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7.6Zeppelin Raider: Imperial German Naval Airships (2019) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-300 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.41 / 5
-
디자이너
Gregory M. Smith
-
아티스트
Olivier Revenu
-
인원
게임 소개
제플린 레이더: 독일 제국 해군 비행선(Imperial German Naval Airship)은 독일 제국 해군의 제플린 비행선을 지휘하는 전술 레벨 게임이다. 당신의 임무는 폭격으로 가능한 한 많은 영국군 전쟁 시설을 파괴하거나 북해에서 정찰을 수행하는 것입니다... 살아남아 집으로 돌아오는 것입니다. 제플린 레이더(Zeppelin Raider)는 그레고리 M. 스미스의 인기 있는 헌터스 게임 시스템에 기반을 두고 있으며, 게임 내내 긴장되고 손에 땀을 쥐게 하는 서사를 전달합니다.
"잉글랜드는 화재로 파괴될 것이다!"–는 독일의 인기 동요인 약 1차 세계 대전의 한 대사입니다.
제1차 세계 대전의 초기 성공 이후 독일이 수렁에 빠지고 참호에 교착상태에 빠지기를 바랐다.그리고 이제 새로운 무기가 등장했습니다. 이 해협을 무사히 건너서 영국에 파멸을 가져올 수 있습니다. 페르디난트 폰 제플린 백작의 아이디어, 공중보다 가볍고 딱딱한 비행선은 이 가장 잔인한 전쟁에서 새로운 무기의 선두에 섰다. 50만 입방피트가 넘는 인화성 가스를 타고 전쟁에 나가는 데는 어느 정도 용기가 필요했지만 지원병도 부족하지 않았다. 세계 최초의 전략적 폭격 작전의 효과성에도 불구하고, 의심할 여지 없이, 그것은 영국이 겨우 감당할 수 있는 엄청난 양의 자원을 묶었고, 그 이유만으로도 가치가 있었다. 177명의 제플린 출격대가 전쟁 중 고폭탄과 소이탄으로 잉글랜드를 공격했고, 이는 영국의 강력한 반발을 불러일으켰다. 그러나 제플린은 항공기와 폭발물/사상탄에 군비 경쟁에서 패배했고, 이로 인한 손실은 매우 컸다. 독일 해군의 비행선 절반 이상이 전투 중 소실되었으며, 대부분이 화염에 휩싸였다. 그것은 마음이 약한 사람들을 위한 일이 아니었다.
플레이어들은 1914년부터 1918년까지의 투어 전체를 살아남는 것이 어렵다는 것을 알게 될 것이며, 그때 당신은 여전히 살아있다면 전선에서 자신의 역할을 다한 채 기지에서 항복하게 될 것이다. 원한다면, 플레이어는 생존 가능성을 높일 수 있는 더 발전된 제플린 모델로 시작할 수 있다. 원하는 월/년 단위로 시작할 수 있지만, 일부 Zeppelin은 즉시 사용할 수 있지만 나머지는 나중에나 사용할 수 있습니다. 플레이어들은 어떤 상황에서는 제플린 신모델로 재배치될 수 있지만, 일반적으로 경기가 끝날 때까지 또는 화염에 휩싸이거나, 침몰하거나, 불시착할 때까지 같은 비행선에 머무른다.
이 게임의 목적은 두 가지 주요 미션을 수행하는 것이다: 폭격 미션은 영국의 특정 지리적 위치(예: 런던)를 폭격하는 데 필요한 반면, 정찰 미션은 북해의 특정 위치를 정찰하는 데 필요하다. 플레이어는 성공을 위한 미션 파라미터에 의해 제한되지 않습니다. 폭격하거나 다른 곳에서 성공적으로 스카우트할 수 있습니다. 각각의 임무의 성공은 승진과 승무원의 승진을 가져올 수 있다. 실제 전쟁에서와 마찬가지로, 게임 시스템은 많은 기회를 수반하지만, 궁극적인 성공은 당신의 경력 동안 내리는 결정에 달려있다.
외워야 할 지나치게 번거롭거나 복잡한 규칙 없이 강한 역사 서술이 제시되어 항상 게임 플레이에 초점을 맞추고 매 미션마다 어떤 중대한 결정을 내릴지 알 수 있다. 규칙은 임무 선택, 고도 조정 및 가스 전지 추적, 환기, 비상 분사, 최대 고도, 동적 리프트, 풍력 및 기상 효과, 연료 관리, 폭격, 항공기와 선박 만남, 제플린 손상, 승무원 승진, 수상 및 홍보, 새로운 선박으로의 재할당, 아프리카로의 특별 보급 임무를 포함한다., 더 많은 것!
이 게임은 The Hunters or Raiders of the Deep에 익숙한 사람들이 쉽게 접근할 수 있는 게임입니다. 제플린 레이더스는 솔리테어 게임 체험용으로 설계되었지만 멀티 플레이어 게임 세션과 조직된 토너먼트 플레이를 위한 추가 옵션이 제공된다.
