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BGG랭킹
BGG전체 : 3927
STRATEGY : 1607
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Ta-Te Wu
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아티스트
Lauren Brown, Alex Eckman-Lawn, Brigette Indelicato, Kwanchai Moriya, Alison Parks, Heather Vaughan, Ta-Te Wu
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인원
게임 소개
프로메나드로 처음 출시된 아트데코는 2~4명의 페인팅 컬렉터가 플레이를 통해 귀중한 골드·페인팅 카드 데크를 만들어가는 라이트 전략 게임이다. 이 카드 — 금과 그림 &mdash는 게임에서 화폐로 간주되며, 더 많은 그림을 구입하고, 더 많은 금을 획득하고, 박물관의 전시 공간을 지불할 수 있습니다. 당신의 장기적인 목표는 특정 스타일의 예술 작품의 시장 가치를 조작하는 동시에 박물관에 그림을 배치함으로써 포인트를 얻는 것이다.
이 게임에는 아르누보, 팝아트, 르네상스, 초현실주의, 인상주의 등 5가지 스타일의 그림들이 포함되어 있으며, 여러분은 5장의 랜덤 페인팅 카드를 가지고 시작합니다. 각각의 예술 스타일은 한 그림에 1골드의 가치로 시작합니다. 당신은 또한 당신의 덱에 5장의 시작 골드 카드를 가지고 있는데, 그 카드는 1골드 또는 2골드 가치이며, 어떤 카드에는 특별한 기능이 있다.
게임을 시작하려면, 당신의 데크를 섞고, 5장의 카드를 손에 쥐세요. 4개의 갤러리를 각각 2-3개의 랜덤 그림으로 채운 다음 5개의 골드 카드와 함께 은행에 랜덤 3개의 골드 카드(각각 특별한 파워가 있는 카드)를 놓습니다. 갤러리의 그림은 1-8금인데 반해 골드 카드는 5-8금이다. 차례대로 이 세 가지 선택 사항에서 두 가지 작업을 수행하고, 원하는 경우 작업을 반복합니다.
• 흥정: 카드 한 장을 버리고 카드 두 장을 뽑으세요.
• 획득: 그림이나 금색 카드의 취득 비용은 카드를 손에서 버려서 지불하고 카드를 폐기 더미에 넣습니다. 갤러리/은행에 나열된 가치만큼 그림의 예술 스타일 또는 금색에 대한 "시장 등급"을 높입니다. 아트 스타일에 대한 시장 평점이 높아짐에 따라, 그 스타일에 대한 각각의 그림은 더 많은 금화 가치를 지니게 되고, 효과적으로 구매력을 증가시킨다.
• 그림: 전시 비용을 지불하고, 그 갤러리의 초대 표식 중 하나와 일치하는 그림을 그 갤러리에 배치하세요. (예를 들어, 갤러리는 2개의 인상주의 그림, 1개의 르네상스 그림, 그리고 1개의 모든 종류의 그림을 원할 수 있습니다.) 당신의 소유권 토큰 중 하나로 그림을 표시한 다음, 관련 초대 마커를 사용 가능한 가장 높은 승리 포인트(VP) 공간에 놓고 즉시 그 점수를 매기세요. 그 그림은 이제 당신의 갑판에서 치워졌습니다.
골드 카드에 표시된 숫자 값 대신 특수 기능을 사용할 경우 게임에서 해당 카드를 제거합니다.
차례가 끝나면, 여러분의 손에서 원하는 숫자의 카드를 버리고, 여러분의 손을 5장의 카드로 다시 채우세요. 갤러리에 그림이 없는 경우 모든 갤러리를 2~3개의 그림으로 다시 채운 다음 비어 있는 갤러리의 비용 토큰을 다음으로 높은 금액으로 교체합니다. 미술관에 그림이 12점 이상 있을 때는 그림판이 비어있거나 미술품이나 금화가 시장 평점 70점에 도달해 라운드를 마친 뒤 최종 채점을 진행한다.
