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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Néstor Romeral Andrés
-
아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
나자는 코브라로 알려진 독사 속으로 고대 이집트에서는 주권, 왕족, 심지어 신성까지도 가리켰습니다. 신들 자체가 나자와 함께 왕관을 쓴 것으로 묘사된다.
풍뎅이는 태양을 굴려 매일 떠오르게 하여 재생과 번영을 보장한다. 왕족으로서, 진정한 신으로서, 여러분은 풍뎅이에 대한 권리를 주장하기 위해 나자를 보내고, 여러분의 혈통에 새로운 생명을 보장합니다.
나자 게임에서, 플레이어들은 가능한 한 많은 풍선을 둘러싸려고 교대로 보드에 코브라를 놓는다. 하지만 모닥불은 피우지 마세요. 그들이 당신의 나자를 해치고 당신의 통치를 약화시키지 않도록요!
장비
Naja를 연주하기 위해 필요한 것은 다음과 같습니다.
각 세포에 흉터가 있는 9x9 보드
화이트 나하 20개(화이트 나하)
블랙 나하 20개(블랙 나하)
모닥불 7개
검은 바구니 40개
흰 바구니 40개
3–4명의 플레이어를 위한 확장도 가능합니다.
회색 나하 15마리
퍼플 나하 15개
회색 바구니 30개
보라색 바구니 30개
세우다
보드를 플레이 표면 가운데에 놓습니다. 각 선수는 자신의 색깔의 나하와 카운터를 모두 가져간다.
중간 공간(대칭 플레이를 피하기 위해)과 경계 공간(위험이 거의 없는 곳)을 제외하고 보드의 서로 다른 공간에 5개 또는 7개의 모닥불을 무작위로 놓는다.
게임 방법
화이트스타트. 선수들은 시계 방향으로 돌아가면서 합법적으로 나자를 배치하고, 그 이후에 게임이 종료된다.
나하스는 4개의 마디가 있습니다. 각 나자는 다음과 같이 배치해야 한다.
4개의 세그먼트는 모두 보드의 4개의 세그먼트에 놓여 있습니다.
그것들은 겹치지 않는다.
게임 끝
더 이상 자리 매김이 불가능할 때 게임이 종료됩니다.
플레이어들은 다음과 같은 영역을 요구한다. 밀폐된 지역을 둘러싸고 있는 나자 부분이 더 많은 플레이어는 나자 색 바구니를 지역 내 각 공간에 배치해야 한다(모닥불이 있는 곳은 제외). 두 명 이상의 플레이어가 한 지역을 차지하게 되면, 그 지역은 소유자가 없는 채로 남게 된다. 보드의 가장자리는 벽이 아니기 때문에 가장자리 주변의 어떤 부분은 주인이 없는 채로 남아 있을 수 있습니다.
각각의 스카라브는 +1점이라고 주장하지만, 각각의 모닥불은 3점 이하라고 주장합니다. 무승부도 가능하고 괜찮습니다: 그냥 다시 경기하세요!
—출판사의 설명
풍뎅이는 태양을 굴려 매일 떠오르게 하여 재생과 번영을 보장한다. 왕족으로서, 진정한 신으로서, 여러분은 풍뎅이에 대한 권리를 주장하기 위해 나자를 보내고, 여러분의 혈통에 새로운 생명을 보장합니다.
나자 게임에서, 플레이어들은 가능한 한 많은 풍선을 둘러싸려고 교대로 보드에 코브라를 놓는다. 하지만 모닥불은 피우지 마세요. 그들이 당신의 나자를 해치고 당신의 통치를 약화시키지 않도록요!
장비
Naja를 연주하기 위해 필요한 것은 다음과 같습니다.
각 세포에 흉터가 있는 9x9 보드
화이트 나하 20개(화이트 나하)
블랙 나하 20개(블랙 나하)
모닥불 7개
검은 바구니 40개
흰 바구니 40개
3–4명의 플레이어를 위한 확장도 가능합니다.
회색 나하 15마리
퍼플 나하 15개
회색 바구니 30개
보라색 바구니 30개
세우다
보드를 플레이 표면 가운데에 놓습니다. 각 선수는 자신의 색깔의 나하와 카운터를 모두 가져간다.
중간 공간(대칭 플레이를 피하기 위해)과 경계 공간(위험이 거의 없는 곳)을 제외하고 보드의 서로 다른 공간에 5개 또는 7개의 모닥불을 무작위로 놓는다.
게임 방법
화이트스타트. 선수들은 시계 방향으로 돌아가면서 합법적으로 나자를 배치하고, 그 이후에 게임이 종료된다.
