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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

멀티버스에 오신 걸 환영합니다!

슈퍼 악당, 성간 침략자, 미친 폭군, 미치광이 무정부주의자들에 의해 모든 가능성이 그들에게 쌓이는 가장 어두운 낮과 어두운 밤에도 세계 최고의 영웅들이 그 위협에 맞서기 위해 모인다. DC 유니버스 미니어처 게임으로 슈퍼휴먼, 신, 괴물 간의 서사시적 전투에 대한 이야기가 여러분의 손에 달려 있습니다

DC 유니버스 미니어처 게임에서는 여러분과 여러분의 친구들이 좋아하는 DC 영웅과 악당의 아름다운 미니어처를 모아 그림을 그려서 생동감 있게 만든 다음, 다면적이고 3차원적인 전술 게임에서 조각을 재생합니다. DC 유니버스 미니어처 게임의 모든 모델에는 게임 중 모델의 동작과 상태를 추적하는 캐릭터 카드가 제공됩니다. 가장 중요한 것은 캐릭터 카드가 비행과 텔레포트에서 열시력, 마법 주문에 이르기까지 힘과 능력을 연료로 사용하는 모델의 파워 카운터를 추적한다는 점이다.

DC 유니버스 미니어처 게임에서 전투를 벌일 모델을 선택하는 것은 매우 쉬우며, 이 게임은 팀을 구성하는 방법에 있어 완벽한 유연성을 제공하도록 설계되었습니다. 먼저 당신의 팀이 주로 영웅인지 악당인지 결정해야 합니다. 동일한 '정렬' 모델을 선택하여 팀에 합류할 수 있습니다. 일부 모델에는 중립 정렬이 있는데, 이는 가 두 팀 중 하나에 참여할 수 있음을 의미합니다.

재미로 간단한 데스매치를 할 수 있지만, 게임은 시나리오 기반이다.

재생 순서

각 라운드는 4단계로 나뉘며, 다음 순서로 진행된다.


파워 페이즈: 플레이어는 전원 카운터를 자신의 팀 내 각 모델(보통 캐릭터’s Power 값)에 분배합니다. 문자가 KO이면 전원 카운터가 대신 생성됩니다.
이니셔티브 단계: 플레이어는 라운드를 진행하는 순서를 결정합니다. 이 단계는 게임에 예측 불가능성을 더해줍니다. 이번 라운드는 먼저 갈 수 있지만 다음 라운드는 마지막에 갈 수 있습니다.
작업 단계: 플레이어는 각 캐릭터를 차례대로 움직이고, 싸우고, 쏘고, 특수 행동을 해결한다. 플레이는 단일 모델을 먼저 활성화한 플레이어와 번갈아 플레이하며, 두 번째 플레이어가 모델을 활성화하는 방식으로, 동작할 수 있는 모든 모델이 활성화될 때까지 계속됩니다.
마지막 단계: 일부 특수 효과도 이 단계에서 해결되어야 합니다. 또한 전원 카운터가 제거되고 시나리오 승리 조건이 검사되는 ‘tiding up’ 단계이기도 합니다. 파이널 스테이지가 끝날 때 한 명의 플레이어가 녹아웃되거나 플레이에서 제외되면 게임이 종료되고 다른 플레이어가 승리자로 선언된다.


모든 테스트/전투(To Hit, Agility 등)는 보통 2d8 주사위를 굴려 해결합니다.
Welcome to the Multiverse!

Even in blackest day and darkest night, when all odds are stacked against them by super villains, interstellar invaders, crazed despots and maniacal anarchists, the world's finest heroes assemble to face the threat. Now, with the DC Universe Miniature Game, the stories of these epic battles between superhumans, gods and monsters is at Your fingertips...

In the DC Universe Miniature Game, You and Your friends collect a set of beautiful miniatures of your favourite DC heroes and villains, bring them to life by painting them, and then using them as playing pieces in an exciting multi-faceted, three dimensional tactical game. Every model in the DC Universe Miniature Games is supplied with a character card, which tracks a model's actions and health during a game. Most importantly, the character card keeps track of a model's Power Counters, which are used to fuel powers and abilities, from flight and teleportation, to heat vision and magical spells.

Picking models to battle in the DC Universe Miniature Game is really easy, and the game is designed to offer total flexibility in how You assemble Your teams. Firstly You need to decide if Your team is predominantly Heroes or Villains. You can choose any model of the same 'alignment' to join Your team. Some models have a Neutral alignment, which means the can join either team.

The game is scenario based, although You can play a simple deathmatch just for fun.

Sequence of Play

Each Round is broken down into four distinct phases, which proceed in the following order:


Power Phase: Players distribute Power counters to each of the models in their team, usually up to the character’s Power value. If a character is KO, Power counters are instead generated.
Initiative Phase: Players determine the order in which they will proceed through the round. This stage adds a level of unpredictability to the game – you might go first this round, but end up going last in the next.
Action Phase: The players activate each character in turn – moving, fighting, shooting, and resolving special actions. Play alternates, with the player who went first activating a single model, then the second player activates a model, and so on, until all models that can act have done so.
Final Phase: Some special effects must also be resolved in this phase. This is also a ‘tidying up’ phase, where Power counters are removed and scenario victory conditions are checked. If, at the end of the Final Phase, one player’s entire crew is Knocked Out and/or has been removed from play, the game ends and the other player is declared the victor.


Every test/combat (To Hit, Agility etc.) is resolved by rolling dice, usually 2d8.

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