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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Robin Gibson
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아티스트
Robin Gibson
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인원
게임 소개
배신한 선원들에 의해 무인도에 고립된 다섯 명의 도깨비 해적이 뗏목을 잇고 날카로운 바위, 난파선, 무자비한 동료 해적들로 가득 찬 위험한 통로인 고블룬 건틀렛을 통해 집으로 출발했다. 그 여행에서 살아남는 것은 좋을 것입니다. 큰 전리품을 모으는 것이 더 나을 것이다.
도블린, 건즈, 그로그는 플레이어가 본토로 가기 위해 위험한 바닷길을 항해하는 모험 게임이다. 매 턴마다 플레이어는 주사위를 굴려 "를 인용한다.스캐빙&인용;(재고에 아이템 추가), "공격&인용;(대포를 소지한 경우), "Loot" (공격에 성공한 경우), "이동&인용;(지도 트랙을 따라, 항상 목적지를 향해 직진), "Adventure" (선로에 흩어져 있는 X자 중 하나에서 턴이 끝난 경우) 모든 턴은 먹는 것으로 끝나며, 음식이 부족하면 플레이어가 게임에서 지게 된다.
트랙의 끝에 도착하는 것은 다소 쉬우며 명목상으로는 "윈으로 간주된다." 하지만 승점은 항해하는 많은 배를 약탈해야만 얻을 수 있습니다. 그러나 이러한 잠재적인 상품들을 얻기 위해서는 플레이어는 공격하기 위한 대포와 전리품을 보관하기 위한 상자가 모두 필요하다. 함정? 게임이 시작될 때 플레이어의 "ship"은 대포 한 쌍만 넣을 수 있을 정도로 충분히 크다. 이 배는 뗏목이 거대한 군함이 될 때까지 천천히 크기를 확장하면서 선체에 테트리스와 같은 조각을 추가함으로써 확장될 수 있다. 하지만 목재, 대포, 상자를 얻는 데 집중한다는 것은 음식을 얻을 수 있는 기회를 포기하는 것을 의미합니다. 그러므로 선수들은 언제 그들의 행운을 밀어붙일 것인지 그리고 언제 안전하게 경기를 할 것인지를 결정해야 한다.
배부르게 본토로 돌아가면 만족하겠습니까? 아니면 모든 위험을 무릅쓰고 금의 사이렌 부름에 응답할 것인가?
2018년 3월 이달의 보드 게임 $5+ 패키지로 출시되었다.
도블린, 건즈, 그로그는 플레이어가 본토로 가기 위해 위험한 바닷길을 항해하는 모험 게임이다. 매 턴마다 플레이어는 주사위를 굴려 "를 인용한다.스캐빙&인용;(재고에 아이템 추가), "공격&인용;(대포를 소지한 경우), "Loot" (공격에 성공한 경우), "이동&인용;(지도 트랙을 따라, 항상 목적지를 향해 직진), "Adventure" (선로에 흩어져 있는 X자 중 하나에서 턴이 끝난 경우) 모든 턴은 먹는 것으로 끝나며, 음식이 부족하면 플레이어가 게임에서 지게 된다.
트랙의 끝에 도착하는 것은 다소 쉬우며 명목상으로는 "윈으로 간주된다." 하지만 승점은 항해하는 많은 배를 약탈해야만 얻을 수 있습니다. 그러나 이러한 잠재적인 상품들을 얻기 위해서는 플레이어는 공격하기 위한 대포와 전리품을 보관하기 위한 상자가 모두 필요하다. 함정? 게임이 시작될 때 플레이어의 "ship"은 대포 한 쌍만 넣을 수 있을 정도로 충분히 크다. 이 배는 뗏목이 거대한 군함이 될 때까지 천천히 크기를 확장하면서 선체에 테트리스와 같은 조각을 추가함으로써 확장될 수 있다. 하지만 목재, 대포, 상자를 얻는 데 집중한다는 것은 음식을 얻을 수 있는 기회를 포기하는 것을 의미합니다. 그러므로 선수들은 언제 그들의 행운을 밀어붙일 것인지 그리고 언제 안전하게 경기를 할 것인지를 결정해야 한다.
배부르게 본토로 돌아가면 만족하겠습니까? 아니면 모든 위험을 무릅쓰고 금의 사이렌 부름에 응답할 것인가?
2018년 3월 이달의 보드 게임 $5+ 패키지로 출시되었다.
Five Goblin Pirates, marooned on a deserted island by treacherous crewmates, cobble together a raft and set off towards home through the Goblund Gauntlet, a dangerous pass full of sharp rocks, shipwrecks and merciless fellow pirates. Surviving the trip would be great. Collecting a big pile of loot would be better.
Goblins, Guns and Grog is a solitaire roll-and-write adventure game in which players attempt to navigate a treacherous sea route to make it to the mainland. Each turn, the player rolls dice to "Scavenge" (add items to the inventory), "Attack" (if in possession of cannons), "Loot" (in case of a successful attack), "Move" (along the map track, always straight forward towards the destination), "Adventure" (if the turn has ended on one of the X's scattered along the track). Every turn ends with eating, depleting the meager store of food that, if exhausted, causes the player to lose the game.
Arriving at the end of the track is somewhat easy and is nominally considered a "win." But points are only scored for looting the many ships along the way. To engage with these potential prizes, however, the player needs both cannons (to attack) and chests (to store loot). The catch? At the start of the game, the player's "ship" is large enough only to hold a pair of cannons. The ship can be expanded through adding Tetris-like pieces to the hull, slowly expanding the size until the raft has become a formidable warship. But focusing on acquiring lumber, cannons, and chests means passing up opportunities to acquire food. Players must therefore decide when to push their luck and when to play it safe.
Will you be satisfied to return to the mainland, safely and with a fully belly? Or will you risk it all to answer the siren call of gold?
Released in the March 2018 Board Game of the Month Club $5+ package.
Goblins, Guns and Grog is a solitaire roll-and-write adventure game in which players attempt to navigate a treacherous sea route to make it to the mainland. Each turn, the player rolls dice to "Scavenge" (add items to the inventory), "Attack" (if in possession of cannons), "Loot" (in case of a successful attack), "Move" (along the map track, always straight forward towards the destination), "Adventure" (if the turn has ended on one of the X's scattered along the track). Every turn ends with eating, depleting the meager store of food that, if exhausted, causes the player to lose the game.
Arriving at the end of the track is somewhat easy and is nominally considered a "win." But points are only scored for looting the many ships along the way. To engage with these potential prizes, however, the player needs both cannons (to attack) and chests (to store loot). The catch? At the start of the game, the player's "ship" is large enough only to hold a pair of cannons. The ship can be expanded through adding Tetris-like pieces to the hull, slowly expanding the size until the raft has become a formidable warship. But focusing on acquiring lumber, cannons, and chests means passing up opportunities to acquire food. Players must therefore decide when to push their luck and when to play it safe.
Will you be satisfied to return to the mainland, safely and with a fully belly? Or will you risk it all to answer the siren call of gold?
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