-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
7Bella Contra Barbaros: Rome's Wars Against the Barbarians – Marius to Trajan (2017) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Mike Collins (I)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
벨라 콘트라 바르바로스는 기원전 100년부터 기원후 100년까지의 로마와 야만인들의 전쟁, 즉 마리우스의 개혁에서부터 트라야누스의 다키아 전쟁까지를 다루고 있다.
기본적으로 조직과 전술, 지휘통제라는 상반된 두 체제가 있다.
첫째, 로마인들은 규율과 규율을 잘 지키는 것이 그들의 기동과 전투에서의 성공에 중요하다. 이것이 로마군의 강력한 힘이다.
반면에 야만인들은 - 그들의 전투대와 기병대는 덜 통제적이지만, 그들의 전장에서의 움직임은 더 빠르고 오히려 더 유동적이다. 야만인들의 주된 장점은 매복에 대한 성급한 공격과 기습이다.
전투 해결
대부분의 게임 시스템이 측면 공격, 무질서 및 기타 전술적 이점을 위해 사용하는 수식어는 전투 결과를 결정하는 데 중요한 포인트이며, 대신 주사위 롤이 결과를 수정한다. 일반적으로, 다이롤 자체는 전투 결과를 결정하는 데 덜 중요한 역할을 한다; 보통 전투 요소가 자극을 주고 두 개의 주사위를 사용하지 않는 한 전투 계산에서 1점만 더한다.
스트라템 카드
이 선택적 규칙에는 몇 가지 흥미로운 고대 시대의 향미가 있습니다.
이 카드들은 선수들이 대처해야 할 몇 가지 도전들을 제공할 것이다.
그 카드들은 프론티누스와 폴리아누스가 언급한 많은 계략들을 포함한다. 34가지의 전술적 계략과 계략이 있다. 이 카드는 플레이어가 선택하거나 게임 셋업 단계에서 무작위로 선택하여 배포 또는 게임 도중에 사용할 수 있다.
영감을 주는 전투 전 연설
전투 전에 군인들에게 잘 싸우라고 격려하기 위해 격앙된 연설을 할 기회? 아마도 그들의 사기는 흔들리고 있고 향상되어야 할 필요가 있을 것이다.
전투 전 연설은 플레이어에게 전투나 사기의 이점을 줄 수 있다.
영웅적 죽음의 규칙
여기에 야만인과 로마인 &NDASH 둘 다 영웅적인 죽음을 맞이할 가능성이 더해진다.
우리는 바우디카가 가이우스 세우토니우스 파울리누스보다 더 잘 알려져 있다는 것을 반영할지도 모른다.
스파르타쿠스의 이름은 누구나 알고 있지만, 좀 더 예리하고 역사적인 워게이머만이 마르쿠스 리키니우스 크라수스가 누구인지, 혹은 그의 궁극적인 운명을 알 것이다.
이 옵션은 비록 그들의 군대가 패배하고 반란의 명분이 상실되더라도 (부족 왕 또는 최고 사령관이어야 하는) 야만인 플레이어에게 "승리" 기회를 준다.
시나리오 책자
로마의 전쟁과 야만인에 대한 전투 시나리오는 8가지가 있는데, 각 시나리오에는 소개, 심판 메모, 선수 브리핑 및 승리 조건, 지형 생성 규칙, 군대 목록이 있다.
책자에 수록된 8개의 전투는 다음과 같다.
기원전 101년 - 마리우스가 킴브리족을 상대로 대승을 거두었다.
무티나 72 BC - 스파르타쿠스는 갈리아 키살피나의 총독을 물리쳤다.
히스트리아 기원전 61년 - 부레비스타의 패배 & 인용;괴물, 가이우스 안토니우스.
사비스 강 기원전 56년 - 시저는 세 개의 벨기에 부족을 노래한다.
아르발로 11 BC - 드루수스는 시캄브리에 의해 매복했다.
