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BGG랭킹
BGG전체 : 2623
STRATEGY : 1234
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.31 / 5
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디자이너
Riccardo Neri, Giacomo Neri, Riccardo Parmeggiani
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아티스트
Anca Albu, Bogdan Antoci, Rafael Dioli, Marko Fiedler, Jack Kaiser, Francesco Orrù, Alba Palacio, Kim Van Deun
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인원
게임 소개
스카이테어(Skytear)는 오리지널 판타지 우주에서 온 28명의 영웅들이 등장하는 MOBA 비디오 게임(리그 오브 레전드 등)에서 영감을 받은 카드 기반 미니어처 게임이다.
일반 데크빌딩을 보완하는 드래프트 시스템을 이용해 선수들은 상대의 선택에 유연하게 대응하기 위해 4개의 파벌에서 영웅을 뽑는다. 그런 다음 이 영웅들을 사용하여 플레이어는 차선을 장악하고 그곳의 미니언들을 이끌고 적의 탑을 공격하거나 돔으로 들어가 아웃사이더를 통제하기 위해 경쟁합니다. 이를 통해 경기 시작 시 선택한 3가지 승리 조건 중 하나를 따내 목표 전환으로 허풍이나 가식이 발생할 수 있다.
Skytear는 dic가 없으며, 대신 모든 파워 카드에 인쇄된 수식어를 중심으로 회전합니다. 이러한 효과의 이중성은 덱빌딩을 미묘한 문제로 의미한다: 게임을 할 때 (그리고 그럴 것 같은) 가장 유익한 카드는 부정적인 수식어와 함께 제공되어 대부분의 공격의 효과를 감소시킨다. 동시에, 특정 영웅을 제도하는 것은 당신에게 그들의 관련 카드를 제공하는데, 이것은 당신의 영웅 선택에 유연성이 통합될 수 있다는 것을 의미한다.
두 개의 지도, 28개의 영웅, 65개가 넘는 파워카드를 탑재한 스카이테어는 매우 재생 가능한 전술적 경험이다.
일반 데크빌딩을 보완하는 드래프트 시스템을 이용해 선수들은 상대의 선택에 유연하게 대응하기 위해 4개의 파벌에서 영웅을 뽑는다. 그런 다음 이 영웅들을 사용하여 플레이어는 차선을 장악하고 그곳의 미니언들을 이끌고 적의 탑을 공격하거나 돔으로 들어가 아웃사이더를 통제하기 위해 경쟁합니다. 이를 통해 경기 시작 시 선택한 3가지 승리 조건 중 하나를 따내 목표 전환으로 허풍이나 가식이 발생할 수 있다.
Skytear는 dic가 없으며, 대신 모든 파워 카드에 인쇄된 수식어를 중심으로 회전합니다. 이러한 효과의 이중성은 덱빌딩을 미묘한 문제로 의미한다: 게임을 할 때 (그리고 그럴 것 같은) 가장 유익한 카드는 부정적인 수식어와 함께 제공되어 대부분의 공격의 효과를 감소시킨다. 동시에, 특정 영웅을 제도하는 것은 당신에게 그들의 관련 카드를 제공하는데, 이것은 당신의 영웅 선택에 유연성이 통합될 수 있다는 것을 의미한다.
두 개의 지도, 28개의 영웅, 65개가 넘는 파워카드를 탑재한 스카이테어는 매우 재생 가능한 전술적 경험이다.
Skytear is a competitive card-driven miniatures game inspired by MOBA video games (like League of Legends) featuring 28 heroes from an original fantasy universe.
Using a draft system that supplements regular deckbuilding, players pick heroes from four factions in order to flexibly respond to their opponent's selections. Then, using these heroes, players compete to take control of the lanes and lead the minions there to assault the enemies towers, or enter the dome to take control of the outsider there. In doing so, they will win one of the three victory conditions selected at the start of the game, allowing for potential bluffing or feints by switching objective.
Skytear is diceless, instead revolving around modifiers printed on every power cards. This duality of effect means deckbuilding is a nuanced issue: cards that are most beneficial when played (and likely will) come with a negative modifier, reducing the effectiveness of most attacks. At the same time, drafting a particular hero provides you with their associated cards, meaning flexibility can be integrated into your hero selections.
With two maps, 28 heroes, and over 65 power cards at launch, Skytear is an extremely replayable tactical experience.
Using a draft system that supplements regular deckbuilding, players pick heroes from four factions in order to flexibly respond to their opponent's selections. Then, using these heroes, players compete to take control of the lanes and lead the minions there to assault the enemies towers, or enter the dome to take control of the outsider there. In doing so, they will win one of the three victory conditions selected at the start of the game, allowing for potential bluffing or feints by switching objective.
Skytear is diceless, instead revolving around modifiers printed on every power cards. This duality of effect means deckbuilding is a nuanced issue: cards that are most beneficial when played (and likely will) come with a negative modifier, reducing the effectiveness of most attacks. At the same time, drafting a particular hero provides you with their associated cards, meaning flexibility can be integrated into your hero selections.
With two maps, 28 heroes, and over 65 power cards at launch, Skytear is an extremely replayable tactical experience.
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