나하스는 4개의 마디가 있습니다. 각 나자는 다음과 같이 배치해야 한다.
4개의 세그먼트는 모두 보드의 4개의 세그먼트에 놓여 있습니다.
그것들은 겹치지 않는다.
게임 끝
더 이상 자리 매김이 불가능할 때 게임이 종료됩니다.
플레이어들은 다음과 같은 영역을 요구한다. 밀폐된 지역을 둘러싸고 있는 나자 부분이 더 많은 플레이어는 나자 색 바구니를 지역 내 각 공간에 배치해야 한다(모닥불이 있는 곳은 제외). 두 명 이상의 플레이어가 한 지역을 차지하게 되면, 그 지역은 소유자가 없는 채로 남게 된다. 보드의 가장자리는 벽이 아니기 때문에 가장자리 주변의 어떤 부분은 주인이 없는 채로 남아 있을 수 있습니다.
각각의 스카라브는 +1점이라고 주장하지만, 각각의 모닥불은 3점 이하라고 주장합니다. 무승부도 가능하고 괜찮습니다: 그냥 다시 경기하세요!
—출판사의 설명
Naja is a genus of venomous snakes known as cobras, and in ancient Egypt they indicated sovereignty, royalty, and even divinity. The gods themselves are depicted crowned with a naja.
The scarab rolls the sun around to rise each day, and thus ensures renewal and prosperity. As royalty, veritable deities, you send your najas to lay claim to scarabs, ensuring new life for your lineage.
In the game Naja, players take turns placing cobras on the board trying to surround as many scarabs as possible. But try not to claim bonfires, lest they harm your najas and weaken your reign!
EQUIPMENT
This is what you need to play Naja:
9x9 board with a scarab on each cell
20 white najas (snakes)
20 black najas (snakes)
7 bonfires
40 black baskets
40 white baskets
You can also get the expansion for 3–4 players:
15 gray najas
15 purple najas
30 gray baskets
30 purple baskets
SETUP
Place the board in the middle of the playing surface. Each player takes all najas and counters of her colour.
Randomly place 5 or 7 bonfires (not 6) on different spaces of the board, except for the middle space (to avoid symmetric play) and the border spaces (where they pose almost no risk).
HOW TO PLAY
White starts. Players take turns in clockwise order legally placing a naja of their colour until no legal placement remains, at which point the game ends.
Najas have 4 segments. Each naja must be placed so that:
All four segments lie on 4 segments of the board.
They don’t overlap.
GAME END
The game ends when no more placements are possible.
Players then claim areas as follows: The player with more naja segments surrounding an enclosed area must claim it by placing a basket of her colour on each space in the area (except for areas with bonfires on them). If two (or more) players tie in claiming an area, it remains unclaimed. The edge of the board is not a wall, so some areas around the edge might remain unclaimed.
Each claimed scarab is worth +1 point, but each claimed bonfire is worth −3 points (najas don’t like fire!). Ties are possible and are OK: Just play again!
—description from the publisher
The scarab rolls the sun around to rise each day, and thus ensures renewal and prosperity. As royalty, veritable deities, you send your najas to lay claim to scarabs, ensuring new life for your lineage.
In the game Naja, players take turns placing cobras on the board trying to surround as many scarabs as possible. But try not to claim bonfires, lest they harm your najas and weaken your reign!
EQUIPMENT
This is what you need to play Naja:
9x9 board with a scarab on each cell
20 white najas (snakes)
20 black najas (snakes)
7 bonfires
40 black baskets
40 white baskets
You can also get the expansion for 3–4 players:
15 gray najas
15 purple najas
30 gray baskets
30 purple baskets
SETUP
Place the board in the middle of the playing surface. Each player takes all najas and counters of her colour.
Randomly place 5 or 7 bonfires (not 6) on different spaces of the board, except for the middle space (to avoid symmetric play) and the border spaces (where they pose almost no risk).
HOW TO PLAY
White starts. Players take turns in clockwise order legally placing a naja of their colour until no legal placement remains, at which point the game ends.
Najas have 4 segments. Each naja must be placed so that:
All four segments lie on 4 segments of the board.
They don’t overlap.
GAME END
The game ends when no more placements are possible.
Players then claim areas as follows: The player with more naja segments surrounding an enclosed area must claim it by placing a basket of her colour on each space in the area (except for areas with bonfires on them). If two (or more) players tie in claiming an area, it remains unclaimed. The edge of the board is not a wall, so some areas around the edge might remain unclaimed.
Each claimed scarab is worth +1 point, but each claimed bonfire is worth −3 points (najas don’t like fire!). Ties are possible and are OK: Just play again!
—description from the publisher
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