-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
H.P. 러브크래프트가 1920’의 공포 교전 게임 미토스에 오신 것을 환영합니다.
다른 도시들과 마찬가지로 미국의 프로비던스에서도 인류의 모든 마지막 남자, 여자, 아이가 생존하기 위한 첫 전투가 될 수 있는 무대가 마련돼 있다. 전쟁이 다가오고 있습니다. 비록 끝난 전쟁이 아니라 몇 년 전입니다. 고대 생명체는 깊은 곳에서 휘젓고, 너무 강력해서 눈을 뜨면 인류를 눈 깜짝할 사이에 쓸어버릴 거야.
바다의 여왕께 임무가 주어졌고 최선을 다해서 보내졌습니다 그들은 육지에 도착했고 이제 바다 위에서 이 세계를 정찰할 때 섞이려고 하는 여러분 사이에 걸었습니다
야생에서 태어난 다른 생물들은 그 지역에 끌려왔고, 숲과 숲은 그들의 영역이고 그들은 그들을 치열하게 보호한다. 그들은 희생의 마법으로 그들의 수를 강화하고 잠든 숲의 오래된 것들을 깨운다.
오랜 세월의 수호자들은 우연히 혹은 운명에 의해 마을로 보내졌고, 겨울잠에서 깨어나기 시작하면서 그들의 치가 커졌습니다.
컬트론자들은 소환을 위한 권력의 요충지를 찾는다. 인간의 형태를 넘어 그들이 신이 되는 것을 보게 될 깨달음의 길을 찾는 비결에 가까워지면서 수십 년의 오랜 노력이 마침내 배당을 하게 된다.
마지막으로 인류의 수호자들이여 오랫동안 잊혔지만 여전히 경계를 늦추지 않고 있습니다 예언자들이 말하였습니다. 어둡고 강력한 어떤 것의 징후는 명백합니다. 그들은 수수방관하지 않고 다가오는 어둠에 맞서 숨이 끊어질 때까지 싸울 것입니다.
이 교전 게임은 두 명 이상의 플레이어가 테이블 상단으로 이동하여 핵심 게임 유형 중 하나 또는 미토스의 스토리 솔로/캠페인 게임 중 하나를 플레이하는 게임입니다.
각 파벌은 각자의 통계, 미토스 능력, 특성뿐만 아니라 본성의 제2의 면모를 지니고 있어 독특하다. 일부는 광기가 일어나면서 이것을 드러낼 것이고, 다른 일부는 특정한 효과와 상호작용에 의해 촉발될 것이다. 각 턴 플레이어들은 각 캐릭터의 모든 액션 포인트를 번갈아 가면서 활성화시킵니다. ‘라이브 전투’는 원거리 또는 불가사의한 공격으로 적을 공격하더라도 모든 전투가 뜻대로 되지 않음을 알 수 있습니다. 원거리 또는 불가사의한 공격으로 적을 공격하면 그들이 도망치는 것을 볼 수 있습니다.
미신사용의 균형을 맞추는 것이 관건이 될 것입니다. 소비된 각 포인트는 제정신을 잃고 한번 미쳐버리면 다시 돌아오지 않지만 항상 나쁜 것은 아닙니다.
그래, 네 파벌들과 싸울 준비가 됐나? 목표를 다른 무엇보다 우선시하고 네 정신착란 문턱을 넘어서서 네 눈에 보이는 모든 것이 빨갛고 정신착란으로 바뀔 때까지?
그래, 그럼 미토스에 온 걸 환영해!
—출판사의 설명
다른 도시들과 마찬가지로 미국의 프로비던스에서도 인류의 모든 마지막 남자, 여자, 아이가 생존하기 위한 첫 전투가 될 수 있는 무대가 마련돼 있다. 전쟁이 다가오고 있습니다. 비록 끝난 전쟁이 아니라 몇 년 전입니다. 고대 생명체는 깊은 곳에서 휘젓고, 너무 강력해서 눈을 뜨면 인류를 눈 깜짝할 사이에 쓸어버릴 거야.
바다의 여왕께 임무가 주어졌고 최선을 다해서 보내졌습니다 그들은 육지에 도착했고 이제 바다 위에서 이 세계를 정찰할 때 섞이려고 하는 여러분 사이에 걸었습니다
야생에서 태어난 다른 생물들은 그 지역에 끌려왔고, 숲과 숲은 그들의 영역이고 그들은 그들을 치열하게 보호한다. 그들은 희생의 마법으로 그들의 수를 강화하고 잠든 숲의 오래된 것들을 깨운다.
오랜 세월의 수호자들은 우연히 혹은 운명에 의해 마을로 보내졌고, 겨울잠에서 깨어나기 시작하면서 그들의 치가 커졌습니다.
컬트론자들은 소환을 위한 권력의 요충지를 찾는다. 인간의 형태를 넘어 그들이 신이 되는 것을 보게 될 깨달음의 길을 찾는 비결에 가까워지면서 수십 년의 오랜 노력이 마침내 배당을 하게 된다.
마지막으로 인류의 수호자들이여 오랫동안 잊혔지만 여전히 경계를 늦추지 않고 있습니다 예언자들이 말하였습니다. 어둡고 강력한 어떤 것의 징후는 명백합니다. 그들은 수수방관하지 않고 다가오는 어둠에 맞서 숨이 끊어질 때까지 싸울 것입니다.
