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BGG랭킹
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
콩가 미라는 한 명에서 네 명의 플레이어를 위한 간단한 그리드 운동 게임입니다. 각 플레이어는 보드 주위를 원하는 대로 정사각형으로 이동하는 "mummy" 토큰을 제어합니다. 격자무늬 판자는 대략 휴머노이드 형태와 비슷하게 배열되어 있다. 플레이어는 "head" 그리드에서 시작하여 각 "hand"와 "foot"의 특정 사각형으로 이동하여 장기가 들어 있는 카노픽 병을 수집합니다. 미라가 사후세계에 도달하기 위해서는 네 개의 방부처리된 기관(흉부, 창자, 간, 폐)이 모두 필요하다. 필요한 네 개의 장기를 모두 회복한 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
각 격자 사각형은 비스트를 포함하는 임의의 확률(25%)을 갖는데, 이것은 첫 번째 문자가 정사각형으로 이동할 때 결정된다. 짐승과 마주치면 반드시 물리쳐야 한다. 개별 미이라가 피해를 입거나 파괴될 수 있다(플레이어는 게임에서 지고 탈락한다).
게임의 주요 혁신은 플레이어의 움직임을 포함한다. 플레이어는 리더의 발자취를 정확히 따라 "콩가 라인" 패턴으로 움직여야 하지만 (선수 수에 따라) 1~3칸 뒤쪽으로 움직여야 한다. 라인 리더가 모든 결정을 내리고 모든 전투를 수행합니다. 원하는 경우 라인 지시선이 자신의 위치(예: 상태가 좋지 않을 때)를 양보하고 라인 뒤쪽으로 이동할 수 있습니다. 또는 각 플레이어는 게임 중에 3개의 "compel"마법을 쓸 수 있다. 각각의 "compel" 주문은 리더가 줄의 맨 뒤로 이동하도록 강요한다.
기본 전략은 처음 3개의 기관 컬렉션을 통해 라인 뒤쪽에 머무른 다음 최종 장기 컬렉션(따라서 우승)을 위해 선두 위치에 이동하는 것이다.
이 게임은 1인 플레이를 지원하지만, 이는 "conga 라인" 전략을 관리하기 보다는 단순히 움직이고 끝까지 살아남기 위한 연습이 된다.
게임은 규칙과 게임 보드를 포함한 4페이지 분량의 인쇄 및 플레이 PDF 문서로 제공된다. 그것은 다양한 온라인 사이트에서 무료로 배포되었다.
—사용자 요약
각 격자 사각형은 비스트를 포함하는 임의의 확률(25%)을 갖는데, 이것은 첫 번째 문자가 정사각형으로 이동할 때 결정된다. 짐승과 마주치면 반드시 물리쳐야 한다. 개별 미이라가 피해를 입거나 파괴될 수 있다(플레이어는 게임에서 지고 탈락한다).
게임의 주요 혁신은 플레이어의 움직임을 포함한다. 플레이어는 리더의 발자취를 정확히 따라 "콩가 라인" 패턴으로 움직여야 하지만 (선수 수에 따라) 1~3칸 뒤쪽으로 움직여야 한다. 라인 리더가 모든 결정을 내리고 모든 전투를 수행합니다. 원하는 경우 라인 지시선이 자신의 위치(예: 상태가 좋지 않을 때)를 양보하고 라인 뒤쪽으로 이동할 수 있습니다. 또는 각 플레이어는 게임 중에 3개의 "compel"마법을 쓸 수 있다. 각각의 "compel" 주문은 리더가 줄의 맨 뒤로 이동하도록 강요한다.
기본 전략은 처음 3개의 기관 컬렉션을 통해 라인 뒤쪽에 머무른 다음 최종 장기 컬렉션(따라서 우승)을 위해 선두 위치에 이동하는 것이다.
이 게임은 1인 플레이를 지원하지만, 이는 "conga 라인" 전략을 관리하기 보다는 단순히 움직이고 끝까지 살아남기 위한 연습이 된다.
게임은 규칙과 게임 보드를 포함한 4페이지 분량의 인쇄 및 플레이 PDF 문서로 제공된다. 그것은 다양한 온라인 사이트에서 무료로 배포되었다.
—사용자 요약
Conga Mummies is a simple grid movement game for one to four players. Each player controls a "mummy" token that moves about the board, square-by-square, as desired. The gridded board is laid out roughly to approximate a humanoid form. Players start in the "head" grid and then move to specific squares in each "hand" and "foot" to collect canopic jars containing organs. All four embalmed organs (stomach, intestines, liver, and lungs) are required for the mummy to reach the afterlife. The first player to recover all four of the needed organs wins the game.
Each grid square has a random chance (25%) of containing a beast; this is determined when the first character moves into the square. Beasts, if encountered, must be defeated to proceed. Individual mummies can take damage and be destroyed (the player loses and drops out of the game).
The primary innovation of the game involves player movement. Players must move in a "conga line" pattern, following exactly in the leader's footsteps, but one to three squares behind (depending on how many players there are). The line leader makes all decisions and performs all combat. If desired, the line leader can yield their position (when low on health, for example) and move to the back of the line. Alternately, each player can cast three "compel" spells during the game. Each "compel" spell forces the leader to move to the back of the line.
The basic strategy is to remain at the back of the line (in safety) through the first three organ collections then to move (and remain) in the lead position for the final organ collection (thus, winning).
The game supports single-player play, though this becomes simply an exercise of trying to move and survive to the end, rather than managing the "conga line" strategy.
The game is provided as a four-page, print-and-play PDF document containing the rules and the game board. It was distributed for free from various online sites.
—user summary
Each grid square has a random chance (25%) of containing a beast; this is determined when the first character moves into the square. Beasts, if encountered, must be defeated to proceed. Individual mummies can take damage and be destroyed (the player loses and drops out of the game).
The primary innovation of the game involves player movement. Players must move in a "conga line" pattern, following exactly in the leader's footsteps, but one to three squares behind (depending on how many players there are). The line leader makes all decisions and performs all combat. If desired, the line leader can yield their position (when low on health, for example) and move to the back of the line. Alternately, each player can cast three "compel" spells during the game. Each "compel" spell forces the leader to move to the back of the line.
The basic strategy is to remain at the back of the line (in safety) through the first three organ collections then to move (and remain) in the lead position for the final organ collection (thus, winning).
The game supports single-player play, though this becomes simply an exercise of trying to move and survive to the end, rather than managing the "conga line" strategy.
The game is provided as a four-page, print-and-play PDF document containing the rules and the game board. It was distributed for free from various online sites.
—user summary
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