"잉글랜드는 화재로 파괴될 것이다!"–는 독일의 인기 동요인 약 1차 세계 대전의 한 대사입니다.
제1차 세계 대전의 초기 성공 이후 독일이 수렁에 빠지고 참호에 교착상태에 빠지기를 바랐다.그리고 이제 새로운 무기가 등장했습니다. 이 해협을 무사히 건너서 영국에 파멸을 가져올 수 있습니다. 페르디난트 폰 제플린 백작의 아이디어, 공중보다 가볍고 딱딱한 비행선은 이 가장 잔인한 전쟁에서 새로운 무기의 선두에 섰다. 50만 입방피트가 넘는 인화성 가스를 타고 전쟁에 나가는 데는 어느 정도 용기가 필요했지만 지원병도 부족하지 않았다. 세계 최초의 전략적 폭격 작전의 효과성에도 불구하고, 의심할 여지 없이, 그것은 영국이 겨우 감당할 수 있는 엄청난 양의 자원을 묶었고, 그 이유만으로도 가치가 있었다. 177명의 제플린 출격대가 전쟁 중 고폭탄과 소이탄으로 잉글랜드를 공격했고, 이는 영국의 강력한 반발을 불러일으켰다. 그러나 제플린은 항공기와 폭발물/사상탄에 군비 경쟁에서 패배했고, 이로 인한 손실은 매우 컸다. 독일 해군의 비행선 절반 이상이 전투 중 소실되었으며, 대부분이 화염에 휩싸였다. 그것은 마음이 약한 사람들을 위한 일이 아니었다.
플레이어들은 1914년부터 1918년까지의 투어 전체를 살아남는 것이 어렵다는 것을 알게 될 것이며, 그때 당신은 여전히 살아있다면 전선에서 자신의 역할을 다한 채 기지에서 항복하게 될 것이다. 원한다면, 플레이어는 생존 가능성을 높일 수 있는 더 발전된 제플린 모델로 시작할 수 있다. 원하는 월/년 단위로 시작할 수 있지만, 일부 Zeppelin은 즉시 사용할 수 있지만 나머지는 나중에나 사용할 수 있습니다. 플레이어들은 어떤 상황에서는 제플린 신모델로 재배치될 수 있지만, 일반적으로 경기가 끝날 때까지 또는 화염에 휩싸이거나, 침몰하거나, 불시착할 때까지 같은 비행선에 머무른다.
이 게임의 목적은 두 가지 주요 미션을 수행하는 것이다: 폭격 미션은 영국의 특정 지리적 위치(예: 런던)를 폭격하는 데 필요한 반면, 정찰 미션은 북해의 특정 위치를 정찰하는 데 필요하다. 플레이어는 성공을 위한 미션 파라미터에 의해 제한되지 않습니다. 폭격하거나 다른 곳에서 성공적으로 스카우트할 수 있습니다. 각각의 임무의 성공은 승진과 승무원의 승진을 가져올 수 있다. 실제 전쟁에서와 마찬가지로, 게임 시스템은 많은 기회를 수반하지만, 궁극적인 성공은 당신의 경력 동안 내리는 결정에 달려있다.
외워야 할 지나치게 번거롭거나 복잡한 규칙 없이 강한 역사 서술이 제시되어 항상 게임 플레이에 초점을 맞추고 매 미션마다 어떤 중대한 결정을 내릴지 알 수 있다. 규칙은 임무 선택, 고도 조정 및 가스 전지 추적, 환기, 비상 분사, 최대 고도, 동적 리프트, 풍력 및 기상 효과, 연료 관리, 폭격, 항공기와 선박 만남, 제플린 손상, 승무원 승진, 수상 및 홍보, 새로운 선박으로의 재할당, 아프리카로의 특별 보급 임무를 포함한다., 더 많은 것!
이 게임은 The Hunters or Raiders of the Deep에 익숙한 사람들이 쉽게 접근할 수 있는 게임입니다. 제플린 레이더스는 솔리테어 게임 체험용으로 설계되었지만 멀티 플레이어 게임 세션과 조직된 토너먼트 플레이를 위한 추가 옵션이 제공된다.
Zeppelin Raider: Imperial German Naval Airships is a solitaire, tactical level game placing you in command of one of several models of WWI Zeppelin dirigibles as part of the Imperial German Navy. Your mission is to destroy as much English war facilities as possible via bombing raids, or to conduct reconnaissance over the North Sea...and still survive and come home. Zeppelin Raider is based on the popular Hunters game system by Gregory M. Smith that delivers a tense and nail-biting narrative throughout the course of play.
"England shall be destroyed by fire!" – line from a popular German children's song, circa WW1.
