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BGG랭킹
BGG전체 : 2181
FAMILYGAMES : 668
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6+ 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.22 / 5
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디자이너
Gary Alaka, Rob Chew, Jon Kang
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아티스트
Audrey Jung
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인원
게임 소개
라이벌 레스토랑에서 당신의 목표는 가장 먼저 20개의 인기 포인트를 얻어 왕관을 쓰는 것입니다.위너!플레이어들은 재료를 구입하고 거래하여 요리법을 만드는 방법으로 인기 포인트를 획득합니다. 레시피가 발달할수록 더 많은 포인트를 얻을 수 있습니다.
매일 플레이어는 세 단계를 거친다.
1. 돈과 이사: 선수들은 그날의 수입을 모으고 어디로 이사할지 결정한다. 일단 장소가 정해지면 선수들은 하루 종일 움직일 수 없기 때문에 턴 이코노미(turn economy)는 매우 중요하다.
2) 바이 앤 바터: 플레이어들은 그들이 있는 곳에서만 원하는 만큼 구매할 수 있는 1분간의 시간이 있다. 플레이어들은 또한 자신이 있는 곳에 있는 사람뿐만 아니라 게임 내 누구와도 물물교환/거래를 할 수 있다.
3) 조리 및 카운터. 레시피에 필요한 재료를 모두 갖춘 플레이어라면 누구나 요리해 인기 포인트를 모을 수 있다.
게다가, 각 플레이어는 자신만의 "쉐프 파워"를 갖춘 요리사를 통제한다. 셰프 파워는 비대칭적이며 플레이어들이 자신에게 유리하게 규칙을 구부릴 수 있게 한다. 리바이벌 레스토랑의 베이스게임은 12명의 셰프가 있으며, 추가로 게임 시작 시 플레이어마다 플레이할 식당을 선택해야 하는데, 각 레스토랑은 인기 포인트 3, 7, 12점에 도달한 보상이 주어지는 독특한 레벨업 구조를 가지고 있다. 마지막으로, 플레이어들은 일반적으로 일회성 사용을 위한 개발 카드인 "액션 카드&인용.
매일 플레이어는 세 단계를 거친다.
1. 돈과 이사: 선수들은 그날의 수입을 모으고 어디로 이사할지 결정한다. 일단 장소가 정해지면 선수들은 하루 종일 움직일 수 없기 때문에 턴 이코노미(turn economy)는 매우 중요하다.
2) 바이 앤 바터: 플레이어들은 그들이 있는 곳에서만 원하는 만큼 구매할 수 있는 1분간의 시간이 있다. 플레이어들은 또한 자신이 있는 곳에 있는 사람뿐만 아니라 게임 내 누구와도 물물교환/거래를 할 수 있다.
3) 조리 및 카운터. 레시피에 필요한 재료를 모두 갖춘 플레이어라면 누구나 요리해 인기 포인트를 모을 수 있다.
게다가, 각 플레이어는 자신만의 "쉐프 파워"를 갖춘 요리사를 통제한다. 셰프 파워는 비대칭적이며 플레이어들이 자신에게 유리하게 규칙을 구부릴 수 있게 한다. 리바이벌 레스토랑의 베이스게임은 12명의 셰프가 있으며, 추가로 게임 시작 시 플레이어마다 플레이할 식당을 선택해야 하는데, 각 레스토랑은 인기 포인트 3, 7, 12점에 도달한 보상이 주어지는 독특한 레벨업 구조를 가지고 있다. 마지막으로, 플레이어들은 일반적으로 일회성 사용을 위한 개발 카드인 "액션 카드&인용.
Your goal in Rival Restaurants is to be the first restaurant to get 20 popularity points and be crowned "The Wiener!" Players earn popularity points by buying and trading for ingredients and using them to "cook" (complete) recipes. The more advanced the recipe, the more points it's worth.
Each day, players move through three phases:
1. MONEY and MOVE: Players collect their income for the day and decide where they want to move. Turn economy is crucial as players are not permitted to move for the rest of the day once their location has been chosen.
2) BUY and BARTER: Players have one minute to buy as much as they want but only from the location they're in. Players can also barter/trade with anyone in the game, not just the people in their location.
3) COOK and COUNTER. Any player who has all the ingredients required for their recipe can cook it and collect popularity points.
In addition, each player controls a chef equipped with their own "chef power". Chef powers are asymmetrical and allow players to bend the rules in their favor. The base game of Rival Restaurants has twelve chefs, and additionally, at the beginning of the game, each player must choose a restaurant to play, with each restaurant having a unique level-up structure with rewards for reaching 3, 7, and 12 popularity points. Lastly, players can also choose to buy "action cards", that is, development cards that are typically for one-time use.
Each day, players move through three phases:
1. MONEY and MOVE: Players collect their income for the day and decide where they want to move. Turn economy is crucial as players are not permitted to move for the rest of the day once their location has been chosen.
2) BUY and BARTER: Players have one minute to buy as much as they want but only from the location they're in. Players can also barter/trade with anyone in the game, not just the people in their location.
3) COOK and COUNTER. Any player who has all the ingredients required for their recipe can cook it and collect popularity points.
In addition, each player controls a chef equipped with their own "chef power". Chef powers are asymmetrical and allow players to bend the rules in their favor. The base game of Rival Restaurants has twelve chefs, and additionally, at the beginning of the game, each player must choose a restaurant to play, with each restaurant having a unique level-up structure with rewards for reaching 3, 7, and 12 popularity points. Lastly, players can also choose to buy "action cards", that is, development cards that are typically for one-time use.
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