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BGG랭킹
BGG전체 : 13568
CHILDRENSGAMES : 360
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.20 / 5
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디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
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아티스트
Nate Call, Scott Hartman
-
인원
게임 소개
여러분의 용감한 탐험가들을 저주받은 늪으로 안내하고 보물을 모으고 장애물을 피하세요!
무어의 유령에서 매번, 당신은 당신의 탐험가 중 하나를 앞으로 움직입니다. 다른 탐험가가 아닌 타일이 들어 있는 공간을 남겨두면 그 타일을 주워들여야 하는데, 보물이라면 좋고 귀신이면 좋지 않다. 타일이 포함되지 않은 공백을 남겨두면 대신 타일을 폐기해야 합니다. 타일이 없는 공간으로 이동할 때 나무 널빤지가 있다면, 그 틈새를 메우기 위해 나무 널빤지를 내려놓을 수 있다.
모든 탐험가들이 늪에서 탈출하면 플레이어들은 보물을 수집하고 일찍 끝날 때까지 점수를 획득한다. 플레이어는 도중에 주운 귀신에게 점수를 잃습니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
무어의 유령에서 매번, 당신은 당신의 탐험가 중 하나를 앞으로 움직입니다. 다른 탐험가가 아닌 타일이 들어 있는 공간을 남겨두면 그 타일을 주워들여야 하는데, 보물이라면 좋고 귀신이면 좋지 않다. 타일이 포함되지 않은 공백을 남겨두면 대신 타일을 폐기해야 합니다. 타일이 없는 공간으로 이동할 때 나무 널빤지가 있다면, 그 틈새를 메우기 위해 나무 널빤지를 내려놓을 수 있다.
모든 탐험가들이 늪에서 탈출하면 플레이어들은 보물을 수집하고 일찍 끝날 때까지 점수를 획득한다. 플레이어는 도중에 주운 귀신에게 점수를 잃습니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
Guide your intrepid explorers through the cursed swamp, collecting treasure and avoiding obstacles!
Every turn in Ghosts of the Moor, you move one of your explorer pawns forward. If you leave a space containing a tile and no other explorer, you must pick up that tile — which is good if it's a treasure and not good if it's a ghost. If you leave a space that contains no tile, you must discard a tile instead. When moving to a space with no tile, if you have a wooden plank, you may place that down where you land to bridge the gap across that obstacle.
Once all explorers have escaped the swamp, players score points for collecting sets of treasure and for reaching the end early. Players lose points for ghosts they have picked up along the way. The player with the most points wins!
Every turn in Ghosts of the Moor, you move one of your explorer pawns forward. If you leave a space containing a tile and no other explorer, you must pick up that tile — which is good if it's a treasure and not good if it's a ghost. If you leave a space that contains no tile, you must discard a tile instead. When moving to a space with no tile, if you have a wooden plank, you may place that down where you land to bridge the gap across that obstacle.
Once all explorers have escaped the swamp, players score points for collecting sets of treasure and for reaching the end early. Players lose points for ghosts they have picked up along the way. The player with the most points wins!
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