볼케아 습지 7년 - 바토족은 로마에 대항하기 위해 연합한다.
몬스 그라우피우스 83 - 아그리콜라는 칼레돈인들을 향해 행진한다.
제1차 타파에 전투 - 데케발루스 승리.
과거 및 포인트 기반 군대 목록
이 시기의 야만인과의 전쟁과 작전의 대부분에 대한 광범위한 군대 목록이 제공되어 역사적이고 균형 잡힌 군대를 생산할 수 있기를 희망합니다. 게다가, 로마인과 야만인을 위한 포인트 기반의 군대 리스트를 만들었습니다.
전장 지형 생성 규칙 책자
이 책자에는 야만인과의 주요 전쟁의 각 극장에 대한 구체적인 지형 규칙이 나와 있다.
큐알비
다양한 축척 수치를 사용하여 이 규칙을 실행할 수 있습니다. 6페이지 분량의 빠른 참조 책자 3종이 기본 폭 30, 40, 60mm와 함께 제공됩니다. 플레이어들은 자신의 기본 폭에 가장 가까운 크기를 사용해야 합니다.
게임 마커가 제공됩니다.
히트, 순서, 포메이션을 위한 게임 마커 파일이 제공됩니다. 플레이어는 인쇄, 접기, 자르기, 접착 또는 라미네이트만 하면 됩니다. 또한 플레이어들에게 영감을 주는 전투 전 연설 효과에 대해 상기시켜주는 카드도 제공됩니다. 그리고 플레이어들을 돕기 위해 손에 쥐거나 테이블 위에 놓을 수 있는 간단한 주문 카드들을 주문합니다.
캠페인
시나리오나 유세 상황에 따라 승리 조건이 제시되며, 전투 후 추격, 유세 시 사기 변동 등에 대한 권고 사항도 있다.
규칙집
111페이지, 66개의 컬러 사진과 이미지, 게임 및 역사 용어 목록, 색인.
규칙 및 빠른 참조 책자의 흑백 사본이 제공됩니다.
-출판사 웹사이트에서
기본적으로 조직과 전술, 지휘통제라는 상반된 두 체제가 있다.
첫째, 로마인들은 규율과 규율을 잘 지키는 것이 그들의 기동과 전투에서의 성공에 중요하다. 이것이 로마군의 강력한 힘이다.
반면에 야만인들은 - 그들의 전투대와 기병대는 덜 통제적이지만, 그들의 전장에서의 움직임은 더 빠르고 오히려 더 유동적이다. 야만인들의 주된 장점은 매복에 대한 성급한 공격과 기습이다.
전투 해결
대부분의 게임 시스템이 측면 공격, 무질서 및 기타 전술적 이점을 위해 사용하는 수식어는 전투 결과를 결정하는 데 중요한 포인트이며, 대신 주사위 롤이 결과를 수정한다. 일반적으로, 다이롤 자체는 전투 결과를 결정하는 데 덜 중요한 역할을 한다; 보통 전투 요소가 자극을 주고 두 개의 주사위를 사용하지 않는 한 전투 계산에서 1점만 더한다.
스트라템 카드
이 선택적 규칙에는 몇 가지 흥미로운 고대 시대의 향미가 있습니다.
이 카드들은 선수들이 대처해야 할 몇 가지 도전들을 제공할 것이다.
그 카드들은 프론티누스와 폴리아누스가 언급한 많은 계략들을 포함한다. 34가지의 전술적 계략과 계략이 있다. 이 카드는 플레이어가 선택하거나 게임 셋업 단계에서 무작위로 선택하여 배포 또는 게임 도중에 사용할 수 있다.
영감을 주는 전투 전 연설
전투 전에 군인들에게 잘 싸우라고 격려하기 위해 격앙된 연설을 할 기회? 아마도 그들의 사기는 흔들리고 있고 향상되어야 할 필요가 있을 것이다.
전투 전 연설은 플레이어에게 전투나 사기의 이점을 줄 수 있다.