금의 가치는 시장 등급에 따라 달라지는데, 금의 가치 비율은 6:1에서 1:1에 이른다. 당신의 데크에 있는 각각의 그림은 그 예술 스타일의 시장 등급에 따라 1-7 VP의 가치가 있습니다. 박물관 내 전시 공간마다 플레이 시작 시 드러났던 랜덤 보너스도 있으며, 이러한 보너스를 통해 가산점을 획득할 수 있다. 결국 가장 많은 VP를 보유한 플레이어가 승리합니다.
이 게임에는 아르누보, 팝아트, 르네상스, 초현실주의, 인상주의 등 5가지 스타일의 그림들이 포함되어 있으며, 여러분은 5장의 랜덤 페인팅 카드를 가지고 시작합니다. 각각의 예술 스타일은 한 그림에 1골드의 가치로 시작합니다. 당신은 또한 당신의 덱에 5장의 시작 골드 카드를 가지고 있는데, 그 카드는 1골드 또는 2골드 가치이며, 어떤 카드에는 특별한 기능이 있다.
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• 흥정: 카드 한 장을 버리고 카드 두 장을 뽑으세요.
• 획득: 그림이나 금색 카드의 취득 비용은 카드를 손에서 버려서 지불하고 카드를 폐기 더미에 넣습니다. 갤러리/은행에 나열된 가치만큼 그림의 예술 스타일 또는 금색에 대한 "시장 등급"을 높입니다. 아트 스타일에 대한 시장 평점이 높아짐에 따라, 그 스타일에 대한 각각의 그림은 더 많은 금화 가치를 지니게 되고, 효과적으로 구매력을 증가시킨다.
• 그림: 전시 비용을 지불하고, 그 갤러리의 초대 표식 중 하나와 일치하는 그림을 그 갤러리에 배치하세요. (예를 들어, 갤러리는 2개의 인상주의 그림, 1개의 르네상스 그림, 그리고 1개의 모든 종류의 그림을 원할 수 있습니다.) 당신의 소유권 토큰 중 하나로 그림을 표시한 다음, 관련 초대 마커를 사용 가능한 가장 높은 승리 포인트(VP) 공간에 놓고 즉시 그 점수를 매기세요. 그 그림은 이제 당신의 갑판에서 치워졌습니다.
골드 카드에 표시된 숫자 값 대신 특수 기능을 사용할 경우 게임에서 해당 카드를 제거합니다.
차례가 끝나면, 여러분의 손에서 원하는 숫자의 카드를 버리고, 여러분의 손을 5장의 카드로 다시 채우세요. 갤러리에 그림이 없는 경우 모든 갤러리를 2~3개의 그림으로 다시 채운 다음 비어 있는 갤러리의 비용 토큰을 다음으로 높은 금액으로 교체합니다. 미술관에 그림이 12점 이상 있을 때는 그림판이 비어있거나 미술품이나 금화가 시장 평점 70점에 도달해 라운드를 마친 뒤 최종 채점을 진행한다.
금의 가치는 시장 등급에 따라 달라지는데, 금의 가치 비율은 6:1에서 1:1에 이른다. 당신의 데크에 있는 각각의 그림은 그 예술 스타일의 시장 등급에 따라 1-7 VP의 가치가 있습니다. 박물관 내 전시 공간마다 플레이 시작 시 드러났던 랜덤 보너스도 있으며, 이러한 보너스를 통해 가산점을 획득할 수 있다. 결국 가장 많은 VP를 보유한 플레이어가 승리합니다.
Art Decko, first released as Promenade, is a light strategy game for 2 to 4 painting collectors in which you try to create a valuable deck of gold and painting cards over the course of play. These cards — gold and paintings — both count as currencies in the game, and you can use them to purchase more paintings, acquire more gold, and pay for exhibition space in a museum. Your long-term goal is to manipulate the market value of certain styles of artwork, while also earning points by placing paintings in the museum.
The game includes paintings from five styles of art — Art Nouveau, Pop Art, Renaissance, Surrealism, and Impressionism — and you start with five random painting cards in your deck. Each art style starts with a value of 1 gold for a painting. You also have five starting gold cards in your deck, with the cards being worth 1 or 2 gold, with some cards having a special ability on them.
