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BGG랭킹
BGG전체 : 19698
WARGAMES : 3638
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.38 / 5
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디자이너
Ty Bomba, Joseph Miranda
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아티스트
Nicolás Eskubi
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인원
게임 소개
《마닐라 45: 태평양의 스탈린그라드》(, M'45)는 1945년 2월 3일부터 3월 4일까지 필리핀의 수도에서 일어난 미국의 해방을 시뮬레이션한 2인칭 전쟁 게임이다. 복잡성을 제어하고 전투의 전체적인 병력-군수 관점을 제시하기 위해, 이 게임은 전술적으로 스케일링된 맵과 기동 단위를 작전적으로 스케일링된 게임 턴 길이와 결합한다. 그 미국인 선수는 경기가 끝나기 전에 도시로부터 일본 수비대 전체를 제거하려고 하면서 일반적으로 공격적이다.
M'45의 각 게임 턴은 3일입니다. 지도에서 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 0.3마일(0.5km)을 나타냅니다. 이 게임의 기동 단위는 중대, 배터리, 대대이며, 약 100명에서 1,000명의 병사와 장비를 대표한다.
역사적으로 일본인들은 마지막 사람까지 싸웠으며(비유가 아니라 문자 그대로) 게임의 승리 조건은 잔인하게 절대적인 사고방식을 나타낸다. 승자를 결정하기 위해, 두 선수는 10번째 게임 턴의 마지막에 지도를 살펴봅니다. 만약 그 시간에 아직 어디든 하나 이상의 일본 유닛이 경기를 하고 있다면, 그 일본 선수가 경기를 이겼다고 선언한다. 당시 지도에 일본 유닛이 남아 있지 않으면 미국 선수가 승리했다고 선언한다. 물론 마지막 경기 턴이 끝나기 전에 일본 유닛이 모두 소탕될 경우 플레이가 중단되고 미국 선수가 우승자로 선언된다. 추첨은 불가능합니다.
전술가들은 22개의 유닛 타입이 있다는 사실을 즐길 것이다: 중포, 중공포, 중박격포, 중로켓포, 해군 보병, 정규 보병, 전투 기술자, 중화기(기관총), 대공, 헌병, 대전차, 야전포, 후방 에셜 보병, 글라이더 보병, 글라이더 보병. 이들은 낙하산 부대, 브리징 엔지니어, 박격포, 기갑 기병, 전차, 자주포, 수륙양용 트랙터, 자가식 대전차 등을 보유하고 있다.
M'45의 각 게임 턴은 3일입니다. 지도에서 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 0.3마일(0.5km)을 나타냅니다. 이 게임의 기동 단위는 중대, 배터리, 대대이며, 약 100명에서 1,000명의 병사와 장비를 대표한다.
역사적으로 일본인들은 마지막 사람까지 싸웠으며(비유가 아니라 문자 그대로) 게임의 승리 조건은 잔인하게 절대적인 사고방식을 나타낸다. 승자를 결정하기 위해, 두 선수는 10번째 게임 턴의 마지막에 지도를 살펴봅니다. 만약 그 시간에 아직 어디든 하나 이상의 일본 유닛이 경기를 하고 있다면, 그 일본 선수가 경기를 이겼다고 선언한다. 당시 지도에 일본 유닛이 남아 있지 않으면 미국 선수가 승리했다고 선언한다. 물론 마지막 경기 턴이 끝나기 전에 일본 유닛이 모두 소탕될 경우 플레이가 중단되고 미국 선수가 우승자로 선언된다. 추첨은 불가능합니다.
전술가들은 22개의 유닛 타입이 있다는 사실을 즐길 것이다: 중포, 중공포, 중박격포, 중로켓포, 해군 보병, 정규 보병, 전투 기술자, 중화기(기관총), 대공, 헌병, 대전차, 야전포, 후방 에셜 보병, 글라이더 보병, 글라이더 보병. 이들은 낙하산 부대, 브리징 엔지니어, 박격포, 기갑 기병, 전차, 자주포, 수륙양용 트랙터, 자가식 대전차 등을 보유하고 있다.
Manila '45: Stalingrad of the Pacific (M'45), is a two-player, low-to-intermediate complexity wargame that simulates the American liberation of the capital of the Philippines in World War II, which took place from 3 February to 4 March 1945. To control complexity and present an overall-force-commander's-view of the battle, the game uses a tactically scaled map and units of maneuver coupled with an operationally scaled game turn length. The American player is generally on the offensive, trying to clear the entire Japanese defending force from the city prior to the end of the game.
Each game turn of M'45 equals three days. Each hexagon on the map represents 0.3 miles (0.5 km) from side to opposite side. The units of maneuver in the game are companies, batteries and battalions, representing anywhere from a about 100 to 1,000 men and their equipment.
Historically the Japanese fought to the last man (literally, not metaphorically), and the game's victory conditions represent that brutally absolute mindset. To determine the winner, both players examine the map at the end of Game Turn 10. If at that time there's one or more Japanese units still in play anywhere, the Japanese player is declared to have won the game. If there are no Japanese units left on the map at that time, the US player is declared to have won the game. Of course, if all Japanese units are wiped out prior to the end of the last game turn, play stops and the US player is declared the victor. No draws are possible.
Tacticians will enjoy the fact there are 22 unit types in the game: heavy artillery, heavy anti-aircraft, heavy mortar, heavy rocket artillery, naval infantry (armed ship crews), regular infantry, combat engineers, heavy weapons (machineguns), anti-aircraft, military police, anti-tank, field artillery, rear echelon ad hoc infantry, glider infantry, paratroopers, bridging engineers, mortars, armored cavalry, tanks, self-propelled artillery, amphibious tractors, and self-propelled anti-tank.
Each game turn of M'45 equals three days. Each hexagon on the map represents 0.3 miles (0.5 km) from side to opposite side. The units of maneuver in the game are companies, batteries and battalions, representing anywhere from a about 100 to 1,000 men and their equipment.
Historically the Japanese fought to the last man (literally, not metaphorically), and the game's victory conditions represent that brutally absolute mindset. To determine the winner, both players examine the map at the end of Game Turn 10. If at that time there's one or more Japanese units still in play anywhere, the Japanese player is declared to have won the game. If there are no Japanese units left on the map at that time, the US player is declared to have won the game. Of course, if all Japanese units are wiped out prior to the end of the last game turn, play stops and the US player is declared the victor. No draws are possible.
Tacticians will enjoy the fact there are 22 unit types in the game: heavy artillery, heavy anti-aircraft, heavy mortar, heavy rocket artillery, naval infantry (armed ship crews), regular infantry, combat engineers, heavy weapons (machineguns), anti-aircraft, military police, anti-tank, field artillery, rear echelon ad hoc infantry, glider infantry, paratroopers, bridging engineers, mortars, armored cavalry, tanks, self-propelled artillery, amphibious tractors, and self-propelled anti-tank.
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