영웅적 죽음의 규칙
여기에 야만인과 로마인 &NDASH 둘 다 영웅적인 죽음을 맞이할 가능성이 더해진다.
우리는 바우디카가 가이우스 세우토니우스 파울리누스보다 더 잘 알려져 있다는 것을 반영할지도 모른다.
스파르타쿠스의 이름은 누구나 알고 있지만, 좀 더 예리하고 역사적인 워게이머만이 마르쿠스 리키니우스 크라수스가 누구인지, 혹은 그의 궁극적인 운명을 알 것이다.
이 옵션은 비록 그들의 군대가 패배하고 반란의 명분이 상실되더라도 (부족 왕 또는 최고 사령관이어야 하는) 야만인 플레이어에게 "승리" 기회를 준다.
시나리오 책자
로마의 전쟁과 야만인에 대한 전투 시나리오는 8가지가 있는데, 각 시나리오에는 소개, 심판 메모, 선수 브리핑 및 승리 조건, 지형 생성 규칙, 군대 목록이 있다.
책자에 수록된 8개의 전투는 다음과 같다.
기원전 101년 - 마리우스가 킴브리족을 상대로 대승을 거두었다.
무티나 72 BC - 스파르타쿠스는 갈리아 키살피나의 총독을 물리쳤다.
히스트리아 기원전 61년 - 부레비스타의 패배 & 인용;괴물, 가이우스 안토니우스.
사비스 강 기원전 56년 - 시저는 세 개의 벨기에 부족을 노래한다.
아르발로 11 BC - 드루수스는 시캄브리에 의해 매복했다.
볼케아 습지 7년 - 바토족은 로마에 대항하기 위해 연합한다.
몬스 그라우피우스 83 - 아그리콜라는 칼레돈인들을 향해 행진한다.
제1차 타파에 전투 - 데케발루스 승리.
과거 및 포인트 기반 군대 목록
이 시기의 야만인과의 전쟁과 작전의 대부분에 대한 광범위한 군대 목록이 제공되어 역사적이고 균형 잡힌 군대를 생산할 수 있기를 희망합니다. 게다가, 로마인과 야만인을 위한 포인트 기반의 군대 리스트를 만들었습니다.
전장 지형 생성 규칙 책자
이 책자에는 야만인과의 주요 전쟁의 각 극장에 대한 구체적인 지형 규칙이 나와 있다.
큐알비
다양한 축척 수치를 사용하여 이 규칙을 실행할 수 있습니다. 6페이지 분량의 빠른 참조 책자 3종이 기본 폭 30, 40, 60mm와 함께 제공됩니다. 플레이어들은 자신의 기본 폭에 가장 가까운 크기를 사용해야 합니다.
게임 마커가 제공됩니다.
히트, 순서, 포메이션을 위한 게임 마커 파일이 제공됩니다. 플레이어는 인쇄, 접기, 자르기, 접착 또는 라미네이트만 하면 됩니다. 또한 플레이어들에게 영감을 주는 전투 전 연설 효과에 대해 상기시켜주는 카드도 제공됩니다. 그리고 플레이어들을 돕기 위해 손에 쥐거나 테이블 위에 놓을 수 있는 간단한 주문 카드들을 주문합니다.
캠페인
시나리오나 유세 상황에 따라 승리 조건이 제시되며, 전투 후 추격, 유세 시 사기 변동 등에 대한 권고 사항도 있다.
규칙집
111페이지, 66개의 컬러 사진과 이미지, 게임 및 역사 용어 목록, 색인.
규칙 및 빠른 참조 책자의 흑백 사본이 제공됩니다.
-출판사 웹사이트에서
BELLA CONTRA BARBAROS covers the period of Rome's wars with the barbarians from 100 BC to 100 AD; from the reforms of Marius to the Dacian War of Trajan.
