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Dark War: Roleplaying in a World Gone Mad (2018)
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  • 인원

    1-9 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

간단한 게임
다크워는 하나의 규칙에 기반한 간단한 시스템을 사용한다. 당신이 4점 이상을 할 때마다 당신은 성공을 얻습니다. 그 성공은 늑대인간에게 AK-47 2발을 주입하거나 간호사가 팀원을 치료하거나 마녀가 약한 병사를 통제하게 해서 그의 동료를 쏘게 만드는 것을 의미할 수 있다. 당신이 사용하는 주사위는 다양합니다. 자신만의 캐릭터를 만들 때 슈팅, 근거리, 스피드, 지능, 매력, 의지, 닷지 등 7가지 속성에 정해진 숫자의 주사위(4 x D4, 3 x D6, 2 x D8)를 할당하여 자신이 통제하는 개인 유형을 결정합니다. 주사위가 많고 속성에 할당된 주사위가 좋을수록 성공할 확률이 높아지거나 굴러가게 됩니다. 하지만 커스터마이징은 거기서 끝나지 않습니다. 경험치를 사용하여 키커를 구입할 수 있습니다. 예를 들어 라이플이나 "D6를 추가로 사용할 수 있습니다.캐릭터가 두 칸 안에 있는 동료를 치유할 수 있는 기도&인용구의 힘입니다. 두 가지 선택? 베스트 다이어리에서 미리 생성된 캐릭터 그룹을 선택하고 제공된 지도에 해당 캐릭터를 붙여두기만 하면 됩니다. 아니면 셋 중 하나를 선택하셔도 되고요 교전도 포함해서요

분명히 매력이나 지능과 같은 속성은 롤플레잉을 할 때 유용하게 쓰일 수 있지만 다크워의 독특한 액션 카드는 빠른 교전을 할 때도 관련이 있음을 보장한다. 예를 들어, 상대가 캐릭터를 활성화하면 공포 행동 카드를 상대방에게 눌러 지능 테스트를 통과하거나 모든 동작을 잃게 할 수 있습니다. 다른 액션 카드는 무기를 재장전하거나, 근접전투에 주사위를 추가하거나, 상처를 치유할 수 있습니다.

전투가 벌어졌을 때, 캐릭터들은 스피드와 인텔리전스 주사위를 굴려 주도권을 결정한다. 총계는 그들이 행동할 때를 결정하며, 성공 횟수는 그들이 얼마나 많은 행동을 가지고 있는지를 결정한다. 단순하고 유동적이며 상호 작용성이 뛰어납니다.

많은 RPG들은 "라고 말한다.여기 규칙이 있으니, 이제 가서 네 물건을 사서 가지고 놀아라." 다크 워는 다릅니다. 각 게임마다 핵심 규칙서, 18개의 액션 카드, 17" x 22" 전투 지도, 러시아 군인과 미국 군인, 민간인, 늑대인간, 뱀파이어, 마녀, 죽은 사람, 좀비 등이 포함된 1" 정사각형 카운터 70개가 나온다. 카운터가 대기자 역할을 할 수 있도록 소수의 스탠드를 포함하는 것이 더 좋습니다. 마치 어둠의 전쟁 미니스 세트를 갖고 있는 것 같아. 게다가, 규칙에는 세 가지의 준비된 교전 시나리오(처음에는 낯선 것, 내 적들의 친구)와 생성된 캐릭터들로 완성된 "The Escape"라는 제목의 초기 단계의 세션 모험이 포함된다. 우리가 "라고 말할 때.놀 준비 됐어, 진심이야.

소규모 부대 교전 게임이고 롤플레잉 게임이고 직진 전투이거나 이상한 전쟁 전투입니다. 네가 뭘 만들든 상관없어. 다크워 롤플레잉 게임이야

자주 묻는 질문
교전 게임 솔리테어 해도 될까요? 그럼요, 각자 최선을 다해 경기하시면 됩니다.
나만의 미니어처를 사용할 수 있나요? 물론 할 수 있죠. 나만의 미니, 직접 만든 지형, 구입한 1" 정사각형 전투 맵 또는 육각 맵을 사용할 수 있습니다. 그 어떤 것도 그것을 막지 못한다. 다크워와 많은 RPG의 차이점은 당신이 그것을 살 필요가 없다는 것이다. 우리는 당신이 필요한 모든 것을 드립니다.
A Simple Game
Dark War uses a simple system, based on a single rule. Anytime you role a 4 or greater you get a success. That success might mean you pump two AK-47 rounds into a werewolf, or that your nurse heals a team member, or a witch gains control of a weak-minded soldier, forcing him to fire on his comrade. What varies are the dice that you use. When building your own character, you assign a fixed number of dice (4 x D4, 3 x D6, 2 x D8) to seven attributes--Shooting, Melee, Speed, Intelligence, Charm, Will, and Dodge-- to determine what type of individual you control. The more dice and the better the dice assigned to an attribute, the greater chance you have or rolling successes. But the customization doesn't end there. You can use experience points to buy Kickers, such as "Rifles," which adds an extra D6 when firing a rifle or "Power of Prayer" that allows a character to heal a teammate within two squares. Two many options? Just choose a group of pre-generated characters from the bestiary, slap them on the provided map, and have at it. Or, if you prefer, you can fight out one of the three, included skirmishes

Obviously attributes such as Charm and Intelligence can be put to great use when roleplaying, but Dark War's unique Action Cards ensure they are relevant even when fighting a quick skirmish. For example, when an opponent activates a character you can slap the Fear Action Card on them, forcing them to pass an Intelligence test or lose all their actions. Other Action Cards can reload a weapon, add a die to melee, or even heal a wound.

When the fighting breaks out, characters determine initiative by rolling a combination of their Speed and Intelligence dice. The total determines when they act (higher is better, obviously) the number of successes determines how many Actions they have. Simple, fluid, and highly interactive.

Many RPGs say "Here are the rules, now go buy your own stuff to play with." Dark War is different. In each game you get the core rule book, 18 Action Cards, a 17" x 22" battle map depicting a West German village, and 70 1" square counters that include Russian and American soldiers, civilians, werewolves, vampires, witches, dead folks, zombies, and more. Better still we include a handful of stands, enabling the counters to functions as standees. It's like having your own set of Dark War minis. Furthermore, the rules include three ready-to-play skirmish scenarios (In the Beginning, Stranger Things, My Enemies' Friend) and a beginning-level, one to two session adventure titled, The Escape, complete with generated characters. When we say "Ready to play," we mean it.

It's a small unit skirmish game, it's a roleplaying game, it's straight-up fighting or weird war combat. It's whatever you make it. It's the Dark War Roleplaying game.

Frequently Asked Questions
Can I play the skirmish game solitaire? Sure, you just have to play each side to the best of your ability.
Can I use my own miniatures? Of course you can. You can use your own minis, terrain you have made, 1" square battle maps that you have bought, or even hex maps. Nothing in the game precludes that. The difference in Dark War and many RPGs is that you aren't REQUIRED to buy that. We give you everything that you need.

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