-
BGG랭킹
BGG전체 : 9533
FAMILYGAMES : 2186
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.29 / 5
-
디자이너
Dennis Kirps, Christian Kruchten, Jean-Claude Pellin
-
아티스트
Odysseas Stamoglou
-
인원
게임 소개
숲 속을 긴 하이킹을 한 후, 여러분은 마침내 카메라와 풀밭을 설치할 수 있는 완벽한 장소를 발견하게 됩니다. 푸른 풀바다가 바람에 살랑살랑 굴러가고, 아침 이슬에 활짝 핀 꽃과 은은한 햇살이 눈에 띄고, 느리고 의도적인 춤으로 위를 맴도는 나비 떼가 눈에 띈다. 여러분이 렌즈를 통해 처음으로 보고 사진에서 가장 아름다운 광경을 포착할 준비를 할 때, 빛이 황금 먼지 속에서 깜박입니다!
'날개 속의 먼지'는 자연의 아름다움을 지각하고, 계획하고, 상상하는 가족 놀이입니다. Mancala &mdash의 지혜를 바탕으로 제작된 수천 년 동안 사랑 받아온 게임 — Dust in the Wings는 규칙을 준수하고 게임 플레이에 참여하며 눈에 띌 정도로 놀라운 경험을 제공합니다!
게임의 시작에서 나비는 메인 게임 보드에 있는 5×5 그리드인 메도우의 각 꽃에 배치된다. 매 턴마다, 플레이어는 승리 포인트를 얻기 위해 다양한 목표의 요건을 충족하려고 시도한다.
보드는 만칼라 스타일로 조작되었습니다. 활성 플레이어는 하나의 메도우 공간을 선택하고 그 공간에서 모든 나비를 선택합니다. 한 마리씩, 이 나비들은 흩어집니다. 첫 번째 Butterfly는 Butterfly가 집어온 공간과 인접한 메도우 공간에 배치됩니다. 다음 Butterfly는 그 공간에 인접한 어떤 메도우 공간에도 배치되고, 그 공간에도 배치됩니다.
마지막 나비를 초원 공간에 배치하여 집합 목표 또는 구성 목표의 요건을 충족시키는 것이 목표다.
초원의 한 공간에 정확한 숫자와 종류의 나비들을 모으면 수집 목표를 달성할 수 있습니다.
Composition(합성) 목표는 카드에 표시된 여러 나비들을 집합적으로 포함하는 공간 그룹을 갖는 것으로 달성됩니다. 공백 그룹은 카드에 표시된 고유한 모양과 크기와 일치해야 합니다.
여러 장의 카드의 요구사항을 만족시켰더라도, 한 번에 한 장의 카드만 획득할 수 있습니다.
게임이 끝나면 한 선수의 점수가 계산된다. 각 컴포지션 카드는 카드에 표시된 바와 같이 여러 포인트의 가치가 있습니다. 수집 목표를 완료할 때 수집된 다양한 스코어링 마커 값도 최종 집계에 추가됩니다.
가장 많은 점수를 받은 선수가 승자입니다!
—출판사의 설명
'날개 속의 먼지'는 자연의 아름다움을 지각하고, 계획하고, 상상하는 가족 놀이입니다. Mancala &mdash의 지혜를 바탕으로 제작된 수천 년 동안 사랑 받아온 게임 — Dust in the Wings는 규칙을 준수하고 게임 플레이에 참여하며 눈에 띌 정도로 놀라운 경험을 제공합니다!
게임의 시작에서 나비는 메인 게임 보드에 있는 5×5 그리드인 메도우의 각 꽃에 배치된다. 매 턴마다, 플레이어는 승리 포인트를 얻기 위해 다양한 목표의 요건을 충족하려고 시도한다.
보드는 만칼라 스타일로 조작되었습니다. 활성 플레이어는 하나의 메도우 공간을 선택하고 그 공간에서 모든 나비를 선택합니다. 한 마리씩, 이 나비들은 흩어집니다. 첫 번째 Butterfly는 Butterfly가 집어온 공간과 인접한 메도우 공간에 배치됩니다. 다음 Butterfly는 그 공간에 인접한 어떤 메도우 공간에도 배치되고, 그 공간에도 배치됩니다.
