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BGG랭킹
BGG전체 : 8860
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Thomas Dagenais-Lespérance
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아티스트
Steven Hamilton, Dann May, Greg May
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인원
게임 소개
죽은 채로 남겨진 세 명의 어린 학생들이 알려지지 않은 실체에 맞서 목숨을 걸고 싸운다. 만약 그게 사실이라면, 그 생명체는 그들의 모든 움직임에 대항하기 위해 배우고 진화하는 것처럼 보인다. 그들은 그들을 먼저 발견하기 전에 그것을 추적하고 파괴해야 한다.
변칙은 2-4명의 플레이어를 위한 숨겨진 움직임, 추론, 전투 게임입니다. 이 게임의 플레이어는 두 팀으로 나뉩니다. 한 명은 변칙이고 다른 한 명은 학생입니다. 각 팀의 목표는 그들의 건강 풀을 고갈시킴으로써 상대방을 제거하는 것이다. 학생들은 집단 건강 수영장을 공유합니다. 모든 학생과 이상 징후는 플레이어 화면 뒤에서 이동을 실행하므로 다른 플레이어가 어디에 있는지 정확히 알 수 있는 경우는 드뭅니다. 학생들은 위치 힌트 카드를 사용하여 다른 학생들에게 자신의 위치를 알리고, 변칙은 차례로 이 카드를 사용하여 학생들의 위치를 삼각측량합니다.
변칙은 생존을 위해 연료나 학생 스스로에게 먹이를 주어야 합니다. 학생들은 변칙의 연료원을 파괴하고 함정과 전기충격기와 같은 즉흥적인 무기로 그것을 손상시키는 일을 할 것이다. 학생들은 자신들을 공격하거나 다른 행동을 취할 수 있는 능력이 있는 카드를 가지고 있습니다. 그러나 이러한 작업 중 하나를 사용할 때는 이상 징후에 카드를 제공해야 합니다. 이 카드는 변칙에 대한 역기능을 가지고 있어 소유나 텔레포트와 같은 새로운 힘을 부여합니다. 변칙이 충분한 카드를 얻게 되면 더욱 강력한 능력을 개발하고 발전할 수 있습니다. 이상형 또는 수강생의 체력 풀이 고갈되면 게임이 종료됩니다.
—출판사의 설명
변칙은 2-4명의 플레이어를 위한 숨겨진 움직임, 추론, 전투 게임입니다. 이 게임의 플레이어는 두 팀으로 나뉩니다. 한 명은 변칙이고 다른 한 명은 학생입니다. 각 팀의 목표는 그들의 건강 풀을 고갈시킴으로써 상대방을 제거하는 것이다. 학생들은 집단 건강 수영장을 공유합니다. 모든 학생과 이상 징후는 플레이어 화면 뒤에서 이동을 실행하므로 다른 플레이어가 어디에 있는지 정확히 알 수 있는 경우는 드뭅니다. 학생들은 위치 힌트 카드를 사용하여 다른 학생들에게 자신의 위치를 알리고, 변칙은 차례로 이 카드를 사용하여 학생들의 위치를 삼각측량합니다.
변칙은 생존을 위해 연료나 학생 스스로에게 먹이를 주어야 합니다. 학생들은 변칙의 연료원을 파괴하고 함정과 전기충격기와 같은 즉흥적인 무기로 그것을 손상시키는 일을 할 것이다. 학생들은 자신들을 공격하거나 다른 행동을 취할 수 있는 능력이 있는 카드를 가지고 있습니다. 그러나 이러한 작업 중 하나를 사용할 때는 이상 징후에 카드를 제공해야 합니다. 이 카드는 변칙에 대한 역기능을 가지고 있어 소유나 텔레포트와 같은 새로운 힘을 부여합니다. 변칙이 충분한 카드를 얻게 되면 더욱 강력한 능력을 개발하고 발전할 수 있습니다. 이상형 또는 수강생의 체력 풀이 고갈되면 게임이 종료됩니다.
—출판사의 설명
Left for dead, three young students fight for their lives against an unknown entity. The creature, if that is what it is, seems to learn and evolve to counter their every move. They must hunt it down and destroy it, before it finds them first.
Anomaly is a hidden movement, deduction, and combat game for 2-4 players. Players in this game are divided into 2 teams. One player is the Anomaly, while the other players are the Students. The goal of each team is to eliminate the other by depleting their health pool. Students share a collective health pool. All students and the Anomaly execute their movement behind a player screen, so it's rare to know exactly where another player is. Students will try to signal their location to the other students using location hint cards, and the Anomaly in turn will use these cards to triangulate the students' positions.
The Anomaly needs to feed to stay alive, either on the fuel or the students themselves. The students will be working to destroy the Anomaly's fuel sources, and to damage it with improvised weapons like traps and stun batons. The students have cards with abilities on them that let them and attack or take other actions. However, when they use one of these actions, they must give the card to the Anomaly. The cards have inverse abilities for the Anomaly that will give it new powers, like Possess or Teleport. If the Anomaly gets enough cards, it will also be able to evolve and develop even more powerful abilities. The game ends when the health pool for either the Anomaly or the students is depleted.
—description from the publisher
Anomaly is a hidden movement, deduction, and combat game for 2-4 players. Players in this game are divided into 2 teams. One player is the Anomaly, while the other players are the Students. The goal of each team is to eliminate the other by depleting their health pool. Students share a collective health pool. All students and the Anomaly execute their movement behind a player screen, so it's rare to know exactly where another player is. Students will try to signal their location to the other students using location hint cards, and the Anomaly in turn will use these cards to triangulate the students' positions.
The Anomaly needs to feed to stay alive, either on the fuel or the students themselves. The students will be working to destroy the Anomaly's fuel sources, and to damage it with improvised weapons like traps and stun batons. The students have cards with abilities on them that let them and attack or take other actions. However, when they use one of these actions, they must give the card to the Anomaly. The cards have inverse abilities for the Anomaly that will give it new powers, like Possess or Teleport. If the Anomaly gets enough cards, it will also be able to evolve and develop even more powerful abilities. The game ends when the health pool for either the Anomaly or the students is depleted.
—description from the publisher
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