To start the game, shuffle your deck, then take five cards in hand. Fill the four galleries with 2-3 random paintings each, then place two random 3-gold cards (each with a special power) in the bank, along with the deck of 5-gold cards. Paintings in galleries cost 1-8 gold, while gold cards cost 5 or 8 gold. On a turn, take two actions from these three choices, repeating an action, if desired:
• Haggle: Discard a card from your hand to draw two cards from your deck.
• Acquire: Pay the acquisition cost of a painting or gold card by discarding cards from your hand, then place that card in your discard pile. Increase the "market rating" of the painting's art style or gold by the value listed in the gallery/bank. As the market rating of an art style increases, each painting in that style is worth more gold, effectively increasing its buying power; that art style is also worth more points at game's end.
• Exhibit: Pay the exhibition cost for a gallery, then place a painting into that gallery that matches one of that gallery's invitation markers. (A gallery might want, for example, 2 Impressionistic paintings, 1 Renaissance painting, and 1 painting of any type.) Mark that painting with one of your ownership tokens, then place the related invitation marker on the highest available victory point (VP) space, scoring those points for yourself immediately. That painting is now removed from your deck.
If you use the special ability on a gold card instead of its listed numerical value, remove that card from the game.
At the end of your turn, discard any number of cards from your hand, then refill your hand to five cards. If a gallery has no paintings in it, refill all of the galleries with 2-3 paintings, then replace each empty gallery's cost token with the next highest one available. When at least twelve paintings are in the museum, the painting deck is empty, or an art style or gold reaches a market rating of 70, finish the round, then proceed to final scoring.
The value of gold depends on its market rating, with its value ratio ranging from 6:1 to 1:1. Each painting in your deck is worth 1-7 VPs depending on the market rating of its art style. Each exhibition space in the museum also has a random bonus that was revealed at the start of play, and you can earn additional points through these bonuses. In the end, the player with most VPs wins.
The game includes paintings from five styles of art — Art Nouveau, Pop Art, Renaissance, Surrealism, and Impressionism — and you start with five random painting cards in your deck. Each art style starts with a value of 1 gold for a painting. You also have five starting gold cards in your deck, with the cards being worth 1 or 2 gold, with some cards having a special ability on them.
To start the game, shuffle your deck, then take five cards in hand. Fill the four galleries with 2-3 random paintings each, then place two random 3-gold cards (each with a special power) in the bank, along with the deck of 5-gold cards. Paintings in galleries cost 1-8 gold, while gold cards cost 5 or 8 gold. On a turn, take two actions from these three choices, repeating an action, if desired:
• Haggle: Discard a card from your hand to draw two cards from your deck.
• Acquire: Pay the acquisition cost of a painting or gold card by discarding cards from your hand, then place that card in your discard pile. Increase the "market rating" of the painting's art style or gold by the value listed in the gallery/bank. As the market rating of an art style increases, each painting in that style is worth more gold, effectively increasing its buying power; that art style is also worth more points at game's end.
• Exhibit: Pay the exhibition cost for a gallery, then place a painting into that gallery that matches one of that gallery's invitation markers. (A gallery might want, for example, 2 Impressionistic paintings, 1 Renaissance painting, and 1 painting of any type.) Mark that painting with one of your ownership tokens, then place the related invitation marker on the highest available victory point (VP) space, scoring those points for yourself immediately. That painting is now removed from your deck.
If you use the special ability on a gold card instead of its listed numerical value, remove that card from the game.
At the end of your turn, discard any number of cards from your hand, then refill your hand to five cards. If a gallery has no paintings in it, refill all of the galleries with 2-3 paintings, then replace each empty gallery's cost token with the next highest one available. When at least twelve paintings are in the museum, the painting deck is empty, or an art style or gold reaches a market rating of 70, finish the round, then proceed to final scoring.
The value of gold depends on its market rating, with its value ratio ranging from 6:1 to 1:1. Each painting in your deck is worth 1-7 VPs depending on the market rating of its art style. Each exhibition space in the museum also has a random bonus that was revealed at the start of play, and you can earn additional points through these bonuses. In the end, the player with most VPs wins.
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