-
BGG랭킹
BGG전체 : 10427
WARGAMES : 1621
6.8Victory at Sea: World War II Naval Combat Game (2006) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.46 / 5
-
디자이너
Matthew Sprange
-
아티스트
Sherard Jackson, Danilo Moretti, Mike Mumah, Chris Quilliams
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
제2차 세계 대전은 반세기 동안 해군의 선점이었던 강력한 드레드노트의 충돌에서 항공모함과 잠수함이 지배하는 충돌로 발전했다.
대서양 해전에서는 독일 유보트가 영국 경제를 옥죄려고 시도했고, 소형 전함이나 비스마르크와 같은 빠른 상거래 급습범들은 연합군의 호송대를 파괴하기 위해 대서양으로 진입하려 했다.
지중해에서 이탈리아 함대와 영국 함대는 서로 이집트와 북아프리카의 운명을 해결하려고 시도하면서 대치했다.
일본 제국 해군이 1942년의 빠른 정복을 고수하려 할 때 강력한 항공모함 함대가 충돌했고, 동시에 미국 잠수함들은 상선에 대한 공격을 통해 일본의 산업력을 마비시키려고 노력했다. 태평양 섬들 사이에서 치열한 야간 전투가 벌어지며 강력한 전함이 충돌한 곳이 바로 이곳이다.
해전에서 승리하면 제독들이 이 전쟁의 서사시적인 전투를 다시 치르거나, 당대의 배를 기반으로 함대를 만들어 전역할 수 있게 된다. 70개가 넘는 다양한 종류의 함선이 세부적으로 분류되어 있으며, 18개의 시나리오가 포함된 다양한 전투를 할 수 있다.
수상작인 A Call to Arms 게임 시스템을 기반으로 한 빅토리 at Sea는 초보자와 베테랑 게이머 모두가 시대의 강력한 함대 사이의 서사시적인 투쟁을 재현하는 것을 즐길 수 있는 빠른 흐름의 게임입니다.
빅토리 어 씨에는 게임에 등장하는 모든 종류의 배에서 사용할 수 있는 카운터가 포함되어 있습니다.
확장 기준:
배틀 순서: 바다에서의 승리를 위한 부록
재구현 대상:
빅토리 인 씨: 드레드노트 시대
제2차 세계 대전은 반세기 동안 해군의 선점이었던 강력한 드레드노트의 충돌에서 항공모함과 잠수함이 지배하는 충돌로 발전했다.
대서양 해전에서는 독일 유보트가 영국 경제를 옥죄려고 시도했고, 소형 전함이나 비스마르크와 같은 빠른 상거래 급습범들은 연합군의 호송대를 파괴하기 위해 대서양으로 진입하려 했다.
지중해에서 이탈리아 함대와 영국 함대는 서로 이집트와 북아프리카의 운명을 해결하려고 시도하면서 대치했다.
일본 제국 해군이 1942년의 빠른 정복을 고수하려 할 때 강력한 항공모함 함대가 충돌했고, 동시에 미국 잠수함들은 상선에 대한 공격을 통해 일본의 산업력을 마비시키려고 노력했다. 태평양 섬들 사이에서 치열한 야간 전투가 벌어지며 강력한 전함이 충돌한 곳이 바로 이곳이다.
해전에서 승리하면 제독들이 이 전쟁의 서사시적인 전투를 다시 치르거나, 당대의 배를 기반으로 함대를 만들어 전역할 수 있게 된다. 70개가 넘는 다양한 종류의 함선이 세부적으로 분류되어 있으며, 18개의 시나리오가 포함된 다양한 전투를 할 수 있다.
수상작인 A Call to Arms 게임 시스템을 기반으로 한 빅토리 at Sea는 초보자와 베테랑 게이머 모두가 시대의 강력한 함대 사이의 서사시적인 투쟁을 재현하는 것을 즐길 수 있는 빠른 흐름의 게임입니다.
빅토리 어 씨에는 게임에 등장하는 모든 종류의 배에서 사용할 수 있는 카운터가 포함되어 있습니다.
확장 기준:
배틀 순서: 바다에서의 승리를 위한 부록
재구현 대상:
빅토리 인 씨: 드레드노트 시대
From the publisher's website:
The Second World War saw naval warfare evolve from the clash of mighty dreadnoughts, which had been the preoccupation of navies for half a century, to a conflict dominated by the aircraft carrier and submarine.
The Battle of the Atlantic saw German U-boats attempt to strangle the economy of the United Kingdom, with fast commerce raiders such as the pocket battleships and the mighty Bismarck attempting to slip into the Atlantic to wreak devastation upon the allied convoys.
In the Mediterranean the Italian and British fleets squared off as each side attempted to settle the fate of Egypt and North Africa, as both sides attempted to strangle the other’s supply routes.
In the east mighty carrier fleets clashed as the Imperial Japanese Navy tried to hold on to the rapid conquests of 1942, whilst all the while American submariners strove to paralyze Japan’s industrial might via attacks on her merchant fleet. It was here that mighty battleships clashed in ferocious night battles amongst the Pacific islands.
Victory at Sea brings these conflicts to life allowing budding admirals to re-fight the epic battles of this conflict, or to create their own fleets based upon the ships of the day and fight entire campaigns. Over seventy different ship classes are detailed, allowing a wide array of different battles to be fought with eighteen scenarios included.
Based upon the award winning A Call to Arms games system, Victory at Sea is a fast flowing game that will allow novices and veteran gamers alike to enjoy recreating the epic struggles between the mighty fleets of the era.
Victory at Sea includes counters to use with every class of ship featured in the game.
Expanded by:
Order of Battle: A Supplement for Victory at Sea
Re-implemented by:
Victory at Sea: Age of Dreadnoughts
The Second World War saw naval warfare evolve from the clash of mighty dreadnoughts, which had been the preoccupation of navies for half a century, to a conflict dominated by the aircraft carrier and submarine.
The Battle of the Atlantic saw German U-boats attempt to strangle the economy of the United Kingdom, with fast commerce raiders such as the pocket battleships and the mighty Bismarck attempting to slip into the Atlantic to wreak devastation upon the allied convoys.
In the Mediterranean the Italian and British fleets squared off as each side attempted to settle the fate of Egypt and North Africa, as both sides attempted to strangle the other’s supply routes.
In the east mighty carrier fleets clashed as the Imperial Japanese Navy tried to hold on to the rapid conquests of 1942, whilst all the while American submariners strove to paralyze Japan’s industrial might via attacks on her merchant fleet. It was here that mighty battleships clashed in ferocious night battles amongst the Pacific islands.
Victory at Sea brings these conflicts to life allowing budding admirals to re-fight the epic battles of this conflict, or to create their own fleets based upon the ships of the day and fight entire campaigns. Over seventy different ship classes are detailed, allowing a wide array of different battles to be fought with eighteen scenarios included.
Based upon the award winning A Call to Arms games system, Victory at Sea is a fast flowing game that will allow novices and veteran gamers alike to enjoy recreating the epic struggles between the mighty fleets of the era.
Victory at Sea includes counters to use with every class of ship featured in the game.
Expanded by:
Order of Battle: A Supplement for Victory at Sea
Re-implemented by:
Victory at Sea: Age of Dreadnoughts
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18