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BGG랭킹
BGG전체 : 10992
ABSTRACTS : 601
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
5-30 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Galen Goodwick
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아티스트
Natalie Dombois
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인원
게임 소개
철학은 추상적인 2인용 게임으로 플레이어가 철학과 학생의 역할을 맡는다. 각 플레이스루에 대해, 그들은 "토론"에 참여하며, 그들 중 한 명이 "설득할 수 있는 주장"을 전달할 때까지 서로 다양한 "아이디어"를 제시한다.
이 게임에서 플레이어 타일은 "ideas"로 알려져 있다. 플레이어들은 새로운 타일을 9개의 정사각형 가운데에만 배치할 수 있도록 제한하면서 돌아가면서 보드에 타일을 배치한다. 각 타일에는 고유한 효과로 공략할 공간이 있습니다. 올바르게 배치되면 플레이어의 타일은 상대 플레이어의 타일을 밀거나 당길 수 있습니다. 이동된 타일은 이웃 타일을 밀거나 현재 플레이어가 이전에 배치한 타일의 대상 공간에 들어가 체인 효과를 트리거할 수도 있습니다. 결국 보드에서 밀려난 타일은 그것을 소유한 플레이어에게 반환된다. 게임은 한 명의 플레이어가 가로, 세로, 대각선으로 세 개의 타일을 일렬로 연결하면 끝난다. 이것은 "설득력 있는 주장"으로 알려져 있다.
이 게임에서 플레이어 타일은 "ideas"로 알려져 있다. 플레이어들은 새로운 타일을 9개의 정사각형 가운데에만 배치할 수 있도록 제한하면서 돌아가면서 보드에 타일을 배치한다. 각 타일에는 고유한 효과로 공략할 공간이 있습니다. 올바르게 배치되면 플레이어의 타일은 상대 플레이어의 타일을 밀거나 당길 수 있습니다. 이동된 타일은 이웃 타일을 밀거나 현재 플레이어가 이전에 배치한 타일의 대상 공간에 들어가 체인 효과를 트리거할 수도 있습니다. 결국 보드에서 밀려난 타일은 그것을 소유한 플레이어에게 반환된다. 게임은 한 명의 플레이어가 가로, 세로, 대각선으로 세 개의 타일을 일렬로 연결하면 끝난다. 이것은 "설득력 있는 주장"으로 알려져 있다.
Philosophy is an abstract, 2-player game in which the players take on the role of philosophy students. For each play-through, they engage in a "discussion", presenting each other with various "ideas" until one of them delivers a "convincing argument".
In the game, player tiles are known as "ideas". Players take turns placing tiles onto the board, with the restriction that new tiles may only be placed in the center nine squares. Each tile has a space that it will target with a unique effect. If placed correctly, a player's tiles can push or pull the opposing player's tiles. Moved tiles may also push neighboring tiles or even enter into the target space of the current player's previously placed tiles, triggering chain effects. Tiles that are eventually pushed off of the board are returned to the player that owns them. The game ends when a single player has three of their tiles connected in a line, horizontally, vertically or diagonally. This is known as a "convincing argument".
In the game, player tiles are known as "ideas". Players take turns placing tiles onto the board, with the restriction that new tiles may only be placed in the center nine squares. Each tile has a space that it will target with a unique effect. If placed correctly, a player's tiles can push or pull the opposing player's tiles. Moved tiles may also push neighboring tiles or even enter into the target space of the current player's previously placed tiles, triggering chain effects. Tiles that are eventually pushed off of the board are returned to the player that owns them. The game ends when a single player has three of their tiles connected in a line, horizontally, vertically or diagonally. This is known as a "convincing argument".
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