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BGG랭킹
BGG전체 : 12633
WARGAMES : 2102
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.38 / 5
-
디자이너
Ty Bomba, Joseph Miranda
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아티스트
Nicolás Eskubi, Joe Youst
-
인원
게임 소개
드라이브 온 모스크바(DoM)는 1941년 말 소련의 수도를 점령하기 위한 독일의 마지막 시도를 2인용 저중간 복잡도로 표현한 전략 시뮬레이션이다. 독일 선수는 모스크바를 고립시키거나 점령하거나 지도상의 다른 주요 도시들을 모두 점령함으로써 이 경기에서 승리하려고 시도한다. 그 소련 선수는 주로 수세에 몰리지만, 상황은 또한 그가 국지적인 반격을 기소할 것을 요구한다.
1941년 10월 1일부터 12월 7일까지의 기간을 포함한다. 그 무렵에 침략자들은 목표를 달성하지 못한 채 볼트를 쏜 것이 분명해졌다. 경기가 종료되기 전에 패배를 인정할 경우 경기는 종료 시간보다 빨리 종료될 수 있다.
지도에서 각각의 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 7.5 마일 (12 킬로미터)을 나타냅니다. 양측의 기동부대는 주로 일부 여단과 1개의 정예 초정예 연대와 함께 사단으로 구성되어 있다. 전역 내내 독일군이 누리는 일반적인 공중 우위의 효과는 게임의 움직임과 전투 규칙에 내재되어 있다. 각 경기 순번은 일주일을 나타냅니다. 이 게임은 당사의 박스 게임인 드라이브 온 스탈린그라드 2판에서 호평을 받은 시스템을 파생한 것입니다.
게임 규모:
게임 턴: 1주일
16진수: 12km/7.5마일
부대: 여단에서 사단까지
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 맵
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(352 5/8" 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중저가
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
6면 주사위 하나를 공급해야 합니다.
1941년 10월 1일부터 12월 7일까지의 기간을 포함한다. 그 무렵에 침략자들은 목표를 달성하지 못한 채 볼트를 쏜 것이 분명해졌다. 경기가 종료되기 전에 패배를 인정할 경우 경기는 종료 시간보다 빨리 종료될 수 있다.
지도에서 각각의 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 7.5 마일 (12 킬로미터)을 나타냅니다. 양측의 기동부대는 주로 일부 여단과 1개의 정예 초정예 연대와 함께 사단으로 구성되어 있다. 전역 내내 독일군이 누리는 일반적인 공중 우위의 효과는 게임의 움직임과 전투 규칙에 내재되어 있다. 각 경기 순번은 일주일을 나타냅니다. 이 게임은 당사의 박스 게임인 드라이브 온 스탈린그라드 2판에서 호평을 받은 시스템을 파생한 것입니다.
게임 규모:
게임 턴: 1주일
16진수: 12km/7.5마일
부대: 여단에서 사단까지
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 맵
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(352 5/8" 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중저가
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
6면 주사위 하나를 공급해야 합니다.
Drive on Moscow (DoM) is a two-player, low-to-intermediate complexity, strategic-level simulation of the final German attempt to capture the capital city of the Soviet Union late in 1941. The German player is generally on the offensive, attempting to win the game by isolating or capturing Moscow, or by seizing all the other key cities on map. The Soviet player is primarily on the defensive, but the situation also requires that he prosecute local counterattacks.
Play encompasses the period that began with the Germans launching their offensive on 1 October 1941 and ends on 7 December of the same year. By that time it had become clear the invaders had shot their bolt without achieving their objective. Play may end sooner than the historic termination time if either player concedes defeat prior to the official end of a game.
Each hexagon on the map represents 7.5 miles (12 kilometers) from side to opposite side. The units of maneuver for both sides are primarily divisions, along with some brigades and one elite super-elite regiment. The effects of the general air superiority enjoyed by the Germans throughout much of the campaign are built into the game's movement and combat rules. Each game turn represents a week. The game uses a derivation of the well received system from our boxed game Drive on Stalingrad, 2nd edition.
Game Scale:
Game Turn: 1 week
Hex: 7.5 miles / 12 kilometers
Units: Brigades to Divisions
Game Inventory:
Two 22 x 34" full color map
Two dual-side printed countersheet (352 5/8" counters)
One 16-page rulebook
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Low-Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours
Players need to supply One 6-sided die
Play encompasses the period that began with the Germans launching their offensive on 1 October 1941 and ends on 7 December of the same year. By that time it had become clear the invaders had shot their bolt without achieving their objective. Play may end sooner than the historic termination time if either player concedes defeat prior to the official end of a game.
Each hexagon on the map represents 7.5 miles (12 kilometers) from side to opposite side. The units of maneuver for both sides are primarily divisions, along with some brigades and one elite super-elite regiment. The effects of the general air superiority enjoyed by the Germans throughout much of the campaign are built into the game's movement and combat rules. Each game turn represents a week. The game uses a derivation of the well received system from our boxed game Drive on Stalingrad, 2nd edition.
Game Scale:
Game Turn: 1 week
Hex: 7.5 miles / 12 kilometers
Units: Brigades to Divisions
Game Inventory:
Two 22 x 34" full color map
Two dual-side printed countersheet (352 5/8" counters)
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Complexity Level: Low-Medium
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