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BGG랭킹
BGG전체 : 12171
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-480 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.69 / 5
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디자이너
Matthew Meeple
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아티스트
Georgi Minkov, Alexander Nanitchkov, Tuan Nguyen, Miroslav Petrov
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인원
게임 소개
어센던시는 4배 판타지 보드게임 경험이다.
왕족 6개의 비대칭 가문 중 하나를 이끌며 왕위를 다투고 있다. 여러 세대에 걸친 영웅(또는 별장)의 여정을 통해 또는 단일 시나리오를 통해 가족의 이름을 되찾을 수 있습니다.
제국을 하늘 높이 건설하거나, 외부로 통제권을 장악하거나, 경제를 조종하거나, 전장을 지배하십시오. 승리에는 몇 가지 길이 있다. 모든 결정이 중요하고, 승승장구하는 두 게임은 결코 같지 않다.
게임의 핵심에는 흥미로운 결정 포인트가 담긴 깊은 용광로가 기다리고 있다. 작업자 배치와 같은 시도되고 진정한 게임 방식이지만 "사회 계층"기반 액션 프로그래밍 &진행과 같은 새로운 혁신이 있습니다. 승승장구 세계의 거의 모든 것 (그리고 모든 사람)은 업그레이드되고 개선될 수 있습니다. 충성파에게 상을 주거나 반역자를 추방하거나 영주에게 무법자를 홍보하십시오 전략을 익히면 무한한 자기만의 왕국으로 보상을 받게 될 것이다.
저는 4년 넘게 활발한 개발 활동을 하며 히어로즈 오브 마이트 & 매직 III, 매직 더 개더링, 왕좌의 게임 등의 클래식에서 영감을 받았습니다. 어센던시의 세계는 서사시 판타지의 뿌리를 자랑스럽게 입지만, 당신 자신의 흔적을 불태울 수 있도록 존재합니다.
핵심 기계; 탐색하고, 타일을 배치하고, 바깥쪽으로 영역 컨트롤을 설정하고, 위쪽을 건설합니다. 작업자 배치, 타블로 빌딩 및 액션 프로그래밍.
게임플레이 기능:
단독, 경쟁 및 협력 팀 모드.
여러 분기 세대, 결혼 결정, 레거시 가족 특성 및 가보를 상속하는 단일 시나리오 또는 다중 세션 캠페인.
결정이 중요한 자신만의 모험과 스타일의 이야기 구조를 선택하세요. Fear, Love, Respect의 3개의 승리 포인트 트랙.
가위바위보 기반의 JRPG 사이드 스타일 전투, 깊은 전략, 약간의 주사위 던지기 흥분을 결합합니다.
18개의 잠금 해제 가능한 챔피언 클래스 진화. 크리쳐 소환, 라이칸트로피, 장비 제작, 서사시 보스 배틀을 갖춘 6개의 Elemental Magic 학교입니다.
비밀스러운 목표, 숨겨진 역할, 가족의 복수, 그리고 개인적인 의제.
언제든지 시장에 접근하고 상품의 가격을 역동적으로 책정할 수 있는 유로 게임 스타일의 경제.
3가지 상관 게임플레이 루프, 6가지 윈-윈 전략. 다음을 포함하여 원하는 방식으로 플레이하십시오.
넓게 또는 높게 이동(제국 건물)
빠르게 성장하거나 아웃테크 속도가 느림(엔진 제작)
행운(push-your-luck) 또는 위험 최소화(해결 능력 향상)
100% 옵션 전투 및 PvP
—디자이너의 설명
왕족 6개의 비대칭 가문 중 하나를 이끌며 왕위를 다투고 있다. 여러 세대에 걸친 영웅(또는 별장)의 여정을 통해 또는 단일 시나리오를 통해 가족의 이름을 되찾을 수 있습니다.
제국을 하늘 높이 건설하거나, 외부로 통제권을 장악하거나, 경제를 조종하거나, 전장을 지배하십시오. 승리에는 몇 가지 길이 있다. 모든 결정이 중요하고, 승승장구하는 두 게임은 결코 같지 않다.
게임의 핵심에는 흥미로운 결정 포인트가 담긴 깊은 용광로가 기다리고 있다. 작업자 배치와 같은 시도되고 진정한 게임 방식이지만 "사회 계층"기반 액션 프로그래밍 &진행과 같은 새로운 혁신이 있습니다. 승승장구 세계의 거의 모든 것 (그리고 모든 사람)은 업그레이드되고 개선될 수 있습니다. 충성파에게 상을 주거나 반역자를 추방하거나 영주에게 무법자를 홍보하십시오 전략을 익히면 무한한 자기만의 왕국으로 보상을 받게 될 것이다.
저는 4년 넘게 활발한 개발 활동을 하며 히어로즈 오브 마이트 & 매직 III, 매직 더 개더링, 왕좌의 게임 등의 클래식에서 영감을 받았습니다. 어센던시의 세계는 서사시 판타지의 뿌리를 자랑스럽게 입지만, 당신 자신의 흔적을 불태울 수 있도록 존재합니다.
핵심 기계; 탐색하고, 타일을 배치하고, 바깥쪽으로 영역 컨트롤을 설정하고, 위쪽을 건설합니다. 작업자 배치, 타블로 빌딩 및 액션 프로그래밍.
게임플레이 기능:
단독, 경쟁 및 협력 팀 모드.
여러 분기 세대, 결혼 결정, 레거시 가족 특성 및 가보를 상속하는 단일 시나리오 또는 다중 세션 캠페인.
