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BGG랭킹
BGG전체 : 15467
WARGAMES : 2771
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.73 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Strategy & Platics 잡지 #243.
베트남 메콩강 삼각주 전쟁(SILORDS: SL)은 베트남 전쟁 중 메콩강 삼각주에서의 전투를 2인 2조의 중요한 전술적 음조가 있는 저중간 복합 작전 시뮬레이션이다. 미국과 남베트남 등 동맹국을 포함한 자유세계와 베트남과 북베트남군 등 공산당의 두 플레이어가 있다. 공산당의 목표는 메콩 삼각주의 많은 수로를 통해 병력과 보급품에 침투하는 동시에 이 지역 전역의 중요한 자유세계 기지와 마을을 공격하는 것이다. 프리 월드 플레이어는 공산주의 조직과 기지에 대한 공격과 함께 침투하는 것을 막기 위해 노력하고 있다.
각 플레이어는 여러 종류의 리버라인과 그라운드 유닛을 사용할 수 있으며, 프리 월드 플레이어를 위한 에어 유닛도 사용할 수 있다. 공산주의 플레이어는 정보 및 지역 게릴라에서 그 쪽의 이점을 나타내는 특별한 규칙을 사용할 수 있습니다. 이 시스템은 '작동 임펄스' 시스템을 사용합니다. 즉, 플레이어는 자신의 힘 중 하나로 움직이며 싸우고, 그 다음에 그의 상대가 다른 쪽의 힘으로 같은 행동을 한다. 모든 작업에는 명령 포인트의 지출이 필요합니다.
SL은 게임 워든(1968년 공산군의 총공세), 씰오르드(1969-70년 자유세계의 역공세) 등 여러 가지 시나리오가 있다.
각각의 지도 격자 사각형은 지름이 10km(6.21마일)이며, 각각의 완전한 게임 순번은 한 달을 나타낸다. 기동 부대는 대부분 대대 및 대대급 부대이다.
베트남 메콩강 삼각주 전쟁(SILORDS: SL)은 베트남 전쟁 중 메콩강 삼각주에서의 전투를 2인 2조의 중요한 전술적 음조가 있는 저중간 복합 작전 시뮬레이션이다. 미국과 남베트남 등 동맹국을 포함한 자유세계와 베트남과 북베트남군 등 공산당의 두 플레이어가 있다. 공산당의 목표는 메콩 삼각주의 많은 수로를 통해 병력과 보급품에 침투하는 동시에 이 지역 전역의 중요한 자유세계 기지와 마을을 공격하는 것이다. 프리 월드 플레이어는 공산주의 조직과 기지에 대한 공격과 함께 침투하는 것을 막기 위해 노력하고 있다.
각 플레이어는 여러 종류의 리버라인과 그라운드 유닛을 사용할 수 있으며, 프리 월드 플레이어를 위한 에어 유닛도 사용할 수 있다. 공산주의 플레이어는 정보 및 지역 게릴라에서 그 쪽의 이점을 나타내는 특별한 규칙을 사용할 수 있습니다. 이 시스템은 '작동 임펄스' 시스템을 사용합니다. 즉, 플레이어는 자신의 힘 중 하나로 움직이며 싸우고, 그 다음에 그의 상대가 다른 쪽의 힘으로 같은 행동을 한다. 모든 작업에는 명령 포인트의 지출이 필요합니다.
SL은 게임 워든(1968년 공산군의 총공세), 씰오르드(1969-70년 자유세계의 역공세) 등 여러 가지 시나리오가 있다.
각각의 지도 격자 사각형은 지름이 10km(6.21마일)이며, 각각의 완전한 게임 순번은 한 달을 나타낸다. 기동 부대는 대부분 대대 및 대대급 부대이다.
Strategy & Tactics magazine #243.
SEALORDS: The Vietnam War in the Mekong Delta. (SL) is a low-to-intermediate complexity, two-player, operational simulation (with important tactical undertones) of riverine combat the Mekong Delta during the Vietnam War. There are two players: the Free World, including US, South Vietnamese and other allies; and the Communists, including Viet Cong and North Vietnamese Army forces. The objective of the Communist player is to infiltrate men and supplies via the Mekong Delta's many waterways, while also attacking critical Free World bases and towns across the region. The Free World player is attempting to prevent that infiltration while also conducting an offensive against Communist formations and bases.
Each player has available several types of riverine and ground units, as well as air units for the Free World player. The Communist player can make use of special rules representing that side's advantage in intelligence and local guerrillas. The system uses an 'operational impulse' system. That is, a player moves and fights with one of his forces, followed by his opponent doing the same with a force of the other side. Every operation requires the expenditure of command points.
SL has several different scenarios, each covering a critical period of operations: Game Warden (the early years), Tet (the Communist general offensive of 1968), and SEALORDS (the Free World counteroffensive of 1969-70).
Each map grid square equals 6.21 miles (10 km) across, and each full game turn represents a month. Units of maneuver are mostly battalions and battalion equivalents.
SEALORDS: The Vietnam War in the Mekong Delta. (SL) is a low-to-intermediate complexity, two-player, operational simulation (with important tactical undertones) of riverine combat the Mekong Delta during the Vietnam War. There are two players: the Free World, including US, South Vietnamese and other allies; and the Communists, including Viet Cong and North Vietnamese Army forces. The objective of the Communist player is to infiltrate men and supplies via the Mekong Delta's many waterways, while also attacking critical Free World bases and towns across the region. The Free World player is attempting to prevent that infiltration while also conducting an offensive against Communist formations and bases.
Each player has available several types of riverine and ground units, as well as air units for the Free World player. The Communist player can make use of special rules representing that side's advantage in intelligence and local guerrillas. The system uses an 'operational impulse' system. That is, a player moves and fights with one of his forces, followed by his opponent doing the same with a force of the other side. Every operation requires the expenditure of command points.
SL has several different scenarios, each covering a critical period of operations: Game Warden (the early years), Tet (the Communist general offensive of 1968), and SEALORDS (the Free World counteroffensive of 1969-70).
Each map grid square equals 6.21 miles (10 km) across, and each full game turn represents a month. Units of maneuver are mostly battalions and battalion equivalents.
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