-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jonathan M. Cassie
-
아티스트
Grant Lankard
-
인원
게임 소개
1951년부터 1954년까지 4년 동안, 선수들은 전형적인 미국 마을에서 공동체 구성원의 역할을 맡았다. 당신의 목표는 - 가장 덜 더럽고, 가장 덜 불명예스럽고, 가장 덜 수치스러운, 그리고 가장 덜 수치스러운 것으로 드러나는 것을 보증하는 것이다. 물론 이를 위한 유일한 효과적인 방법은 당국의 관심이 다른 모든 사람들에게 확고히 고정되도록 하는 것이다.
게임 플레이는 카드 제도 기계공에 기반을 두고 있으며 간단합니다. 차례에 따라 카드를 선택한 다음 해당 카드로 인해 가장 손상이 심한 플레이어를 선택합니다. 그리고 그 카드를 그 선수에게 갖다대고 그들이 사회적 수치심을 높이는 걸 지켜보면 다른 사람들의 할머니가 얼굴을 붉힐 거야 물론 다른 선수들도 당신에게 똑같이 하려고 줄 서 있지만, 그건 배신의 시간에서의 사업일 뿐이에요, 나부터, 그리고 줄리아에게 그렇게 하세요." Global Crisis 카드는 이 역사적 시기에 절대적으로 그랬던 것처럼 현장의 "facts를 극적으로 바꿀 수 있는 매 시즌마다 해결된다.
이 게임은 역사에 대해 잘 알고 있지만, 노예처럼 역사적이지는 않습니다. 세계적인 위기, "질서 기관", 그리고 다른 장애물들은 모두 직접적으로 역사적이거나 (캐릭터처럼) 복합적인 요소들이다.
빨간 위협은 간단한 사교 게임이다. 일단 절차를 밟고 나면, 게임 자체는 30분에서 40분 정도 걸릴 것입니다. 여러분이 무엇을 할 것인가에 대해 연연하지 마세요 - 결국, 이 게임의 거의 모든 것은 상대편에게 사회적 수치심을 가져다 줍니다!
—출판사의 설명
게임 플레이는 카드 제도 기계공에 기반을 두고 있으며 간단합니다. 차례에 따라 카드를 선택한 다음 해당 카드로 인해 가장 손상이 심한 플레이어를 선택합니다. 그리고 그 카드를 그 선수에게 갖다대고 그들이 사회적 수치심을 높이는 걸 지켜보면 다른 사람들의 할머니가 얼굴을 붉힐 거야 물론 다른 선수들도 당신에게 똑같이 하려고 줄 서 있지만, 그건 배신의 시간에서의 사업일 뿐이에요, 나부터, 그리고 줄리아에게 그렇게 하세요." Global Crisis 카드는 이 역사적 시기에 절대적으로 그랬던 것처럼 현장의 "facts를 극적으로 바꿀 수 있는 매 시즌마다 해결된다.
이 게임은 역사에 대해 잘 알고 있지만, 노예처럼 역사적이지는 않습니다. 세계적인 위기, "질서 기관", 그리고 다른 장애물들은 모두 직접적으로 역사적이거나 (캐릭터처럼) 복합적인 요소들이다.
빨간 위협은 간단한 사교 게임이다. 일단 절차를 밟고 나면, 게임 자체는 30분에서 40분 정도 걸릴 것입니다. 여러분이 무엇을 할 것인가에 대해 연연하지 마세요 - 결국, 이 게임의 거의 모든 것은 상대편에게 사회적 수치심을 가져다 줍니다!
—출판사의 설명
Over four years, 1951-1954, players take on the role of a community member in a typical American town. Your goal - ensure that in an age of ratting out, selling out and conspiracy that you emerge the least tainted, the least disgraced and the least shamed. The only effective way to do this, of course, is to ensure that the attention of the authorities remain firmly fixed on everyone else.
Game play is based on the card drafting mechanic and is straightforward. On your turn you select a card from a hand of cards and choose which player in your judgment would be the most damaged by that card. And then you play that card on that player and watch them rack up levels of social shame that would make anyone's grandmother blush. Of course, every other player is lining up to do the same to you, but hey, that's just business in a time of betrayal, me-first and "do it to Julia." Global Crisis cards are resolved each season that can dramatically change the "facts on the ground," as they absolutely did during this historical period.
While being historically-informed, this game isn't slavishly historical. The global crises, "ordering institutions" and other obstacles are all directly historical or are composites (like the characters).
Red Menace is a straightforward social game. Once you get the procedure down, the game play itself should take between 30 and 40 minutes. Don't dwell on what you're going to do - almost everything in the game brings social shame to your opponents, after all!
—description from the publisher
Game play is based on the card drafting mechanic and is straightforward. On your turn you select a card from a hand of cards and choose which player in your judgment would be the most damaged by that card. And then you play that card on that player and watch them rack up levels of social shame that would make anyone's grandmother blush. Of course, every other player is lining up to do the same to you, but hey, that's just business in a time of betrayal, me-first and "do it to Julia." Global Crisis cards are resolved each season that can dramatically change the "facts on the ground," as they absolutely did during this historical period.
While being historically-informed, this game isn't slavishly historical. The global crises, "ordering institutions" and other obstacles are all directly historical or are composites (like the characters).
Red Menace is a straightforward social game. Once you get the procedure down, the game play itself should take between 30 and 40 minutes. Don't dwell on what you're going to do - almost everything in the game brings social shame to your opponents, after all!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18