결정이 중요한 자신만의 모험과 스타일의 이야기 구조를 선택하세요. Fear, Love, Respect의 3개의 승리 포인트 트랙.
가위바위보 기반의 JRPG 사이드 스타일 전투, 깊은 전략, 약간의 주사위 던지기 흥분을 결합합니다.
18개의 잠금 해제 가능한 챔피언 클래스 진화. 크리쳐 소환, 라이칸트로피, 장비 제작, 서사시 보스 배틀을 갖춘 6개의 Elemental Magic 학교입니다.
비밀스러운 목표, 숨겨진 역할, 가족의 복수, 그리고 개인적인 의제.
언제든지 시장에 접근하고 상품의 가격을 역동적으로 책정할 수 있는 유로 게임 스타일의 경제.
3가지 상관 게임플레이 루프, 6가지 윈-윈 전략. 다음을 포함하여 원하는 방식으로 플레이하십시오.
넓게 또는 높게 이동(제국 건물)
빠르게 성장하거나 아웃테크 속도가 느림(엔진 제작)
행운(push-your-luck) 또는 위험 최소화(해결 능력 향상)
100% 옵션 전투 및 PvP
—디자이너의 설명
Ascendancy is the penultimate 4x fantasy board game experience.
Lead one of 6 different asymmetric houses of royal lineage, each vying for the throne. Reclaim your family name, through a hero's (or villans) journey spanning multiple generations, or a single scenario.
Build your empire skyward, seize control outward, manipulate the economy, or dominate the battlefield. There are several paths to victory. Every decision counts, and no two games of Ascendancy are ever the same.
At the heart of the game, a deep melting pot of interesting decision points awaits you. Tried & true gameplay mechanics such as worker placement, yet with novel innovations, such as "social class" based action programming & progression. Almost everything (and everyone) in the world of Ascendancy can be upgraded and improved. Reward Your Loyalists, exile your traitors, or promote outlaws to land holding lords. Master your strategy, and you will be rewarded with a limitless kingdom of your own design.
As labor of love in active development for over 4 years, I'm inspired by classics from the likes of Heroes of Might & Magic III, Magic The Gathering, and Game of Thrones. The world of Ascendancy wears its epic fantasy roots proudly, yet exists for you to blaze your own trail.
Core mechanics; Move to explore, place tiles, establish area control outwards, and build upwards. "mostly-simultaneous" worker placement, with tableau building, and action programming.
Gameplay features:
Solo, Competitive AND Co-operative team modes.
Single scenario, or multi-session campaigns, with multiple branching generations, marriage decisions, legacy family traits, and heirloom inheritance.
“Choose your own adventure” style narrative structure, where decisions matter. 3 victory point tracks; rule by Fear, Love, or Respect.
Rock paper scissor based JRPG side style combat, combining deep strategy, and a bit of dice chucking excitement.
18 unlockable champion class evolutions. 6 Schools of Elemental Magic, with creature summoning, lycanthropy, equipment crafting, and epic boss battles that you'll be talking about for a long time.
Secret objectives, hidden roles, family vendettas, and personal agendas.
Eurogame style economics, with anytime market access, and dynamic pricing of goods.
3 Correlated Gameplay Loops, with 6 Ways-to-Win Strategies. Play How YOU Want, Including;
Go Wide or go Tall (empire building)
Grow fast, or slow roll out-tech (engine building)
Push-your-luck, or minimize risk (encounter resolution)
100% optional combat, and PvP
—description from the designer'
Lead one of 6 different asymmetric houses of royal lineage, each vying for the throne. Reclaim your family name, through a hero's (or villans) journey spanning multiple generations, or a single scenario.
Build your empire skyward, seize control outward, manipulate the economy, or dominate the battlefield. There are several paths to victory. Every decision counts, and no two games of Ascendancy are ever the same.
At the heart of the game, a deep melting pot of interesting decision points awaits you. Tried & true gameplay mechanics such as worker placement, yet with novel innovations, such as "social class" based action programming & progression. Almost everything (and everyone) in the world of Ascendancy can be upgraded and improved. Reward Your Loyalists, exile your traitors, or promote outlaws to land holding lords. Master your strategy, and you will be rewarded with a limitless kingdom of your own design.
As labor of love in active development for over 4 years, I'm inspired by classics from the likes of Heroes of Might & Magic III, Magic The Gathering, and Game of Thrones. The world of Ascendancy wears its epic fantasy roots proudly, yet exists for you to blaze your own trail.
Core mechanics; Move to explore, place tiles, establish area control outwards, and build upwards. "mostly-simultaneous" worker placement, with tableau building, and action programming.
Gameplay features:
Solo, Competitive AND Co-operative team modes.
Single scenario, or multi-session campaigns, with multiple branching generations, marriage decisions, legacy family traits, and heirloom inheritance.
“Choose your own adventure” style narrative structure, where decisions matter. 3 victory point tracks; rule by Fear, Love, or Respect.
Rock paper scissor based JRPG side style combat, combining deep strategy, and a bit of dice chucking excitement.
18 unlockable champion class evolutions. 6 Schools of Elemental Magic, with creature summoning, lycanthropy, equipment crafting, and epic boss battles that you'll be talking about for a long time.
Secret objectives, hidden roles, family vendettas, and personal agendas.
Eurogame style economics, with anytime market access, and dynamic pricing of goods.
3 Correlated Gameplay Loops, with 6 Ways-to-Win Strategies. Play How YOU Want, Including;
Go Wide or go Tall (empire building)
Grow fast, or slow roll out-tech (engine building)
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