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BGG랭킹
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STRATEGY : 64
7.8쓰루 디 에이지스: 인류 문명 발전 대서사시
Through the Ages: A Story of Civilization (2006) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.18 / 5
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디자이너
Vlaada Chvátil
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아티스트
Richard Cortes, Paul Niemeyer
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인원
게임 소개
Through the Age는 문명 건설 게임이다. 각 플레이어는 세심한 자원관리, 신기술 발굴, 올바른 지도자 선출, 경이로운 구축, 강력한 군사력 유지 등을 통해 최고의 문명을 구축하려고 시도한다. 어떤 분야의 약점이든 상대방이 악용할 수 있다. 이 게임은 고대 시대에 시작하여 현대 시대에 걸쳐 진행된다.
TA의 주요 메커니즘 중 하나는 카드 제도입니다. 기술, 경이로운 것, 그리고 리더들이 등장하고 그들이 더 오래 활동할수록 드래프트를 하기가 쉬워집니다. 기술을 사용하기 위해서는 그것을 발견하기 위한 충분한 과학, 그것을 인간으로 만들 수 있는 인구를 만들 충분한 식량, 그리고 그것을 사용할 건물을 지을 충분한 자원이 필요할 것이다. 기술을 발전시키는 데 필요한 자원의 균형을 맞추는 동시에 군대를 만들어야 합니다. 군대는 민간 건물과 같은 방식으로 지어진다. 병력이 약한 선수는 다른 선수에게 먹잇감을 당한다. 게임 내 지도가 없어 영토를 잃을 수는 없지만, 상급 군대를 가진 플레이어가 자원과 과학, 리더를 죽이고 인구나 문화를 빼앗을 것이다. 대군세로는 승리하기 매우 어렵지만 약한 군대로 인해 패하기 매우 쉽다.
Victory는 현대 말기에 가장 많은 문화를 가진 국가를 가진 플레이어가 달성합니다.
TA의 주요 메커니즘 중 하나는 카드 제도입니다. 기술, 경이로운 것, 그리고 리더들이 등장하고 그들이 더 오래 활동할수록 드래프트를 하기가 쉬워집니다. 기술을 사용하기 위해서는 그것을 발견하기 위한 충분한 과학, 그것을 인간으로 만들 수 있는 인구를 만들 충분한 식량, 그리고 그것을 사용할 건물을 지을 충분한 자원이 필요할 것이다. 기술을 발전시키는 데 필요한 자원의 균형을 맞추는 동시에 군대를 만들어야 합니다. 군대는 민간 건물과 같은 방식으로 지어진다. 병력이 약한 선수는 다른 선수에게 먹잇감을 당한다. 게임 내 지도가 없어 영토를 잃을 수는 없지만, 상급 군대를 가진 플레이어가 자원과 과학, 리더를 죽이고 인구나 문화를 빼앗을 것이다. 대군세로는 승리하기 매우 어렵지만 약한 군대로 인해 패하기 매우 쉽다.
Victory는 현대 말기에 가장 많은 문화를 가진 국가를 가진 플레이어가 달성합니다.
Through the Ages is a civilization building game. Each player attempts to build the best civilization through careful resource management, discovering new technologies, electing the right leaders, building wonders and maintaining a strong military. Weakness in any area can be exploited by your opponents. The game takes place throughout the ages beginning in the age of antiquity and ending in the modern age.
One of the primary mechanisms in TTA is card drafting. Technologies, wonders, and leaders come into play and become easier to draft the longer they are in play. In order to use a technology you will need enough science to discover it, enough food to create a population to man it and enough resources (ore) to build the building to use it. While balancing the resources needed to advance your technology you also need to build a military. Military is built in the same way as civilian buildings. Players that have a weak military will be preyed upon by other players. There is no map in the game so you cannot lose territory, but players with higher military will steal resources, science, kill leaders, take population or culture. It is very difficult to win with a large military, but it is very easy to lose because of a weak one.
Victory is achieved by the player whose nation has the most culture at the end of the modern age.
One of the primary mechanisms in TTA is card drafting. Technologies, wonders, and leaders come into play and become easier to draft the longer they are in play. In order to use a technology you will need enough science to discover it, enough food to create a population to man it and enough resources (ore) to build the building to use it. While balancing the resources needed to advance your technology you also need to build a military. Military is built in the same way as civilian buildings. Players that have a weak military will be preyed upon by other players. There is no map in the game so you cannot lose territory, but players with higher military will steal resources, science, kill leaders, take population or culture. It is very difficult to win with a large military, but it is very easy to lose because of a weak one.
Victory is achieved by the player whose nation has the most culture at the end of the modern age.
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