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France 1944: The Allied Crusade in Europe – Designer Signature Edition (2020)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-420 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.08 / 5

게임 소개

1944년 프랑스: 유럽 연합군 십자군 '디자이너 시그니처 에디션'은 유명 게임 디자이너 마크 허먼이 연합군의 독일 침공 당시 프랑스, 벨기에, 룩셈부르크, 네덜란드를 해방시킨 역사적 사건을 다룬 오리지널 게임의 귀환을 의미한다. 이 새로운 시그니처 에디션은 리마스터링 및 업데이트되었으며 2019년 출시 예정인 완전히 새로운 동반 게임인 러시아 1944와 연동될 예정이다.

1986년 버전부터의 변경은 더 단순화되고 피비린내 나는 전투 시스템을 포함한다. 게임이 소모 규칙을 업데이트합니다. 브르타뉴 캠페인은 V1 로켓과 함께 게임에 포착된다. 탑재된 지도는 지형적 특징이 더 많고, 더 많은 지역을 포함합니다. 이 게임에는 전쟁을 라인강을 지나 종전으로 가는 추가 시나리오가 포함되어 있다. 이 게임에는 70개의 카운터와 노르망디 지역을 확대해 볼 수 있는 두 번째 맵이 포함되어 있으며 초기 브레이크아웃을 더 잘 관리할 수 있도록 더 큰 헥스를 특징으로 한다.

이 오리지널 게임은 허먼의 "태양의 제국"에 영향을 끼쳤는데, 플레이어는 본부부대의 지휘 범위 내에 있는 갑옷 사단과 보병 군단을 활성화시키는 본부 피스를 활성화한다. 그러나 카드 대신, 이 게임은 컵에서 뽑은 치트를 사용한다.

그러나 가장 독특한 기능은 간단한 증분 차트를 통해 실시간으로 모델링하려는 시도이다. 그 결과 유닛이 움직이면 가만히 앉아있어도 모든 유닛이 무언가를 해야 하는 순간을 포착하게 된다. 다양한 속도의 유닛을 적과 인접하게 이동한 후 모두 공격하는 전투 단계로 들어가는 이동 단계는 없습니다. 조정은 보다 현실적으로 포착되지만 관리 가능하고 단순한 시스템에서 이루어집니다.

이 게임은 전투와 움직임을 조정하는 데 있어 물류를 강조한다. 또한 1944년의 조지 패튼처럼 너무 빨리 움직이면 보급품이 바닥나 따라잡을 때까지 기다려야 한다.

게임은 한 번에 진행되며 워게임 치고는 상대적으로 복잡도가 낮다.

규모: 16km/h (32km)/h, 11 (11) 1개월 회전, 보병 군단, 기갑 사단 및 육군 수준의 본부(박스 후방에서 가져옴)로 구성되어 있습니다.
France 1944: The Allied Crusade in Europe, Designer Signature Edition, marks the return of an original game covering the historical events that led to the liberation of France, Belgium, Luxembourg, and the Netherlands during the Allied drive on Germany by renowned game designer, Mark Herman. This new signature edition has been re-mastered and updated and will be linking with an all-new companion game, Russia 1944, slated for release in 2019.

Changes from the 1986 version include an updated combat system that has been simplified and bloodier. The game updates attrition rules. The Brittany Campaign is captured in the game along with V1 rockets. The mounted map has more terrain features, covers more area. The game includes an additional scenario that takes the war past the Rhine River and goes to the end of the war. The game also includes 70 additional counters and a second map that zooms in on Normandy and features larger hexes to better manage the initial breakout.

This original game influenced Herman's classic Empire of the Sun in that the player will activate a headquarter piece, which in turn activates armor divisions and infantry corps within command range of the headquarters unit. Instead of cards, though, this game uses chits drawn from a cup.

The most unique feature, though, is the attempt to model real time through a simple increment chart. The result is that if a unit moves, it captures an instance of time where all units must do something, even if that means sitting still. There is no movement phase where you move units of various speeds adjacent to an enemy and then go into a combat phase where they all attack. Coordination is captured more realistically, but in a manageable and simplistic system.

The game emphasizes logistics in how you coordinate combat and movement. Also, if you move too rapidly, like George Patton in 1944, you outrun your supplies and have to wait while it catches up.

The game plays in one sitting and has a relatively low complexity for a wargame.

Scale: 20 miles (32 km) per hex; eleven (11) one-month turns; units are infantry corps, armor divisions and army-level HQs [taken from back of box].

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