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BGG랭킹
BGG전체 : 21480
ABSTRACTS : 1104
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
《폴리아나》는 파커 브라더스가 1915년부터 1967년까지 발매한 레이스/퍼슈트 게임이다. 그 기간 동안, 여러 판본이 다른 예술 작품과 게임 조각으로 등장했다. 이 판본들 중 일부는 딕시 또는 딕시-폴랴나(Dixie-Polyanna)라는 제목을 달고 있으며 일부는 "라는 자막이 붙어 있다.위대한 홈 게임, " "더 글래드 게임, " 또는 "Parker Brothers 추적 게임.1917년에 그것은 그 시대의 유명한 건물들을 특징으로 하는 뉴욕 장면의 예술작품과 함께 브로드웨이의 인기 게임으로 완전히 재탄생되었다. 폴리안나는 엘리너 H. 포터의 1913년 아동 소설 제목에서 이름을 따왔다. 게임의 각 피스 컬러는 소설 속 캐릭터 중 한 명과 연관되어 있습니다. 1915년 초판본에서 파란색은 앤트 폴리, 녹색은 낸시, 빨간색은 지미, 노란색은 존 펜들턴이었다. 이러한 색상 조합은 이후 버전에서 변경되었다.
이 게임은 파르치시의 변형으로 널리 알려져 있으며, 그 자체가 인도의 고전 게임인 파치시에서 파생되었다. Pachisi 가족의 모든 게임에서와 마찬가지로 Pollyanna의 목표는 보드 주변의 시작 공간에서 홈 공간으로 자신의 네 명의 남자를 이동하는 첫 번째 플레이어가 되는 것입니다. 경기가 진행되는 동안, 선수들은 상대편 피스에 착지하여 다시 출발하도록 보낼 수도 있다. 같은 공간에 있는 두 세 개의 반대편 조각은 캡처하거나 지나칠 수 없습니다.
폴리야나는 파르체시와 몇 가지 중요한 점에서 다르다.
트랙은 정사각형으로 배치되어 있고 시작과 집 사이의 62개의 공간(파르체시에서는 십자가 형태로 배치되어 있고 72개의 공간)이다. 오직 하나의 조각만이 분전 공간을 차지할 수 있지만, 그 조각들은 통과하지 못할 수도 있고 포착할 수 없다. 결과는 폴리야나와 파르치시의 가장 중요한 차이점입니다. 그들은 그 두 게임을 상당히 다르게 플레이하게 만든다.
상대의 피스를 잡을 때의 보너스 이동은 10칸에 불과하며, 홈에 도달하는 피스에 대한 보너스는 없다(파르체시에서는 각각 20칸과 10칸).
복식은 다르게 취급됩니다. 폴리야나에서 각 더블은 플레이어가 두 주사위를 모두 사용할 수 있다면 다른 롤에 대한 권리를 얻는다. (파르체시에서는 3회 연속 복식 라운드에서 선수가 자신의 차례를 잃고 자신의 피스 중 하나를 반환해야 출발할 수 있다. 또한 주사위의 앞면만 2인승으로 계산한다. (파르헤시에서는 주사위의 앞면과 뒷면이 모두 셀 수 있다.)
같은 색의 작품 3개까지 브로드웨이의 공간을 차지할 수 있다. 이는 선수가 자신의 봉쇄를 통과할 수 있음을 의미하며, 먼저 봉쇄에 정확히 착지하고 합류한 다음 넘어갈 수 있다. 파르치시에서는 불가능해요
조각은 6개의 주사위(두 주사위 중 하나 또는 두 주사위의 합)로 시작한다. 파르체시에서는 5점짜리 출석이 필요합니다. 이것은 폴리아나에서 작품을 시작하는 것이 파르체시보다 다소 쉽다는 것을 의미한다.
각 색상에 대한 안전 공간이 있습니다; 일반적인 안전 공간은 없습니다. 폰이 자신의 색깔의 안전한 공간에 있다면, 다른 플레이어의 폰은 그곳에 착륙할 수 없지만 통과할 수 있다.
이 게임은 파르치시의 변형으로 널리 알려져 있으며, 그 자체가 인도의 고전 게임인 파치시에서 파생되었다. Pachisi 가족의 모든 게임에서와 마찬가지로 Pollyanna의 목표는 보드 주변의 시작 공간에서 홈 공간으로 자신의 네 명의 남자를 이동하는 첫 번째 플레이어가 되는 것입니다. 경기가 진행되는 동안, 선수들은 상대편 피스에 착지하여 다시 출발하도록 보낼 수도 있다. 같은 공간에 있는 두 세 개의 반대편 조각은 캡처하거나 지나칠 수 없습니다.
폴리야나는 파르체시와 몇 가지 중요한 점에서 다르다.
트랙은 정사각형으로 배치되어 있고 시작과 집 사이의 62개의 공간(파르체시에서는 십자가 형태로 배치되어 있고 72개의 공간)이다. 오직 하나의 조각만이 분전 공간을 차지할 수 있지만, 그 조각들은 통과하지 못할 수도 있고 포착할 수 없다. 결과는 폴리야나와 파르치시의 가장 중요한 차이점입니다. 그들은 그 두 게임을 상당히 다르게 플레이하게 만든다.
상대의 피스를 잡을 때의 보너스 이동은 10칸에 불과하며, 홈에 도달하는 피스에 대한 보너스는 없다(파르체시에서는 각각 20칸과 10칸).