마지막 나비를 초원 공간에 배치하여 집합 목표 또는 구성 목표의 요건을 충족시키는 것이 목표다.
초원의 한 공간에 정확한 숫자와 종류의 나비들을 모으면 수집 목표를 달성할 수 있습니다.
Composition(합성) 목표는 카드에 표시된 여러 나비들을 집합적으로 포함하는 공간 그룹을 갖는 것으로 달성됩니다. 공백 그룹은 카드에 표시된 고유한 모양과 크기와 일치해야 합니다.
여러 장의 카드의 요구사항을 만족시켰더라도, 한 번에 한 장의 카드만 획득할 수 있습니다.
게임이 끝나면 한 선수의 점수가 계산된다. 각 컴포지션 카드는 카드에 표시된 바와 같이 여러 포인트의 가치가 있습니다. 수집 목표를 완료할 때 수집된 다양한 스코어링 마커 값도 최종 집계에 추가됩니다.
가장 많은 점수를 받은 선수가 승자입니다!
—출판사의 설명
After a long hike through the woods, you finally find the perfect place to set up your camera — a lush meadow. A green sea of grass rolls gently in the wind, spotted with flowers opening up to morning dew and gentle sunlight, and flocks of butterflies hovering above in a slow, deliberate dance. Light flickers in the golden dust, as you take the first look through your lens and get ready to capture the most beautiful of sights in your photo!
Dust in the Wings is a family game of perception, planning, and picturing the beauty of nature. Built on the wisdom of Mancala — a beloved game known for thousands of years — Dust in the Wings creates an experience that is light on rules, engaging in its gameplay, and wondrous to the eye!
At the beginning of the game, Butterflies are placed on each flower in the Meadow, a 5×5 grid on the main game board. During each turn, a player attempts to fulfill the requirements of various objectives in order to score victory points.
The board is manipulated Mancala style. The active player will choose a single Meadow space and pick up all Butterflies from that space. One by one, these Butterflies are dispersed. The first Butterfly is placed onto any one Meadow space adjacent to the space which the Butterflies were picked up from. The next Butterfly is placed onto any one Meadow space adjacent to that space, and so on.
The goal is to place the last Butterfly onto a Meadow space so that the space fulfills the requirement of a Gathering objective or Composition objective.
A Gathering objective is fulfilled by gathering a precise number and types of Butterflies onto a single space in the Meadow.
A Composition objective is fulfilled by having a group of spaces that collectively contain a number of Butterflies indicated on the cards. The group of spaces must also match a distinct shape and size depicted on the card.
Even if you managed to fulfill the requirements of multiple cards, only one card may be scored each turn.
At the end of the game, a player's score is calculated. Each Composition card is worth a number of points as indicated on the card. The values of various Scoring markers, which were collected when completing Gathering objectives, are also added to the final tally.
The player with the most points is the winner!
—description from the publisher
Dust in the Wings is a family game of perception, planning, and picturing the beauty of nature. Built on the wisdom of Mancala — a beloved game known for thousands of years — Dust in the Wings creates an experience that is light on rules, engaging in its gameplay, and wondrous to the eye!
At the beginning of the game, Butterflies are placed on each flower in the Meadow, a 5×5 grid on the main game board. During each turn, a player attempts to fulfill the requirements of various objectives in order to score victory points.
The board is manipulated Mancala style. The active player will choose a single Meadow space and pick up all Butterflies from that space. One by one, these Butterflies are dispersed. The first Butterfly is placed onto any one Meadow space adjacent to the space which the Butterflies were picked up from. The next Butterfly is placed onto any one Meadow space adjacent to that space, and so on.
The goal is to place the last Butterfly onto a Meadow space so that the space fulfills the requirement of a Gathering objective or Composition objective.
A Gathering objective is fulfilled by gathering a precise number and types of Butterflies onto a single space in the Meadow.
A Composition objective is fulfilled by having a group of spaces that collectively contain a number of Butterflies indicated on the cards. The group of spaces must also match a distinct shape and size depicted on the card.
Even if you managed to fulfill the requirements of multiple cards, only one card may be scored each turn.
At the end of the game, a player's score is calculated. Each Composition card is worth a number of points as indicated on the card. The values of various Scoring markers, which were collected when completing Gathering objectives, are also added to the final tally.
The player with the most points is the winner!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18