-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
8.3트릭케리언 확장: 기술의 여명기
Trickerion: Dawn of Technology (2019) -
-
인원
1-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-240 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.25 / 5
-
디자이너
Richard Amann, Viktor Peter, Dávid Turczi
-
아티스트
Tamás Baranya, Villő Farkas, Márton Gyula Kiss, Levente Rückert
-
인원
게임 소개
<트릭케리언 확장: 기술의 여명기>에는 설비, 시그니처 트릭이라는 두 가지 모듈이 들어 있습니다.
최근 마고리아가 기술적 진보를 성취함에 따라, 마술사들은 작업장에 최대 4개의 설비를 달아 자신만의 마법 학교를 만들 수 있게 되었습니다. 설비는 배치된 설비당 1원의 비용을 들여 작업장 행동과 조합할 수 있습니다. 설비는 플레이어 차례에 아무 때나, 비활성 면이 보이게 돌려서 사용할 수 있으며, 그러면 플레이어의 마법 학교에 따라 보너스를 받습니다. 예를 들어 장치 설비인 발전기는 도시에 전력을 공급해 주며 소유자에게 지속적인 수익을 제공합니다.
각 설비에는 그 아래에 나와 있는 것보다 강력한 효과가 하나 있습니다. 라운드가 끝날 때, 조각이 충분히 갖춰진 각 설비는 재활성화되어 다음 차례에 다시 사용할 수 있습니다. 이 방식은 마술사의 능력 모듈과 기본적으로 유사하게 작동합니다(마술사의 능력 모듈은 이 모듈과 함께 사용할 수 있습니다). 높은 레벨의 설비는 재활성화하는 것만으로 명성을 제공해 줄 정도로 굉장합니다!
설비 모듈에는 4가지 고유한 삽화가 그려진 설비 16개, 3mm 흑심 카드보드, 게임판 확장 4개가 포함됩니다.
자신의 마술 학교에서 트릭을 배울 때 시그니처 트릭을 배울 수 있습니다(명성이 일정 수준에 도달해야 합니다). 각 시그니처 트릭은 기본 세트에 속한 트릭의 상향 버전입니다. 예를 들어, 버나드 교수는 기본 물탱크 탈출 트릭 대신 전설적인 상어 수조 트릭을 배울 수 있습니다. 시그니처 트릭을 배우면, 그에 해당하는 기본 트릭은 덱에서 제거됩니다. 만약 그 시그니처 트릭의 기본 버전을 익힌 상대방이 있다면, 자신의 시그니처 트릭에는 명성 기준치가 없어집니다!
시그니처 트릭은 기본 버전 구성물을 필요로 하며, 작동을 위해 설비도 필요로 합니다. 명성 기준치가 높아질수록 그 트릭을 준비하기 위해 사용해야 하는 설비도 많아집니다. 그러나, 이러한 트릭들은 (더 높은 수익, 더 많은 트릭 마커 등) 수치적로만 더 나은 것이 아니라 특별 능력도 있습니다. 예를 들어, 전설적인 상어 수조 트릭 마커는 공연장에 무료로 지정할 수 있어서 언제라도 그곳과 연계를 만들 수 있습니다.
이 확장은 컬렉터스 에디션에 포함되어 있으며 별도 판매합니다. 제작사의 웹사이트에서 확인해 보세요.
-제작사 설명
최근 마고리아가 기술적 진보를 성취함에 따라, 마술사들은 작업장에 최대 4개의 설비를 달아 자신만의 마법 학교를 만들 수 있게 되었습니다. 설비는 배치된 설비당 1원의 비용을 들여 작업장 행동과 조합할 수 있습니다. 설비는 플레이어 차례에 아무 때나, 비활성 면이 보이게 돌려서 사용할 수 있으며, 그러면 플레이어의 마법 학교에 따라 보너스를 받습니다. 예를 들어 장치 설비인 발전기는 도시에 전력을 공급해 주며 소유자에게 지속적인 수익을 제공합니다.
각 설비에는 그 아래에 나와 있는 것보다 강력한 효과가 하나 있습니다. 라운드가 끝날 때, 조각이 충분히 갖춰진 각 설비는 재활성화되어 다음 차례에 다시 사용할 수 있습니다. 이 방식은 마술사의 능력 모듈과 기본적으로 유사하게 작동합니다(마술사의 능력 모듈은 이 모듈과 함께 사용할 수 있습니다). 높은 레벨의 설비는 재활성화하는 것만으로 명성을 제공해 줄 정도로 굉장합니다!
설비 모듈에는 4가지 고유한 삽화가 그려진 설비 16개, 3mm 흑심 카드보드, 게임판 확장 4개가 포함됩니다.