복식은 다르게 취급됩니다. 폴리야나에서 각 더블은 플레이어가 두 주사위를 모두 사용할 수 있다면 다른 롤에 대한 권리를 얻는다. (파르체시에서는 3회 연속 복식 라운드에서 선수가 자신의 차례를 잃고 자신의 피스 중 하나를 반환해야 출발할 수 있다. 또한 주사위의 앞면만 2인승으로 계산한다. (파르헤시에서는 주사위의 앞면과 뒷면이 모두 셀 수 있다.)
같은 색의 작품 3개까지 브로드웨이의 공간을 차지할 수 있다. 이는 선수가 자신의 봉쇄를 통과할 수 있음을 의미하며, 먼저 봉쇄에 정확히 착지하고 합류한 다음 넘어갈 수 있다. 파르치시에서는 불가능해요
조각은 6개의 주사위(두 주사위 중 하나 또는 두 주사위의 합)로 시작한다. 파르체시에서는 5점짜리 출석이 필요합니다. 이것은 폴리아나에서 작품을 시작하는 것이 파르체시보다 다소 쉽다는 것을 의미한다.
각 색상에 대한 안전 공간이 있습니다; 일반적인 안전 공간은 없습니다. 폰이 자신의 색깔의 안전한 공간에 있다면, 다른 플레이어의 폰은 그곳에 착륙할 수 없지만 통과할 수 있다.
Pollyanna is a race/pursuit game published by Parker Brothers between 1915 and 1967. During those years, several editions appeared with differing artwork and game pieces. Some of these editions are entitled Dixie or Dixie-Pollyanna and some are subtitled "The Great Home Game," "The Glad Game," or "Parker Brothers Track Pursuit Game." In 1917 it was completely rethemed as The Popular Game of Broadway, with artwork of New York scenes featuring famous buildings of the time. Pollyanna itself gets its name from the title of the 1913 children's novel by Eleanor H. Porter. Each piece color in the game is associated with one of the characters in the novel. In the original 1915 edition blue was Aunt Polly; green was Nancy; red was Jimmy; and yellow was John Pendleton. These color associations changed in future editions.
The game is widely recognized as a variant of Parcheesi, which is itself derived from Pachisi, a classic game of India. The object of Pollyanna, as in all games of the Pachisi family, is to be the first player to move his or her four men from the start space around the board to the home space. During the course of the game, players may also land on single opposing pieces and send them back to start. Two or three opposing pieces on the same space can neither be captured nor passed.
Pollyanna differs from Parcheesi in several important ways.
The track is laid out as a square and is 62 spaces long between start and home (in Parcheesi it is laid out as a cross and is 72 spaces long); furthermore Pollyanna employs four turnouts—short semi-circular paths off the main path (known as the broadway). Only single pieces may occupy a turnout space, but pieces there may not be passed and are invulnerable to capture. Turnouts are the most important difference between Pollyanna and Parcheesi. They make the two games play quite differently.
The bonus move for capturing an opponent's piece is only 10 spaces, and there is no bonus for a piece reaching home (in Parcheesi these pay a 20-space and 10-space bonus respectively).
Doubles are handled differently. In Pollyanna each double earns the right to another roll, provided that the player was able to use both dice. (In Parcheesi, on the third consecutive roll of doubles a player loses his/her turn and must return one of his pieces to start.) In addition, only the obverse faces of dice are counted in doubles. (In Parcheesi, both the obverse faces and reverse faces of the dice are counted.)
Up to three pieces of the same color may occupy a space on the broadway. This effectively means that a player can pass his or her own blockade, by first landing exactly on the blockade and joining it, and then moving on. This is not possible in Parcheesi.
Pieces are started on a roll of six (on either of the two dice or as the sum of the two dice). In Parcheesi, the roll required is a five. This means that starting a piece in Pollyanna is somewhat easier than in Parcheesi.
There are safe spaces for each color; there are no general safe spaces. If a pawn is on a safe space of its own color no other player's pawn may land there, but it may pass through.
The game is widely recognized as a variant of Parcheesi, which is itself derived from Pachisi, a classic game of India. The object of Pollyanna, as in all games of the Pachisi family, is to be the first player to move his or her four men from the start space around the board to the home space. During the course of the game, players may also land on single opposing pieces and send them back to start. Two or three opposing pieces on the same space can neither be captured nor passed.
Pollyanna differs from Parcheesi in several important ways.
The track is laid out as a square and is 62 spaces long between start and home (in Parcheesi it is laid out as a cross and is 72 spaces long); furthermore Pollyanna employs four turnouts—short semi-circular paths off the main path (known as the broadway). Only single pieces may occupy a turnout space, but pieces there may not be passed and are invulnerable to capture. Turnouts are the most important difference between Pollyanna and Parcheesi. They make the two games play quite differently.
The bonus move for capturing an opponent's piece is only 10 spaces, and there is no bonus for a piece reaching home (in Parcheesi these pay a 20-space and 10-space bonus respectively).
Doubles are handled differently. In Pollyanna each double earns the right to another roll, provided that the player was able to use both dice. (In Parcheesi, on the third consecutive roll of doubles a player loses his/her turn and must return one of his pieces to start.) In addition, only the obverse faces of dice are counted in doubles. (In Parcheesi, both the obverse faces and reverse faces of the dice are counted.)
Up to three pieces of the same color may occupy a space on the broadway. This effectively means that a player can pass his or her own blockade, by first landing exactly on the blockade and joining it, and then moving on. This is not possible in Parcheesi.
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