이 교전 게임은 두 명 이상의 플레이어가 테이블 상단으로 이동하여 핵심 게임 유형 중 하나 또는 미토스의 스토리 솔로/캠페인 게임 중 하나를 플레이하는 게임입니다.
각 파벌은 각자의 통계, 미토스 능력, 특성뿐만 아니라 본성의 제2의 면모를 지니고 있어 독특하다. 일부는 광기가 일어나면서 이것을 드러낼 것이고, 다른 일부는 특정한 효과와 상호작용에 의해 촉발될 것이다. 각 턴 플레이어들은 각 캐릭터의 모든 액션 포인트를 번갈아 가면서 활성화시킵니다. ‘라이브 전투’는 원거리 또는 불가사의한 공격으로 적을 공격하더라도 모든 전투가 뜻대로 되지 않음을 알 수 있습니다. 원거리 또는 불가사의한 공격으로 적을 공격하면 그들이 도망치는 것을 볼 수 있습니다.
미신사용의 균형을 맞추는 것이 관건이 될 것입니다. 소비된 각 포인트는 제정신을 잃고 한번 미쳐버리면 다시 돌아오지 않지만 항상 나쁜 것은 아닙니다.
그래, 네 파벌들과 싸울 준비가 됐나? 목표를 다른 무엇보다 우선시하고 네 정신착란 문턱을 넘어서서 네 눈에 보이는 모든 것이 빨갛고 정신착란으로 바뀔 때까지?
그래, 그럼 미토스에 온 걸 환영해!
—출판사의 설명
Welcome to Mythos, a H.P. Lovecraft inspired 1920’s horror skirmish game.
In Providence U.S.A a City like many other, the stage is set for what could be the first battle for the very survival of every last man, woman and child of Humanity. A war is coming, though not like the one that ended but a few years ago. An ancient being stirs in the deep, something so powerful that if it were to awaken, it would wipe out Humanity in the blink of an eye.
The Sea Queen has been given the task and sent forth her best, they have made their way to land and now walk amongst you attempting to blend in as they scout this world above the water.
Other creatures born in the wild have been drawn to the area, the woods and forests are their realm and they are fiercely protective of them. They strengthen their numbers with sacrificial magic and awaken the old things of the forest best left sleeping.
Guardians from a long past age have been shipped by chance or fate to the town, their chittering growing in volume as they begin to awaken from their hibernation.
Cultists find key points of power for summoning. Their decades long work finally paying dividends as they close on the secret to moving beyond human form and finding the path of enlightenment that will see them become gods.
And finally, the defenders of Humanity, long since forgotten but still ever vigilant. The prophets have spoken, the signs of something dark and powerful are plain to see and they will not stand idly by but will fight to their dying breath against the coming darkness.
This skirmish game will see two or more players take to the table top to play one of the core game types, or one of the story solo/campaign games of Mythos.
Each faction member is unique, coming not only with their own stats, Mythos abilities and traits but also a second side to their nature. Some will reveal this as insanity takes hold, others will be triggered by certain effects and interactions. Each turn players will alternate their activation's using up all the action points of each character. ‘Live combat’ will see that not every fight goes your way even if you started it, blasting your foes with ranged or arcane attacks may see them dodge away, taking that valuable item with them as they do.
Balancing your Mythos use will be key, as each point spent also takes away a point of sanity and once you go insane there’s no coming back but it’s not always a bad thing.
So, are you up for the challenge, to take the fight to your faction’s enemies, to put the objective before all else and push past your sanity threshold until all you see is red and insanity takes you?
Yes, then welcome to Mythos!
—description from the publisher
In Providence U.S.A a City like many other, the stage is set for what could be the first battle for the very survival of every last man, woman and child of Humanity. A war is coming, though not like the one that ended but a few years ago. An ancient being stirs in the deep, something so powerful that if it were to awaken, it would wipe out Humanity in the blink of an eye.
The Sea Queen has been given the task and sent forth her best, they have made their way to land and now walk amongst you attempting to blend in as they scout this world above the water.
Other creatures born in the wild have been drawn to the area, the woods and forests are their realm and they are fiercely protective of them. They strengthen their numbers with sacrificial magic and awaken the old things of the forest best left sleeping.
Guardians from a long past age have been shipped by chance or fate to the town, their chittering growing in volume as they begin to awaken from their hibernation.
Cultists find key points of power for summoning. Their decades long work finally paying dividends as they close on the secret to moving beyond human form and finding the path of enlightenment that will see them become gods.
And finally, the defenders of Humanity, long since forgotten but still ever vigilant. The prophets have spoken, the signs of something dark and powerful are plain to see and they will not stand idly by but will fight to their dying breath against the coming darkness.
This skirmish game will see two or more players take to the table top to play one of the core game types, or one of the story solo/campaign games of Mythos.
Each faction member is unique, coming not only with their own stats, Mythos abilities and traits but also a second side to their nature. Some will reveal this as insanity takes hold, others will be triggered by certain effects and interactions. Each turn players will alternate their activation's using up all the action points of each character. ‘Live combat’ will see that not every fight goes your way even if you started it, blasting your foes with ranged or arcane attacks may see them dodge away, taking that valuable item with them as they do.
Balancing your Mythos use will be key, as each point spent also takes away a point of sanity and once you go insane there’s no coming back but it’s not always a bad thing.
So, are you up for the challenge, to take the fight to your faction’s enemies, to put the objective before all else and push past your sanity threshold until all you see is red and insanity takes you?
Yes, then welcome to Mythos!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18