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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.15 / 5
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디자이너
John Hill (I)
-
아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
갑자기 엄청난 폭발이 일어나더니 순식간에 차가운 물에 흠뻑 젖었다. 영원히 마비된 채, 난 사나운 인간들의 어두운 모습을 보았다...우리의 동행 보병들이 은신처를 위해 잠수합니다. 무슨 일이 있었던 거죠? 그때 깨달은 게 내 뺨을 때리듯...Mk III의 뒷면에 있는 물통이 부딪혔다. 해치를 잡았을 때 이미 포병에게 포탑을 통과하라는 명령을 내리고 있었다. “슈넬.한 번의 포괄적인 시선이 모든 것을 받아들였고, 모든 것을 두려워했지만, 거의 나를 압도했다. 50야드도 떨어지지 않은 곳에서 천천히 피어오르는 하얀 연기가 45mm 대전차포의 위치를 날려버렸고...어쨋든 내 미간은 그대로인 것 같았어 “Hard Right!” 저 너머에는 러시아 보병들이 작은 총격을 가하고 있었고, 중기관총을 지원하는 소리가 더 크게 들리고 있었다. “클랑” 탱크는 회전하는 포탑의 정면에 직격탄을 맞고 흔들렸다. 30mm 전방 장갑이 추가되어 이번에는 그들을 구했다. 재장전하기 전에 빨리...불이야.”
'철의 십자가' 러시아 전선의 흥미진진한 전술전술 게임입니다 놀랍도록 성공한 전임자의 발자취를 따라, 크로스 오브 아이언은 전임자인 스쿼드 리더가 보병의 행동을 위해 했던 것과 같이 완전히 재구성된 갑옷과 포병 시스템으로 가득 찼다. 사실, 이 게임이 여러분에게 지시하는 첫 번째 것은 오래된 대포와 장갑 카운터를 버리고 확장된 수정된 상대편에게 자리를 내주는 것입니다. 각 AFV는 3가지 MG 요소, 즉 포탑 위치 차별화, “ 버튼 업” 패널티, 장점, 목표 크기 차별화, 다양한 아모어 수식어를 가지고 있다. CROSS OF IRON은 프로그래밍된 지침을 활용하여 현실성과 복잡성이 증가하는 8가지 시나리오를 안내합니다. 36페이지 분량의 규칙집은 63번 구역에서 분대장이 규칙을 중단한 곳에서 시작하여 103번 구역까지 이어집니다 확장된 캠페인 게임을 통해 플레이어들은 2차 세계대전을 겪은 BT5부터 매머드 킹 타이거까지 거의 모든 AFV를 포괄하는 확장된 카운터 믹스로 자신이 선택한 모든 동작을 시뮬레이션할 수 있습니다.
크로스 오브 아이언은 단순한 게임 그 이상이다. 스쿼드 리더와 결합되면 동부 전선 작전을 묘사하는 데 사용할 수 있는 시스템을 제공합니다. 미리 경고해! 크로스 오브 아이언은 쉬운 게임이 아니다. 먼저 분대장을 마스터하지 않은 이상 시도하지 마십시오.
각 게임에서 얻을 수 있는 것은 다음과 같습니다.
동부전선의 전투원들을 대표하는 520개의 이중 프린트 ½"다이컷 카운터.
576개의 이중 인쇄된 차량 및 포병 카운터에는 러시아 전쟁의 전체 OB가 포함되어 있다.
8> > 22" 지리학적 맵보드 섹션이 추가되어 가능한 지형 구성이 증가하고 몇 가지 새로운 지형 유형이 추가되었습니다.
36페이지에 달하는 포괄적인 규칙 책자.
게임 상황을 위한 시나리오 카드 13-20.
확장된 빠른 참조 데이터 카드 두 개.
새로운 기능은 다음과 같습니다.
로켓
보병총
침투에 미치는 범위 영향
낙하산 낙하산 낙하산
AFV 굽기
역방향 이동
갑옷 리더
탄약 고갈
루마니아인
대상 획득
집중 사격
높이 이점
화염병
스투카스
대전차 자기 기뢰
SS
습지, 골짜기, 숲길
죄수들
보어 시팅
AT 라이플스
장갑차
국민총병 및 징집병
… 및 훨씬 더 많은
기병
저격수
빨치산
화재 및 기상 영향
대공포
중요 조회수
이 게임을 하기 위해서는 분대장의 소유권이 필요합니다.