자신의 마술 학교에서 트릭을 배울 때 시그니처 트릭을 배울 수 있습니다(명성이 일정 수준에 도달해야 합니다). 각 시그니처 트릭은 기본 세트에 속한 트릭의 상향 버전입니다. 예를 들어, 버나드 교수는 기본 물탱크 탈출 트릭 대신 전설적인 상어 수조 트릭을 배울 수 있습니다. 시그니처 트릭을 배우면, 그에 해당하는 기본 트릭은 덱에서 제거됩니다. 만약 그 시그니처 트릭의 기본 버전을 익힌 상대방이 있다면, 자신의 시그니처 트릭에는 명성 기준치가 없어집니다!
시그니처 트릭은 기본 버전 구성물을 필요로 하며, 작동을 위해 설비도 필요로 합니다. 명성 기준치가 높아질수록 그 트릭을 준비하기 위해 사용해야 하는 설비도 많아집니다. 그러나, 이러한 트릭들은 (더 높은 수익, 더 많은 트릭 마커 등) 수치적로만 더 나은 것이 아니라 특별 능력도 있습니다. 예를 들어, 전설적인 상어 수조 트릭 마커는 공연장에 무료로 지정할 수 있어서 언제라도 그곳과 연계를 만들 수 있습니다.
이 확장은 컬렉터스 에디션에 포함되어 있으며 별도 판매합니다. 제작사의 웹사이트에서 확인해 보세요.
-제작사 설명
Dawn of Technology contains two modules for Trickerion: the Contraptions, and the Signature Tricks.
Thanks to Magoria's recent technological achievements, Magicians can now enhance their Workshops with up to four Contraptions, unique to their magic school. Contraptions can be assembled as a Workshop Action, for the cost of 1 Coin per Contraption already in place. They can be used any time during a player's turn by turning them to their inactive side, and receiving a bonus based on the player's Magic school - in the above example, the Mechanical Contraption, the Generator, supplies the city with electricity, netting its owner a steady income of Coins.
Each Contraption has a more powerful effect than the one below it. At the end of a round, each Contraption with enough Shards next to it can be reactivated and used again next turn - this follows the similar principle as the Magician Powers module (which is playable with Contraptions). The highest-level Contraptions are so breathtaking that simply reactivating them will earn you some Fame!
The Contraptions module includes 16 Contraptions with 4 unique illustrations, printed on 3mm blackcore cardboard, and 4 board extensions.
When you learn a Trick from your own school, you may choose to learn your Signature Trick instead (if you meet its Fame threshold). Each Signature Trick “upgrades” a Trick from the original set: for example, Professor Bernard can learn his Legendary Shark Tank signature trick instead of the “ordinary” Water Tank Escape. If a Signature Trick is learned, the standard version is removed from the deck. And if an opponent already learned its standard version, your Signature Trick no longer has a Fame Threshold!
Signature Tricks have the same component requirements as their standard version, but they also require Contraptions to function: the higher their Fame threshold, the more Contraptions you have to use when you prepare them. However, in return, not only do these Tricks have better numbers (higher Yield, more Trick Markers, etc.), but they also have a special power: for example, The Legendary Shark Tank’s Trick markers can be aligned freely in the Theater, meaning that you’ll always be able to create Links with it.
This expansion is contained in the Collector's edition and will also be available by itself, at least from the publisher's website.
—description from designer
Thanks to Magoria's recent technological achievements, Magicians can now enhance their Workshops with up to four Contraptions, unique to their magic school. Contraptions can be assembled as a Workshop Action, for the cost of 1 Coin per Contraption already in place. They can be used any time during a player's turn by turning them to their inactive side, and receiving a bonus based on the player's Magic school - in the above example, the Mechanical Contraption, the Generator, supplies the city with electricity, netting its owner a steady income of Coins.
Each Contraption has a more powerful effect than the one below it. At the end of a round, each Contraption with enough Shards next to it can be reactivated and used again next turn - this follows the similar principle as the Magician Powers module (which is playable with Contraptions). The highest-level Contraptions are so breathtaking that simply reactivating them will earn you some Fame!
The Contraptions module includes 16 Contraptions with 4 unique illustrations, printed on 3mm blackcore cardboard, and 4 board extensions.
When you learn a Trick from your own school, you may choose to learn your Signature Trick instead (if you meet its Fame threshold). Each Signature Trick “upgrades” a Trick from the original set: for example, Professor Bernard can learn his Legendary Shark Tank signature trick instead of the “ordinary” Water Tank Escape. If a Signature Trick is learned, the standard version is removed from the deck. And if an opponent already learned its standard version, your Signature Trick no longer has a Fame Threshold!
Signature Tricks have the same component requirements as their standard version, but they also require Contraptions to function: the higher their Fame threshold, the more Contraptions you have to use when you prepare them. However, in return, not only do these Tricks have better numbers (higher Yield, more Trick Markers, etc.), but they also have a special power: for example, The Legendary Shark Tank’s Trick markers can be aligned freely in the Theater, meaning that you’ll always be able to create Links with it.
This expansion is contained in the Collector's edition and will also be available by itself, at least from the publisher's website.
—description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
384
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
357
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
320
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18