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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-900 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mark D'Agosta
-
아티스트
Mark D'Agosta
-
인원
게임 소개
양강촌(Land of the Two River)은 2003년 여름부터 시작된 이라크 전쟁 게임이다. 이 시점까지 사담 정부는 붕괴되었고 이라크 내의 강력한 파벌에 대한 미국의 공식적인 정책과 관련하여 이미 운명적인 결정이 내려진 상태였다. 선수들은 당시 상황을 그대로 맞닥뜨렸는데, 수니파의 반란이 기세를 올리고 있었고, 시아파는 혼란을 틈타 오랫동안 억눌려 있던 근육을 펴고 있었고, 모든 사람들은 국가 전체를 감시할 미군이 부족하다는 것을 깨닫고 있었다. 시리아, 터키, 이란, 알카에다와 같은 지역 및 글로벌 단체들은 자신들에게 유리한 방향으로 상황을 전환하려고 시도하고 있다. 게임은 그 때까지 이미 수행된 작업을 변경할 수 있는 기능을 제공하지 않지만, 각 플레이어는 향후 작전을 어떻게 수행할지에 대한 선택권이 있습니다.
이 게임은 다음과 같은 세 명의 플레이어를 위해 설계되었다.
1. 미국, 영국, 기타 연합 및 이라크 국군(INF)
2. 수니파 (이라크 수니파와 더 큰 수니파의 후원자들)
3. 시아파 (이라크 시아파 및 이란 후원자)
미국/연합군의 목표는 소수의 지원 미군/연합군 병력으로 이라크 대부분을 통제하기에 충분한 힘과 효과를 발휘하는 것이다.
수니파와 시아파 세력은 주민들에 대한 통제권을 확보해 언젠가 반드시 달성해야 할 정치적, 경제적 해결책에 결정적인 이점을 제공하는 것이다.
선수들은 자유롭게 협력할 수 있고 그들이 원하는 어떠한 합의도 맺을 수 있다. 하지만, 오직 한 명의 승자만이 있을 수 있기 때문에, 궁극적으로 한 명의 선수가 다른 두 명의 선수보다 더 많은 수를 써야 한다.
이 게임은 닉 카프의 고전적인 인용문과 비슷하게 미국의 사기와 헌신을 위한 규칙을 가지고 있다.1965-1975", 이라크 국군의 훈련, 지상 공격, IED 셀, 매부시, 공습, 알카에다 예측 불가능, 자살 공격, 연합군 국가 철수, 민간인 사상자 등. 고부가 목표물(HVT), 대량살상무기(WMD), 지역 플레이어 지원 침투 등을 위한 하위 시스템이 있다.
-디자이너의 설명
이 게임은 다음과 같은 세 명의 플레이어를 위해 설계되었다.
1. 미국, 영국, 기타 연합 및 이라크 국군(INF)
2. 수니파 (이라크 수니파와 더 큰 수니파의 후원자들)
3. 시아파 (이라크 시아파 및 이란 후원자)
미국/연합군의 목표는 소수의 지원 미군/연합군 병력으로 이라크 대부분을 통제하기에 충분한 힘과 효과를 발휘하는 것이다.
수니파와 시아파 세력은 주민들에 대한 통제권을 확보해 언젠가 반드시 달성해야 할 정치적, 경제적 해결책에 결정적인 이점을 제공하는 것이다.
선수들은 자유롭게 협력할 수 있고 그들이 원하는 어떠한 합의도 맺을 수 있다. 하지만, 오직 한 명의 승자만이 있을 수 있기 때문에, 궁극적으로 한 명의 선수가 다른 두 명의 선수보다 더 많은 수를 써야 한다.
이 게임은 닉 카프의 고전적인 인용문과 비슷하게 미국의 사기와 헌신을 위한 규칙을 가지고 있다.1965-1975", 이라크 국군의 훈련, 지상 공격, IED 셀, 매부시, 공습, 알카에다 예측 불가능, 자살 공격, 연합군 국가 철수, 민간인 사상자 등. 고부가 목표물(HVT), 대량살상무기(WMD), 지역 플레이어 지원 침투 등을 위한 하위 시스템이 있다.
-디자이너의 설명
Land of the Two Rivers is a game of the Iraq War in the post-invasion period starting roughly in Summer 2003. By this point Saddam's government had disintegrated and fateful decisions had already been made regarding official U.S. policy towards powerful factions within Iraq. The players are faced with the situation as it existed at that time, as the Sunni insurgency was building momentum, the Shia were taking advantage of the chaos to flex their long-suppressed muscle, and everyone was realizing there were insufficient U.S. forces to police the entire country. Regional and global entities like Syria, Turkey, Iran and Al Qaeda were attempting to shift events in their favor. The game does not provide the ability to alter what had already been done up to that point, but each player has options on how to conduct operations going forward.
The game is designed for three players, representing:
1. United States, British, Other Coalition, and Iraqi National Forces (INF)
2. Sunnis (Iraqi Sunnis and their sponsors in the larger Sunni world)
3. Shiites (Iraqi Shia and their sponsors in Iran)
The U.S./Coalition objective is to stand up the Iraqi army in sufficient strength and effectiveness to control the majority of the country, with a small number of supporting U.S./Coalition troops.
The Sunni and Shiite objectives are to gain control over enough of the population to give them a decisive advantage in the eventual political and economic solution that must one day be achieved.
Players are free to cooperate and make (or break) any agreements they wish. However, there can only be one winner, so ultimately one player must outmaneuver the other two.
The game has rules for U.S. Morale and Commitment similar to Nick Karp's classic "Vietnam: 1965-1975", training of Iraqi National Forces (INF), Ground Attacks, IED Cells, Ambushes, Air Strikes, Al Qaeda unpredictability, Suicide Attacks, Coalition country withdrawals, Civilian Casualties, and more. There are sub-systems for the hunt for High Value Targets (HVTs), Weapons of Mass Destruction (WMDs), and Infiltration of support from regional players.
-description from designer
The game is designed for three players, representing:
1. United States, British, Other Coalition, and Iraqi National Forces (INF)
2. Sunnis (Iraqi Sunnis and their sponsors in the larger Sunni world)
3. Shiites (Iraqi Shia and their sponsors in Iran)
The U.S./Coalition objective is to stand up the Iraqi army in sufficient strength and effectiveness to control the majority of the country, with a small number of supporting U.S./Coalition troops.
The Sunni and Shiite objectives are to gain control over enough of the population to give them a decisive advantage in the eventual political and economic solution that must one day be achieved.
Players are free to cooperate and make (or break) any agreements they wish. However, there can only be one winner, so ultimately one player must outmaneuver the other two.
The game has rules for U.S. Morale and Commitment similar to Nick Karp's classic "Vietnam: 1965-1975", training of Iraqi National Forces (INF), Ground Attacks, IED Cells, Ambushes, Air Strikes, Al Qaeda unpredictability, Suicide Attacks, Coalition country withdrawals, Civilian Casualties, and more. There are sub-systems for the hunt for High Value Targets (HVTs), Weapons of Mass Destruction (WMDs), and Infiltration of support from regional players.
-description from designer
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