'철의 십자가' 러시아 전선의 흥미진진한 전술전술 게임입니다 놀랍도록 성공한 전임자의 발자취를 따라, 크로스 오브 아이언은 전임자인 스쿼드 리더가 보병의 행동을 위해 했던 것과 같이 완전히 재구성된 갑옷과 포병 시스템으로 가득 찼다. 사실, 이 게임이 여러분에게 지시하는 첫 번째 것은 오래된 대포와 장갑 카운터를 버리고 확장된 수정된 상대편에게 자리를 내주는 것입니다. 각 AFV는 3가지 MG 요소, 즉 포탑 위치 차별화, “ 버튼 업” 패널티, 장점, 목표 크기 차별화, 다양한 아모어 수식어를 가지고 있다. CROSS OF IRON은 프로그래밍된 지침을 활용하여 현실성과 복잡성이 증가하는 8가지 시나리오를 안내합니다. 36페이지 분량의 규칙집은 63번 구역에서 분대장이 규칙을 중단한 곳에서 시작하여 103번 구역까지 이어집니다 확장된 캠페인 게임을 통해 플레이어들은 2차 세계대전을 겪은 BT5부터 매머드 킹 타이거까지 거의 모든 AFV를 포괄하는 확장된 카운터 믹스로 자신이 선택한 모든 동작을 시뮬레이션할 수 있습니다.
크로스 오브 아이언은 단순한 게임 그 이상이다. 스쿼드 리더와 결합되면 동부 전선 작전을 묘사하는 데 사용할 수 있는 시스템을 제공합니다. 미리 경고해! 크로스 오브 아이언은 쉬운 게임이 아니다. 먼저 분대장을 마스터하지 않은 이상 시도하지 마십시오.
각 게임에서 얻을 수 있는 것은 다음과 같습니다.
동부전선의 전투원들을 대표하는 520개의 이중 프린트 ½"다이컷 카운터.
576개의 이중 인쇄된 차량 및 포병 카운터에는 러시아 전쟁의 전체 OB가 포함되어 있다.
8> > 22" 지리학적 맵보드 섹션이 추가되어 가능한 지형 구성이 증가하고 몇 가지 새로운 지형 유형이 추가되었습니다.
36페이지에 달하는 포괄적인 규칙 책자.
게임 상황을 위한 시나리오 카드 13-20.
확장된 빠른 참조 데이터 카드 두 개.
새로운 기능은 다음과 같습니다.
로켓
보병총
침투에 미치는 범위 영향
낙하산 낙하산 낙하산
AFV 굽기
역방향 이동
갑옷 리더
탄약 고갈
루마니아인
대상 획득
집중 사격
높이 이점
화염병
스투카스
대전차 자기 기뢰
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습지, 골짜기, 숲길
죄수들
보어 시팅
AT 라이플스
장갑차
국민총병 및 징집병
… 및 훨씬 더 많은
기병
저격수
빨치산
화재 및 기상 영향
대공포
중요 조회수
이 게임을 하기 위해서는 분대장의 소유권이 필요합니다.
Suddenly there was a tremendous explosion and I was instantly drenched in a cascade of cold water. Paralyzed for what seemed an eternity, I watched dark figures of men darting wildly about...our own accompanying infantry diving for cover. What was happening? Then realization hit me like a slap in the face...the water tins on the back of the Mk III had been hit. As I grabbed for the hatch, I was already giving the order to the gunner to traverse the turret. “Schnell.” One comprehensive glance had taken it all in and fear all but overwhelmed me. Not 50 yards away, a slowly-rising wisp of white smoke gave away the position of the 45mm anti-tank gun pointed straight at the panzer, pointed...so it seemed anyway, straight between my eyes. “Hard Right!” Beyond it were supporting Russian infantry—all too visible now behind their chattering small arms fire and the louder, staccato hammering of a supporting heavy machine gun. “CLANG” The tank shuddered with the reverberation of a direct hit against the front of the revolving turret. The added 30mm of frontal armour had saved them this time. Now quickly before they can reload...”Fire.”