Basically, there are two contrasting systems of organisation and tactics and command and control
Firstly the Romans - who are regulated and disciplined - good order is important to their manoeuvre and success in battle. This is the Roman army's great strength.
The barbarians on the other hand - their warbands and cavalry are less-controllable but faster and rather more fluid in their battlefield movements. The barbarians' main strengths are their impetuous attacks and surprise in ambushes.
Combat Resolution
An adaption of my Grand Manoeuvre Napoleonic set, the combat rules are not dice-heavy; the modifiers that most game systems use (for flank attacks, disorder, and other tactical advantages) are significant points in determining the combat results and instead it is the dice rolls that modify the outcomes. Generally, the die roll itself plays a less of an important part in determining combat results; usually it only adds one point in the combat calculation unless the combat element has impetus and then two dice are used.
Stratagem Cards
There are some interesting ancient period flavours in this optional rule.
These cards will provide some challenges for players to deal with.
The cards include many of the stratagems mentioned by Frontinus and Polyeanus. There are 34 tactical ploys and stratagems. The cards can be selected by players, or picked randomly in the game set up phase for use in deployment or for use during the game itself.
Inspirational Pre-Battle Speeches
A chance to deliver a rousing address to the troops before battle to encourage them to fight well… perhaps their morale is shaky and needs to be boosted?
Another optional rule which adds period flavour; a pre-battle speech may give the player's forces some combat or morale advantages.
Heroic Death Rules
Added to the mix (and only if things are going badly for the player) is the possibility of a heroic death for both barbarians and Romans – the Roman version of this being called the “devotio”.
We may reflect that Boudicca is better known than Gaius Seutonius Paulinus.
Everyone knows the name of Spartacus, but only the rather more keen, historical wargamer would know who Marcus Licinius Crassus was, or of his ultimate fate.
This option gives the Barbarian player (who must be a tribal king, or a commander in chief) a chance to "win" on his, or her own terms even though in fact their armies will be defeated and the cause of the rebellion is lost.
Scenario Booklet
There are eight historical battle scenarios from Rome's wars and campaigns against the barbarians; each has an introduction, umpires notes, player briefings and victory conditions, terrain generation rules and army lists.
The eight battles in the booklet are:
Vercellae 101 BC - Marius` great victory over the Cimbri.
Mutina 72 BC - Spartacus defeats the Governor of Cisalpine Gaul.
Histria 61 BC - Burebista defeats "The Monster", Gaius Antonius.
Sabis River 56 BC - Caesar verses three Belgian tribes.
Arbalo 11 BC - Drusus ambushed by the Sicambri.
Volcaean Marshes 7 AD - The Batos unite against the Romans.
Mons Graupius 83 AD - Agricola marches against the Caledonians.
The First Battle of Tapae 86 AD - Decebalus` Victory.
Historical and Points based Army Lists
Extensive Army Lists for most of wars and campaigns with Barbarians in the period are provided hopefully these will produce historical and balanced armies. In addition, I have made points-based army lists for Romans and Barbarians.
Battlefield Terrain Generation Rule Booklet
This booklet has specific terrain rules for each theatre of the major wars with the barbarians.
QRB`s
You can play these rules with various scale figures. Three versions of a six-page Quick Reference Booklet are supplied for use with 30, 40 & 60mm base widths - players are advised to use the closest one in size to their own particular basing.
Game Markers are supplied
Game marker files for hits, order and formations are supplied - players only need to print, fold, cut and glue or laminate them. Also provided are cards to remind players about the inspirational pre-battle speech effects. And to assist players some simple orders cards that may be hand-held or placed on table.
Campaigns
Victory conditions are suggested according to scenario or campaign conditions and there are also recommendations for dealing with post-battle pursuits, and fluctuating morale in campaigns.
The Rule Book
111 pages, with 66 colour photos and images illustrating the rules, a glossary of game and historical terms and an index.
Black and white copies of rules & quick-reference booklets are provided.
