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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-60 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mark Ainsworth
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 1차 세계 대전이나 2차 세계 대전의 전투기와 폭격기 중대와 싸우는 모습을 시뮬레이션한다. 전쟁과 싸우기 위한 캠페인 게임이 있다. 그 게임은 일반적인 카드 데크를 사용한다.
게임플레이는 한 편대가 다른 편대를 향하게 한다. 비행기 한 대에 두 장의 카드를 뽑고, 이것들은 상승, 다이빙, 왼쪽, 오른쪽을 나타내는 네 개의 기동 카드입니다. 카드는 선택되었지만 적 플레이어에게는 표시되지 않습니다. 각 평면은 꼬리나 꼬리, 심지어 반대편도 없다. 상대편이 없는 비행기가 있으면 다른 비행기들 간의 전투에 참여하는데 도움을 줄 수 있기 때문에 큰 장점입니다. 각 플레이어는 방향이 다르면 한 장의 카드를 보여주고 비행기가 꼬리를 부러뜨리고 적을 미행하지만, 카드가 같으면 두 번째 카드가 뒤집히고, 방향이 같으면 단순히 하이 로우컷이지만 에이스의 새 비행기가 도그파이트에 합류하는 효과를 더한다.
게임의 목적은 공중 우위이지만 캠페인 게임은 지상 목표물을 추가한다.
—출판사로부터의 삭제
게임플레이는 한 편대가 다른 편대를 향하게 한다. 비행기 한 대에 두 장의 카드를 뽑고, 이것들은 상승, 다이빙, 왼쪽, 오른쪽을 나타내는 네 개의 기동 카드입니다. 카드는 선택되었지만 적 플레이어에게는 표시되지 않습니다. 각 평면은 꼬리나 꼬리, 심지어 반대편도 없다. 상대편이 없는 비행기가 있으면 다른 비행기들 간의 전투에 참여하는데 도움을 줄 수 있기 때문에 큰 장점입니다. 각 플레이어는 방향이 다르면 한 장의 카드를 보여주고 비행기가 꼬리를 부러뜨리고 적을 미행하지만, 카드가 같으면 두 번째 카드가 뒤집히고, 방향이 같으면 단순히 하이 로우컷이지만 에이스의 새 비행기가 도그파이트에 합류하는 효과를 더한다.
게임의 목적은 공중 우위이지만 캠페인 게임은 지상 목표물을 추가한다.
—출판사로부터의 삭제
The game simulates WWI or WWII dogfights with squadrons of fighters and bombers. it has a campaign game to fight a war. the game uses an ordinary deck of playing cards.
Gameplay has one squadron facing out against the other. you draw two cards per plane, these are your manoeuvre cards the four suits representing climb, dive, roll left and right. The cards are chosen but not shown to the enemy player. Each plane can be tailed or tailing or even unopposed. Having an unopposed plane is a big advantage because it can help join in a battle between other planes. each player shows one card if the direction is different then the plane breaks the tail and is tailing the enemy, but if the card is the same then a second card is flipped, if the direction is the same the tailing plane gets a shot, its a simple high low cut, but some cards add effects like ace's a new plane joins your dogfight.
The object of the game is air superiority but the campaign game adds ground targets.
—designer from the publisher
Gameplay has one squadron facing out against the other. you draw two cards per plane, these are your manoeuvre cards the four suits representing climb, dive, roll left and right. The cards are chosen but not shown to the enemy player. Each plane can be tailed or tailing or even unopposed. Having an unopposed plane is a big advantage because it can help join in a battle between other planes. each player shows one card if the direction is different then the plane breaks the tail and is tailing the enemy, but if the card is the same then a second card is flipped, if the direction is the same the tailing plane gets a shot, its a simple high low cut, but some cards add effects like ace's a new plane joins your dogfight.
The object of the game is air superiority but the campaign game adds ground targets.
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