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    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    5-5 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    1.50 / 5

게임 소개

공정한 게임은 한 종류의 조각으로 가득 찬 4x4 보드를 가지고 행해졌다. 플레이어는 행이나 컬럼에서 하나 이상의 인접한 피스를 제거할 수 있습니다. 패자는 판에서 마지막 조각을 떼어내는 사람입니다.

마지막 동작을 하는 사람이 지는 것에 유의하세요. 패할 마지막 수를 두는 것은 대부분의 게임에서 미제레 버전이지만, 이 게임의 목표는 "일반"입니다.

목판과 구슬이 있는 게임의 수많은 "포크 아트"버전이 웹에서 발견되었다. 컴퓨터 프로그램 버전도 이용할 수 있다.

4x4 게임이 완전히 해결돼 2선승이다.



기록:

이 게임은 1940년대 후반에 Piet Hein에 의해 발명되었다. 이 게임이 원래 NxN 보드인지 4x4 보드인지는 명확하지 않다. 그 게임은 공공 영역 내에 있습니다.

이 게임의 첫 주요 홍보물은 1958년 2월호 마틴 가드너의 사이언티픽 아메리칸 칼럼이었다. 이 칼럼과 독자들의 반응은 나중에 그의 첫 칼럼 모음집 "에 다시 실렸다.헥사플렉사곤 및 기타 수학적 다양성 수학 퍼즐과 다양성에 관한 최초의 과학 미국 책.가드너 씨는 비록 단순한 전략이 발견되지 않았음에도 불구하고 독자들의 분석은 4x4 게임이 2번째 플레이어 승리라는 것을 의심할 여지가 없게 만들었다고 언급했다.
Impartial game played with the 4x4 board full of one kind of pieces. A player may remove one or more adjacent pieces from a row or column. The loser is the person who takes the last piece off the board.

Note that the person who makes the last move loses. Making the last move to lose is misere version for most games, but the "normal" goal for this game.

A number of "folk art" versions of the game with a wooden board and marbles were found on the web. Computer program versions are also available.

The 4x4 game has been completely solved and it is a second player win.



History:

The game was evidently invented by Piet Hein (also known for game Hex) in the late 1940's. It isn't clear if the game was originally conceived on an NxN board or a 4x4 board. The game is in the public domain.

The first major publicity for the game was probably in Martin Gardner's Scientific American column in the February 1958 issue. The column and reader's responses were later re-printed in his first book collection of columns, "Hexaflexagons and other Mathematical Diversions; The First Scientific American Book of Mathematical Puzzles and Diversions." Mr. Gardner notes that reader's analysis left no doubt that the 4x4 game was a second player win even though no simply strategy was found.

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