-from publisher's website
Basically, there are two contrasting systems of organisation and tactics and command and control
Firstly the Romans - who are regulated and disciplined - good order is important to their manoeuvre and success in battle. This is the Roman army's great strength.
The barbarians on the other hand - their warbands and cavalry are less-controllable but faster and rather more fluid in their battlefield movements. The barbarians' main strengths are their impetuous attacks and surprise in ambushes.
Combat Resolution
An adaption of my Grand Manoeuvre Napoleonic set, the combat rules are not dice-heavy; the modifiers that most game systems use (for flank attacks, disorder, and other tactical advantages) are significant points in determining the combat results and instead it is the dice rolls that modify the outcomes. Generally, the die roll itself plays a less of an important part in determining combat results; usually it only adds one point in the combat calculation unless the combat element has impetus and then two dice are used.
Stratagem Cards
There are some interesting ancient period flavours in this optional rule.
These cards will provide some challenges for players to deal with.
The cards include many of the stratagems mentioned by Frontinus and Polyeanus. There are 34 tactical ploys and stratagems. The cards can be selected by players, or picked randomly in the game set up phase for use in deployment or for use during the game itself.
Inspirational Pre-Battle Speeches
A chance to deliver a rousing address to the troops before battle to encourage them to fight well… perhaps their morale is shaky and needs to be boosted?
Another optional rule which adds period flavour; a pre-battle speech may give the player's forces some combat or morale advantages.
Heroic Death Rules
Added to the mix (and only if things are going badly for the player) is the possibility of a heroic death for both barbarians and Romans – the Roman version of this being called the “devotio”.
We may reflect that Boudicca is better known than Gaius Seutonius Paulinus.
Everyone knows the name of Spartacus, but only the rather more keen, historical wargamer would know who Marcus Licinius Crassus was, or of his ultimate fate.
This option gives the Barbarian player (who must be a tribal king, or a commander in chief) a chance to "win" on his, or her own terms even though in fact their armies will be defeated and the cause of the rebellion is lost.
Scenario Booklet
There are eight historical battle scenarios from Rome's wars and campaigns against the barbarians; each has an introduction, umpires notes, player briefings and victory conditions, terrain generation rules and army lists.
The eight battles in the booklet are:
Vercellae 101 BC - Marius` great victory over the Cimbri.
Mutina 72 BC - Spartacus defeats the Governor of Cisalpine Gaul.
Histria 61 BC - Burebista defeats "The Monster", Gaius Antonius.
Sabis River 56 BC - Caesar verses three Belgian tribes.
Arbalo 11 BC - Drusus ambushed by the Sicambri.
Volcaean Marshes 7 AD - The Batos unite against the Romans.
Mons Graupius 83 AD - Agricola marches against the Caledonians.
The First Battle of Tapae 86 AD - Decebalus` Victory.
Historical and Points based Army Lists
Extensive Army Lists for most of wars and campaigns with Barbarians in the period are provided hopefully these will produce historical and balanced armies. In addition, I have made points-based army lists for Romans and Barbarians.
Battlefield Terrain Generation Rule Booklet
This booklet has specific terrain rules for each theatre of the major wars with the barbarians.
QRB`s
You can play these rules with various scale figures. Three versions of a six-page Quick Reference Booklet are supplied for use with 30, 40 & 60mm base widths - players are advised to use the closest one in size to their own particular basing.
Game Markers are supplied
Game marker files for hits, order and formations are supplied - players only need to print, fold, cut and glue or laminate them. Also provided are cards to remind players about the inspirational pre-battle speech effects. And to assist players some simple orders cards that may be hand-held or placed on table.
Campaigns
Victory conditions are suggested according to scenario or campaign conditions and there are also recommendations for dealing with post-battle pursuits, and fluctuating morale in campaigns.
The Rule Book
111 pages, with 66 colour photos and images illustrating the rules, a glossary of game and historical terms and an index.
Black and white copies of rules & quick-reference booklets are provided.
-from publisher's website
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
475
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18