or defeat, players of Stalingrad ’42 will enjoy an epic gaming experience.
MAP SCALE: 1 hex = 10 miles
TIME SCALE: 1 turn = 3-7 days
NUMBER OF PLAYERS: 2-4
UNIT SCALE: Small Corps/Divisions/Brigades/Regiments
COMPONENTS
4 Maps (2 full size, 2 small, total footprint 48" x 43.5")
3 Counter sheets (576 9/16” playing pieces)
5 Scenario cards
2 (identical) Player aid cards
1 Rules booklet
1 Playbook with examples of play, design notes, and historical notes
SCENARIOS
• Campaign Game: June 28th - December 31st (36 turns)
• Fall Blau: June 28th - July 28th (8 turns, one full-size map)
• Caucasus Campaign: August 2nd - November 11th (18 turns, two small maps)
• Operation Uranus: November 12th - December 31st (9 turns, two full-size maps)
FEATURES
• Ease of play
• Accurate Order of Battle
• Detailed game maps
• Rules for: Blitzkrieg warfare, Reserves, Offensive Planning, Sea Movement, Leaders, City Battles, North Caucasus Volunteers, and hidden Soviet buildup.
SEQUENCE OF PLAY OUTLINE
A. WEATHER PHASE
B. AXIS PLAYER TURN
1. Initial Phase
2. Movement Phase
3. Combat Phase
4. Recovery Phase
5. Supply Phase
C. SOVIET PLAYER TURN
(Identical to Axis Player Turn)
D. VICTORY DETERMINATION PHASE
Stalingrad ’42 uses the same scale and nearly all the rules of Ukraine '43. Many modifications have been made to improve the system and to show crucial features of the campaign. New rules include leaders, elite panzer divisions, planned operations, hidden Soviet buildup, and Army/Front offensive support.
With four maps and low unit density, the game delivers a grand view of the campaign, where decisions about movement and direction of attack have lasting effects that propel or curtail your future strategic plans. The effect is like watching a story unfold and noticing a growing emotional involvement with your forces and plans. In the end, whether in victory or defeat, players of Stalingrad ’42 will enjoy an epic gaming experience.
MAP SCALE: 1 hex = 10 miles
TIME SCALE: 1 turn = 3-7 days
NUMBER OF PLAYERS: 2-4
UNIT SCALE: Small Corps/Divisions/Brigades/Regiments
COMPONENTS
4 Maps (2 full size, 2 small, total footprint 48" x 43.5")
3 Counter sheets (576 9/16” playing pieces)
5 Scenario cards
2 (identical) Player aid cards
1 Rules booklet
1 Playbook with examples of play, design notes, and historical notes
SCENARIOS
• Campaign Game: June 28th - December 31st (36 turns)
• Fall Blau: June 28th - July 28th (8 turns, one full-size map)
• Caucasus Campaign: August 2nd - November 11th (18 turns, two small maps)
• Operation Uranus: November 12th - December 31st (9 turns, two full-size maps)
FEATURES
• Ease of play
• Accurate Order of Battle
• Detailed game maps
• Rules for: Blitzkrieg warfare, Reserves, Offensive Planning, Sea Movement, Leaders, City Battles, North Caucasus Volunteers, and hidden Soviet buildup.
SEQUENCE OF PLAY OUTLINE
A. WEATHER PHASE
B. AXIS PLAYER TURN
1. Initial Phase
2. Movement Phase
3. Combat Phase
4. Recovery Phase
5. Supply Phase
C. SOVIET PLAYER TURN
(Identical to Axis Player Turn)
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