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August Storm: the Soviet-Japanese War, 1945 (2018)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.50 / 5

게임 소개

어거스트 스톰은 만주, 사할린, 쿠릴 열도 등에서 1945년 캠페인을 시뮬레이션하는 2인 이상의 플레이어를 대상으로 홋카이도로 작전 확장 가능성이 있는 게임이다.

소련 제16군은 사할린 섬 남반부를 침공한 후 10일에서 14일 이내에 홋카이도를 침공하라는 명령을 받았다. 이 게임은 일본인이 항복하게 된 것은 원자폭탄이 아니라 소련의 선전포고라고 쓴 일본 역사학자 하세가와 쓰요시의 이론에 따른 것이다. 어거스트 스톰은 일본 정부가 항복 결정을 몇 주 동안 미뤘을 가능성을 염두에 두고 있는데, 이는 군부가 쿠릴과 홋카이도를 성공적으로 방어할 수 있다고 믿었기 때문이다. 수륙 양용 착륙으로서요 사실 숨슈섬에 대한 소련의 수륙양용공격의 암울한 성과는 그들이 소련의 수륙양용 침략에 저항할 수 있다는 생각을 확인시켜주는 듯했다.

커맨드 매거진 재팬 2018년 8월 142위.
August Storm a game for two or more players that simulate the campaign of 1945 in Manchuria, Sakhalin and the Kuril Islands, with the possibility of extending operations to Hokkaido.

The 16th Soviet Army, after invading the southern half of Sakhalin Island, had orders to be prepared, within 10 to 14 days, to invade Hokkaido. This game follows the theory proposed by Japanese historian Tsuyoshi Hasegawa, who wrote that it was the Soviet declaration of war, and not the atomic bomb, what finally led the Japanese to surrender. August Storm plays with the what-if possibility that the Japanese government delayed for a few weeks the decision to surrender because the military believed that they could successfully defend the Kuril and Hokkaido with the resources at hand, and because the Soviets lacked the experience and equipment needed for launching such a complex operation as an amphibious landing. In fact, the dismal performance of the Soviet amphibious attack against Shumshu Island seemed to confirm the idea that they could resist a Soviet amphibious invasion.

Command Magazine Japan #142 in August 2018.

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