So hoped Germany after the initial successes of World War 1 turn into a quagmire and stalemate in the trenches...and now, a new weapon arose, capable of crossing the channel with impunity and bringing destruction to England. Count Ferdinand von Zeppelin's brainchild, the lighter-than-air rigid airship, came to the forefront of new weapons in this most brutal of wars. It took a certain amount of courage to go to war riding over a half million cubic feet of flammable gas, but there were no shortage of volunteers. Despite the arguable effectiveness of the world's first strategic bombing campaign, it without question tied up a huge amount of resources that England could barely afford, and for that reason alone was worthwhile. One hundred and seventy seven Zeppelin sorties pummeled England during the war, with high explosive and incendiary bombs, which caused a strong British response. The Zeppelins finally lost the arms race to aircraft and explosive/incendiary bullets, however, and losses were grievous. Over half of the German Navy's airships were lost on combat missions, most of those in flames. It was not a job for the faint of heart.
Players will find it challenging to survive an entire tour from 1914 to 1918, at which time, if still alive, you will surrender at base, having done your part on the front lines. If desired, a player may start with a more advanced model of Zeppelin which may actually increase their chances to survive. You may start at any month/year you wish, but notice that some Zeppelins are available right away, but others are not available until later. Players may be reassigned to a newer model of Zeppelin under some circumstances, but typically will stay in the same airship until the end of game or until shot down in flames, sunk, or wrecked in a crash landing.
The object of the game is to conduct numerous missions which include two main types: Bombing missions are required to bomb a specific geographic location in England (London, for example), whereas Scouting missions are required to scout a specific location in the North Sea. Players are not limited by the mission parameters for success; as you may choose to bomb or successfully scout somewhere else. The success of each mission can result in promotion and crew advancement. Just as in the real war, the game system involves a great deal of chance (as was the case historically), but ultimate success rests on the decisions, you make during your career.
A strong historical narrative is presented without overly cumbersome or complex rules to memorize so the focus is always on game play and what critical decisions you will make during each mission. Rules cover mission selection, altitude adjustment and gas cell tracking, venting, emergency jettison, maximum altitude, dynamic lift, wind and weather effects, fuel management, bombing missions, aircraft and ship encounters, zeppelin damage, crew advancement, awards and promotion, reassignment to a newer ship, a special resupply mission to Africa, and much more!
This game is highly accessible to those familiar with The Hunters or Raiders of the Deep. While Zeppelin Raiders is designed as a solitaire gaming experience, additional options for play are provided for both multi-player gaming sessions and organized tournament play.
"England shall be destroyed by fire!" – line from a popular German children's song, circa WW1.
So hoped Germany after the initial successes of World War 1 turn into a quagmire and stalemate in the trenches...and now, a new weapon arose, capable of crossing the channel with impunity and bringing destruction to England. Count Ferdinand von Zeppelin's brainchild, the lighter-than-air rigid airship, came to the forefront of new weapons in this most brutal of wars. It took a certain amount of courage to go to war riding over a half million cubic feet of flammable gas, but there were no shortage of volunteers. Despite the arguable effectiveness of the world's first strategic bombing campaign, it without question tied up a huge amount of resources that England could barely afford, and for that reason alone was worthwhile. One hundred and seventy seven Zeppelin sorties pummeled England during the war, with high explosive and incendiary bombs, which caused a strong British response. The Zeppelins finally lost the arms race to aircraft and explosive/incendiary bullets, however, and losses were grievous. Over half of the German Navy's airships were lost on combat missions, most of those in flames. It was not a job for the faint of heart.
Players will find it challenging to survive an entire tour from 1914 to 1918, at which time, if still alive, you will surrender at base, having done your part on the front lines. If desired, a player may start with a more advanced model of Zeppelin which may actually increase their chances to survive. You may start at any month/year you wish, but notice that some Zeppelins are available right away, but others are not available until later. Players may be reassigned to a newer model of Zeppelin under some circumstances, but typically will stay in the same airship until the end of game or until shot down in flames, sunk, or wrecked in a crash landing.
The object of the game is to conduct numerous missions which include two main types: Bombing missions are required to bomb a specific geographic location in England (London, for example), whereas Scouting missions are required to scout a specific location in the North Sea. Players are not limited by the mission parameters for success; as you may choose to bomb or successfully scout somewhere else. The success of each mission can result in promotion and crew advancement. Just as in the real war, the game system involves a great deal of chance (as was the case historically), but ultimate success rests on the decisions, you make during your career.
A strong historical narrative is presented without overly cumbersome or complex rules to memorize so the focus is always on game play and what critical decisions you will make during each mission. Rules cover mission selection, altitude adjustment and gas cell tracking, venting, emergency jettison, maximum altitude, dynamic lift, wind and weather effects, fuel management, bombing missions, aircraft and ship encounters, zeppelin damage, crew advancement, awards and promotion, reassignment to a newer ship, a special resupply mission to Africa, and much more!
This game is highly accessible to those familiar with The Hunters or Raiders of the Deep. While Zeppelin Raiders is designed as a solitaire gaming experience, additional options for play are provided for both multi-player gaming sessions and organized tournament play.
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