This is CROSS OF IRON...a gripping game of tactical combat on the Russian Front. Following in the footsteps of its amazingly successful predecessor, CROSS OF IRON comes replete with an entirely restructured armour and artillery system, which does for armour combat what its predecessor, SQUAD LEADER, did for infantry actions. In fact, the first thing the game instructs you to do is throw away your old artillery and armour counters to make way for their expanded revised counterparts. Each AFV now has three separate MG factors, turret position differentiation, “button up” penalties, and advantages, target size differentiation, varying amour modifiers and much more. CROSS OF IRON again utilizes programmed instruction to guide you through 8 scenarios of increasing realism and complexity. The 36-page rulebook starts in where the SQUAD LEADER rules left off...at section 63 and continues on to section 103. An expanded Campaign Game enables players to simulate virtually any action of their choosing with a vastly enlarged counter mix encompassing virtually every AFV which saw action WWII...from the diminutive BT5 to the mammoth King Tiger.
CROSS OF IRON is more than just a game. When combined with SQUAD LEADER, it provides a system which can be used to portray any Eastern Front action. Be forewarned! CROSS OF IRON is not an easy game. Do not attempt it unless you have first mastered SQUAD LEADER.
In each game you get:
520 double-printed ½" die-cut counters representing the men and weapons that made up the combatants of the Eastern Front.
576 double-printed ⅝" vehicular and artillery counters encompassing the entire OB of the war in Russia.
An additional 8" × 22" geomorphic mapboard section increasing the possible terrain configurations and adding several new terrain types.
Comprehensive, illustrated 36-page rule booklet.
Scenario Cards for game situations 13-20.
Two expanded Quick Reference Data Cards.
New features include:
Rockets
Infantry Guns
Range Effects on Penetration
Paratroop Drops
Burning AFVs
Reverse Movement
Armour Leaders
Ammo Depletion
Rumanians
Target Acquisition
Intensive Fire
Height Advantage
Molotov Cocktails
Stukas
Anti-Tank Magnetic Mines
SS
Marsh, Gullies & Forest-Roads
Prisoners
Bore Sighting
AT Rifles
Armoured Cars
Volksgrenadiers & Conscripts
… and much, much more
Cavalry
Snipers
Partisans
Fire & Weather Effects
Anti-Aircraft Guns
Critical Hits
Ownership of SQUAD LEADER is necessary to play this game.
This is CROSS OF IRON...a gripping game of tactical combat on the Russian Front. Following in the footsteps of its amazingly successful predecessor, CROSS OF IRON comes replete with an entirely restructured armour and artillery system, which does for armour combat what its predecessor, SQUAD LEADER, did for infantry actions. In fact, the first thing the game instructs you to do is throw away your old artillery and armour counters to make way for their expanded revised counterparts. Each AFV now has three separate MG factors, turret position differentiation, “button up” penalties, and advantages, target size differentiation, varying amour modifiers and much more. CROSS OF IRON again utilizes programmed instruction to guide you through 8 scenarios of increasing realism and complexity. The 36-page rulebook starts in where the SQUAD LEADER rules left off...at section 63 and continues on to section 103. An expanded Campaign Game enables players to simulate virtually any action of their choosing with a vastly enlarged counter mix encompassing virtually every AFV which saw action WWII...from the diminutive BT5 to the mammoth King Tiger.
CROSS OF IRON is more than just a game. When combined with SQUAD LEADER, it provides a system which can be used to portray any Eastern Front action. Be forewarned! CROSS OF IRON is not an easy game. Do not attempt it unless you have first mastered SQUAD LEADER.
In each game you get:
520 double-printed ½" die-cut counters representing the men and weapons that made up the combatants of the Eastern Front.
576 double-printed ⅝" vehicular and artillery counters encompassing the entire OB of the war in Russia.
An additional 8" × 22" geomorphic mapboard section increasing the possible terrain configurations and adding several new terrain types.
Comprehensive, illustrated 36-page rule booklet.
Scenario Cards for game situations 13-20.
Two expanded Quick Reference Data Cards.
New features include:
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Range Effects on Penetration
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