-
BGG랭킹
BGG전체 : 6159
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.89 / 5
-
디자이너
Filippo Chirico
-
아티스트
Filippo Chirico, Alexei Popovici
-
인원
게임 소개
많은 존재의 평면들이 돌고 뒤틀리면서, 때때로 세계는 정렬된다. 다중우주의 시간척도의 짧은 순간 동안, 이러한 결합은 물체들이 한 세계에서 다른 세계로 미끄러지도록 한다.
그러한 결합 중 하나는 암흑기 동안 지구와 니모스 사이에 발생했다. 두 차원은 이보다 더 다를 수 없습니다. 이 대체 비행기의 물리학은 마법에 더 가깝고 그것의 부패 효과는 괴물들과 잔인함의 세계를 만들어냅니다. 니모스의 물건들이 지구에 나타났을 때, 그들은 여전히 그들의 마법의 본질에 물들어 있는데, 그것은 곧 치료사, 연금술사, 파키르, 그리고 모든 종류의 뱀 기름 행상들에 의해 발견됩니다. 하지만 접합부가 강화되고 니모스의 첫 마녀들이 우리 존재의 평면에 들어오면 상황은 더욱 악화되죠
영웅들이 악의에 찬 마녀들과 소환된 제자들로부터 그들의 영토를 지키면서 새롭게 발견된 마법의 힘을 정복할 수 있도록 도와주십시오. 아니면 마녀들이 지구를 파괴하는 의식을 마치면서 그들을 통제하든지!
어둠의 의식: 말레우스 말레피카룸은 비대칭 “원 vs Many” 한 명의 플레이어가 위치 마스터를 제어하는 솔로 모드로 확장되어 2~5명의 플레이어가 사용할 수 있는 보드 게임을 미니어처링합니다. "1 vs many"에서 한 무리의 사람들이 사악한 포스를 조종하는 한 명의 플레이어로부터 마을 사람들을 방어하는 작은 영웅들을 조종한다. 모든 플레이어는 자신의 캐릭터에 대한 대가를 지불하기 위해 사용되는 체력 풀을 관리합니다. 게임 플레이는 다운타임이 거의 없는 역동적인데, 턴은 두 힘을 번갈아 가며, 양쪽의 선수가 체력이 남아 있는 한 한 한 두 동작을 번갈아 한다.
놀이는 독특한 목적을 가진 시나리오를 중심으로 구성된다. 시나리오는 더 긴 캠페인으로 연결되거나 그룹이 더 격식을 차리지 않는 경우 개별적으로 플레이할 수 있습니다. 스토리 중심의 시나리오, 게임 메카니즘, 디테일 미니어처 및 푸르른 모듈형 보드는 게임 세계에 생기를 불어넣습니다.
니모스의 마법을 이용해서 침략군을 물리칠 수 있겠나? 아니면 궁극의 악을 소환하기 위해 어둠의 의식을 끝낼 것인가?
—디자이너의 설명
그러한 결합 중 하나는 암흑기 동안 지구와 니모스 사이에 발생했다. 두 차원은 이보다 더 다를 수 없습니다. 이 대체 비행기의 물리학은 마법에 더 가깝고 그것의 부패 효과는 괴물들과 잔인함의 세계를 만들어냅니다. 니모스의 물건들이 지구에 나타났을 때, 그들은 여전히 그들의 마법의 본질에 물들어 있는데, 그것은 곧 치료사, 연금술사, 파키르, 그리고 모든 종류의 뱀 기름 행상들에 의해 발견됩니다. 하지만 접합부가 강화되고 니모스의 첫 마녀들이 우리 존재의 평면에 들어오면 상황은 더욱 악화되죠
영웅들이 악의에 찬 마녀들과 소환된 제자들로부터 그들의 영토를 지키면서 새롭게 발견된 마법의 힘을 정복할 수 있도록 도와주십시오. 아니면 마녀들이 지구를 파괴하는 의식을 마치면서 그들을 통제하든지!
