Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 13201

  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    60-135 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    4.46 / 5

게임 소개

스트레스 보틱스(Stress Botics)는 스트레스를 쉽게 받을 수 있는 네 개의 로봇(Beta Bots)이 큐브보틱스 코퍼레이션(Cubebotics COR®)에 의해 자원을 채굴하기 위해 외계 행성으로 보내지는 공상 과학 모험이다. 일단 그 자원들이 추출되면, 베타봇의 임무는 그것을 회사의 선박에 전달하는 것이다.

식은 죽 먹기일 거예요. 우선, 외계 행성은 불안정하기 때문에 베타봇은 끊임없이 변화하는 환경에 적응해야 할 것이다. 여기에 각 법인 선박은 각기 다른 자원을 필요로 하고, 각각의 탑재물 전달은 일치하는 선박의 궤도와의 완벽한 타이밍과 정렬이 필요하다. 그리고 마지막으로, 경쟁사인 원통로이드 INC®는 자원을 빼앗고 여러분의 봇을 방해하기 위해 자체 봇을 보냈습니다.

하지만 조바심을 내지 마라! 베타봇은 성질이 급한 AI를 지원하는 지원 로봇인 알파봇’s 도움에 의존할 수 있다. 알파봇은 새로운 광산 공간을 잠금 해제하고, 베타봇에 더 많은 액션을 부여하며, 일반적으로 보다 편리하게 작업을 수행할 수 있습니다.하지만 저 성가신 원통형 로봇들은 보호자에게 피해를 줄 기회를 놓치지 않을 테니 잘 지켜봐!

---

기계적 개요:

경기는 라운드로 구성되어 있습니다. 각 라운드에서 이벤트가 진행되며(베타봇에 문제가 발생할 수 있음!), 플레이어는 지구의 자원이 가득한 챔버, 적, 알파봇 또는 서로 상호작용하도록 동작을 프로그래밍합니다. 행동들은 비밀리에 선택되고 플레이어들은 어떤 것이 드러나기 전에 그들에게 헌신한다. 각 봇의 스트레스 수준은 턴 순서와 가능한 리소스 전달을 결정합니다. 그런 다음 플레이어들은 돌아가면서 그들의 프로그램된 행동을 드러내고 실행한다.

각 플레이어는 제한된 크기의 여러 컨테이너를 사용하여 자원을 저장하는 그들만의 로봇 설계도를 가지고 있다. 그 자원들은 지나가는 배들로 전달될 수도 있고, 로봇의 능력을 향상시키기 위해 변형되거나 사용될 수도 있습니다.

그 모험 동안, 자율적인 알파봇은 그것이 표면에 도달할 때까지 그 행성의 방을 통해 전진할 것이다. 플레이어는 알파봇이 적의 공격과 행성의 역경에 취약하기 때문에 이점을 얻거나 해를 입지 않도록 하기 위해 알파봇과 상호 작용할 수 있다.

각 라운드가 끝날 때마다 적 로봇(Cylindroids)의 활성화가 포함된 정비 단계가 있습니다. 이동하거나 공격하거나 자원실을 점령할 수 있다. 또한 플레이어는 알파봇까지의 거리에 따라 혜택이나 벌점(스트레스)을 받게 됩니다.

알파봇이 마지막 챔버에 도달하면 게임이 종료됩니다. 선수들은 다양한 방법으로 얻을 수 있는 승리 포인트를 집계한다. 성공적인 자원 전달, 로봇의 업그레이드, 기타 목표 달성 등을 통해. 그러면 각 플레이어의 승리 포인트는 게임 플레이 중 발생한 스트레스 양만큼 줄어들게 되고 남은 포인트가 가장 많은 플레이어가 게임을 승리하게 된다.
Stress Botics is a sci-fi adventure in which four easily-stressable robots (known as Beta Bots) are sent to an exoplanet by their corporation Cubebotics CORP®, in order to mine its resources. Once those resources are extracted, the Beta Bots' task is to deliver them to the corporation's ships.

It won't be a piece of cake. To start with, the exoplanet is unstable, so the Beta Bots will have to adapt to a constantly changing environment. On top of that, each corporation ship requires different resources, and each payload delivery requires perfect timing & alignment with the orbiting trajectory of the matching ship. And last, but not least, the rival corporation Cylindroids INC® has sent its own bots to snatch resources and interfere with your bots.

But do not fret! Beta Bots can count on Alpha Bot’s help, a support robot with a (very) short-tempered AI. Alpha Bot will unlock new places to mine, give the Beta Bots more actions and generally make their life easier...but keep an eye on those pesky Cylindroid bots, since they won't pass up the opportunity to damage your guardian!

---

Mechanical overview:

The game is organized in rounds. In each round, an event takes place (which might involve trouble for the Beta Bots!) and the players will program actions to interact with the planet's resource-laden chambers, with enemies, with Alpha Bot, or with each other. Actions are chosen in secret and players commit to them before any are revealed. The stress level of each bot determines the turn order as well as its possible resource deliveries. Then players take turns to reveal their programmed actions, and execute them.

Each player has their own robot's blueprint, where they store resources using multiple containers of limited size. Those resources can be delivered to the passing ships, or they can be transformed or spent to enhance the robot's capabilities.

During the adventure, the autonomous Alpha Bot will advance through the planet's chambers until it reaches the surface. Players can interact with Alpha Bot to obtain advantages or to steer it out of harm's way, since it is vulnerable to enemy attacks and the planet's adversities.

At the end of each round, there's a maintenance step that includes the activation of enemy robots (Cylindroids). They can move, attack, or occupy resource chambers. Additionally, players will receive benefits or penalties (stress) according to their distance to Alpha Bot.

The game ends when Alpha Bot reaches the last chamber. The players tally the victory points, which can be earned in different ways: Through successful resource deliveries, by upgrades on their robot, by fulfilling other objectives, etc. Then, each player's victory points is reduced by the amount of stress they incurred during gameplay, and the player with most remaining points wins the game.

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 458

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 430

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 369

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 331

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 599

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 602

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 698

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 913

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1004

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 579

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 491

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 355

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 733

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 435

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News