-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Markus Stumptner
-
아티스트
Markus Stumptner
-
인원
게임 소개
게티스버그 전투의 매우 간결하고 빠른 시뮬레이션은 햄튼 뉴섬이 원래 미드 턴의 일부로 설계한 게티스버그 게임의 진화로서 한 세션으로 플레이할 수 있다.
유닛은 실제 유닛처럼 피로, 손실, 무질서를 축적하고 전투로 인해 제거되기 훨씬 전에 작동을 멈춥니다. 군단은 잡동사니들에 의해 활성화되며 간단한 질서 체계(문장이 없음)는 19세기 캠페인에 내재된 지연과 개별 지도자들의 불신을 포착한다.
지도 축척: 16진수당 0.5마일
시간척도 : 일광당 3.5시간 (일광 4회, 야간 1회)
부대 규모: 사단, 개별 육군 및 군단장
—출판사의 설명
유닛은 실제 유닛처럼 피로, 손실, 무질서를 축적하고 전투로 인해 제거되기 훨씬 전에 작동을 멈춥니다. 군단은 잡동사니들에 의해 활성화되며 간단한 질서 체계(문장이 없음)는 19세기 캠페인에 내재된 지연과 개별 지도자들의 불신을 포착한다.
지도 축척: 16진수당 0.5마일
시간척도 : 일광당 3.5시간 (일광 4회, 야간 1회)
부대 규모: 사단, 개별 육군 및 군단장
—출판사의 설명
A very compact and fast simulation of the Battle of Gettysburg playable in a single session, as an evolution of the Gettysburg game originally designed by Hampton Newsome as part of his Meade's Turn.
Units accumulate fatigue, losses and disorder like their real counterparts, and stop working long before they are eliminated by combat. Corps are activated by chitpulls and a simple order system (no writing) captures the delays inherent in 19th century campaigning and the unreliability of individual leaders.
Map scale: Half a mile per hex
Time scale: 3.5 hours per daylight turn (4 daylight, one night turn per day)
Unit scale: Divisions, individual army and corps commanders
—description from the publisher
Units accumulate fatigue, losses and disorder like their real counterparts, and stop working long before they are eliminated by combat. Corps are activated by chitpulls and a simple order system (no writing) captures the delays inherent in 19th century campaigning and the unreliability of individual leaders.
Map scale: Half a mile per hex
Time scale: 3.5 hours per daylight turn (4 daylight, one night turn per day)
Unit scale: Divisions, individual army and corps commanders
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18