어둠의 의식: 말레우스 말레피카룸은 비대칭 “원 vs Many” 한 명의 플레이어가 위치 마스터를 제어하는 솔로 모드로 확장되어 2~5명의 플레이어가 사용할 수 있는 보드 게임을 미니어처링합니다. "1 vs many"에서 한 무리의 사람들이 사악한 포스를 조종하는 한 명의 플레이어로부터 마을 사람들을 방어하는 작은 영웅들을 조종한다. 모든 플레이어는 자신의 캐릭터에 대한 대가를 지불하기 위해 사용되는 체력 풀을 관리합니다. 게임 플레이는 다운타임이 거의 없는 역동적인데, 턴은 두 힘을 번갈아 가며, 양쪽의 선수가 체력이 남아 있는 한 한 한 두 동작을 번갈아 한다.
놀이는 독특한 목적을 가진 시나리오를 중심으로 구성된다. 시나리오는 더 긴 캠페인으로 연결되거나 그룹이 더 격식을 차리지 않는 경우 개별적으로 플레이할 수 있습니다. 스토리 중심의 시나리오, 게임 메카니즘, 디테일 미니어처 및 푸르른 모듈형 보드는 게임 세계에 생기를 불어넣습니다.
니모스의 마법을 이용해서 침략군을 물리칠 수 있겠나? 아니면 궁극의 악을 소환하기 위해 어둠의 의식을 끝낼 것인가?
—디자이너의 설명
As the many planes of existence turn and churn, occasionally worlds come into alignment. For brief moments in the multiverse's timescale, these Conjunctions allow objects to slip from one world to another, sometimes unnoticed, sometimes causing chaos.
One such Conjunction occurred between Earth and Neemoss, during the Dark Ages. Two dimensions could not be more different. Physics in this alternate plane is more akin to magic and its corrupting effects create worlds of monsters and cruelty. When items from Neemoss appear on Earth they are still imbued with their magical essence, which is soon discovered by healers, alchemists, fakirs and all manner of snake-oil peddlers. But things become decidedly worse when the Conjunction strengthens and the first Witches from Neemoss cross into our plane of existence.
Help the Heroes master their newfound magical powers as they defend their lands from the malevolent Witches and the disciples they summon. Or control the Witches as they complete their rituals to ravage the Earth!
Dark Rituals: Malleus Maleficarum is an asymmetric “One vs Many” miniatures board game for 2 to 5 players with an expansion for a solo mode where one player controls the Witch Master. In "one vs many", a team of people control a small band of Heroes defending villagers from a single player controlling the vile Forces of Evil. All players manage a pool of stamina that is used to pay for their character’s actions. Game play is dynamic with little downtime: turns alternate between the two forces with a player on each side taking one or two actions each turn, so long as they still have stamina.
Play is organized around scenarios with unique objectives. The scenarios can be linked into a longer campaign or played individually if your group is more casual. Story driven scenarios, game mechanics, detailed miniatures and lush modular boards bring the game world to life.
Can you use the magic of Neemoss to defeat the invading horde? Or will you complete your Dark Rituals to summon the ultimate evil?
—description from designer
One such Conjunction occurred between Earth and Neemoss, during the Dark Ages. Two dimensions could not be more different. Physics in this alternate plane is more akin to magic and its corrupting effects create worlds of monsters and cruelty. When items from Neemoss appear on Earth they are still imbued with their magical essence, which is soon discovered by healers, alchemists, fakirs and all manner of snake-oil peddlers. But things become decidedly worse when the Conjunction strengthens and the first Witches from Neemoss cross into our plane of existence.
Help the Heroes master their newfound magical powers as they defend their lands from the malevolent Witches and the disciples they summon. Or control the Witches as they complete their rituals to ravage the Earth!
Dark Rituals: Malleus Maleficarum is an asymmetric “One vs Many” miniatures board game for 2 to 5 players with an expansion for a solo mode where one player controls the Witch Master. In "one vs many", a team of people control a small band of Heroes defending villagers from a single player controlling the vile Forces of Evil. All players manage a pool of stamina that is used to pay for their character’s actions. Game play is dynamic with little downtime: turns alternate between the two forces with a player on each side taking one or two actions each turn, so long as they still have stamina.
Play is organized around scenarios with unique objectives. The scenarios can be linked into a longer campaign or played individually if your group is more casual. Story driven scenarios, game mechanics, detailed miniatures and lush modular boards bring the game world to life.
Can you use the magic of Neemoss to defeat the invading horde? Or will you complete your Dark Rituals to summon the ultimate evil?
—description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
409
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
357
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
321
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18